Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Som sagt så er dette fordi det svekker etterspørselen. Svekkes etterspørselen svekkes tilbudet.

Håpløs argumentasjon. Hvis du er imot prostistusjon, så er det eneste naturlige å forby sexSALG.

Hvor blåst er du når du tror et problem forsvinner så lenge det er fullt lovlig?

Ellers så springer du jo frem og tilbake mellom begrunnelsene dine. Er du mot prostitusjon eller trafficking? Bestem deg.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.proff.no/roller/a-pressen-as/oslo/aviser-fagblader-og-tidsskrifter/Z0HRJQWF/

Navn Ant aksjer Andel i %

Telenor Media & Content Services AS 44.2%

Landsorganisasjonen I Norge 35.65%

A-Pressen AS 8.26%

Fagforbundet 4.08%

Institusjonen Fritt Ord 2.97%

Diverse Fagforbund Tilsluttet Lo 4.84%

Så eierandelen for LO ligger på rund 44%.

Men hvem er det som eier A-pressen AS? Legger man til dem så har de 52% av aksjene, og kontrolerer dermed A-pressen.

Jeg spurte istad, hvorfor skulle Arbeiderpartiet/LO gi fra seg makten i A-pressen. Det er en veldig viktig organisasjon for dem. Telenor er bare interesert i pengene.

Lenke til kommentar

Ja. For det verbale argumentet "du er feig" er jo så treffende og godt at man nesten får en intellektuelt blowjob av å høre på det.

I den her sammengengen ble "feig" brukt om det faktum at Schanke forlot skoledebatten før den var avsluttet. Sånn sett ikke en urimelig bemerkning mot en voksne mann som liksom skal argumentere vettugt overfor ungdom. I stedet visste ham dem det dårligste forbildet..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Som sagt så er dette fordi det svekker etterspørselen. Svekkes etterspørselen svekkes tilbudet.

Sikkert en god teori, men faller totalt sammen om man da ser realitetene.

fra side 13 og utover

http://www.prosentret.no/images/stories/aarsrapporter/Rapport%202010%20innmatogomslag.pdf

Har ikke tid til å lese en gigantisk PDF, for må snart legge meg.

Men kan vi ikke være enig om at hvis etterspørselen etter sex reduseres i Norge er det bare logisk at også tilbudet reduseres? Dette kan muligens ta litt tid, men dette er da logisk. Ingen som gidder å tilby en tjeneste hvor ikke det er noen etterspørsel etter den tjenesten. Og hvis du prøver deg på det vil du i så fall gå konkurs i løpet av relativt kort tid. Prostituerte har også ett budsjett de må holde.

Lenke til kommentar

Ja. For det verbale argumentet "du er feig" er jo så treffende og godt at man nesten får en intellektuelt blowjob av å høre på det.

I den her sammengengen ble "feig" brukt om det faktum at Schanke forlot skoledebatten før den var avsluttet. Sånn sett ikke en urimelig bemerkning mot en voksne mann som liksom skal argumentere vettugt overfor ungdom. I stedet visste ham dem det dårligste forbildet..

Ungdom fortjener å se at en ekkel arbeiderpartipolitiker bruker simple metoder for å slenge dritt. Så da lærer ungdommen om man får slengt dritt etter seg så reagerer mot det. God utdanning.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

En annen ting som er ulovlig for nordmenn i utlandet er omskjæring (kjønnslemlestelse), selv om man reiser utenlands og ordner på barnas kjønnsorgan kan man bli straffet ved norsk lov, selv om det er lov i landet man gjør dette :)

Jeg tviler på at dette formelt er lovlig i noe land.

Tror nok det lovlig i mange muslimske og jødiske land.

Stemmer. Det er praktisert i en rekke land i Afrika og noen i midtøsten, mens det er bare en håndfull land som har forbudt det, og da fortrinnsvis land der det er innvandrere som praktiserer det. Ble forbudt i 2007 i Egypt, og i Mauretania i 2010 for å nevne to nylige land.

Lenke til kommentar

Men kan vi ikke være enig om at hvis etterspørselen etter sex reduseres i Norge er det bare logisk at også tilbudet reduseres? Dette kan muligens ta litt tid, men dette er da logisk. Ingen som gidder å tilby en tjeneste hvor ikke det er noen etterspørsel etter den tjenesten. Og hvis du prøver deg på det vil du i så fall gå konkurs i løpet av relativt kort tid. Prostituerte har også ett budsjett de må holde.

Kan godt hende det er logisk. Men 2010 tallene er omtrent like høye som 2008 tallene, som var før forbudet kom, og som var "all time high".

Lenke til kommentar

Etterspørselen etter sex reduseseres???? Er du stokk dum?

Så du ønsker altså at folk ikke skal ha sex! Der kom det frem. Misunnelige, moralistiske jævel. Få deg et liv.

Lenke til kommentar

Ungdom fortjener å se at en ekkel arbeiderpartipolitiker bruker simple metoder for å slenge dritt. Så da lærer ungdommen om man får slengt dritt etter seg så reagerer mot det. God utdanning.

På samme måte som at anders behring breivik lærte Arbeiderpartiet en lekse?

Lenke til kommentar

Stemmer. Det er praktisert i en rekke land i Afrika og noen i midtøsten, mens det er bare en håndfull land som har forbudt det, og da fortrinnsvis land der det er innvandrere som praktiserer det. Ble forbudt i 2007 i Egypt, og i Mauretania i 2010 for å nevne to nylige land.

Det er en stor forskjell mellom saker som prostitusjon, hasj og alkohol hvor det er forskjellige lover i vestlige land, og hva enn de finner på i ikke-vestlige teokratier.

Lenke til kommentar

Vel, dette er ihvertfall en forbrytelse med et offer. Det er for øvrig lovlig for voksne å omskjære seg.

Lenke til kommentar

Håpløs argumentasjon. Hvis du er imot prostistusjon, så er det eneste naturlige å forby sexSALG.

Hvor blåst er du når du tror et problem forsvinner så lenge det er fullt lovlig?

Ellers så springer du jo frem og tilbake mellom begrunnelsene dine. Er du mot prostitusjon eller trafficking? Bestem deg.

Jeg er så blåst jeg at det er helt vilt.

Grunnen til at sexsalg ikke forbys er vel fordi det straffer folk som allerede er i en slik situasjon at straff ikke vil ha noen annen virkning enn å forverre problemet. En prostituert som jobber på gata gir vel blanke faen i om hun havner på ei glattcelle. Det samme gjelder nok ikke mannen som kan miste kone, barn, jobb og venner hvis det kommer ut.

Kan vi ikke si det slik at jeg ikke er mot prostitusjon i prinsippet, men heller prostitusjon i realiteten? :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sikkert en god teori, men faller totalt sammen om man da ser realitetene.

fra side 13 og utover

http://www.prosentret.no/images/stories/aarsrapporter/Rapport%202010%20innmatogomslag.pdf

Men etterspørselen vil aldri avta, ikke så lenge norske kvinner er såpass gnitne på det de tilbyr av "tjenester", spesielt til personer som ser ut som en politiker som Bård Hoksrud..

Det er omtrent like dødfødt å forby prostitusjon som når man gjorde alkohol ulovlig. Det gjør bare at de som gjør den uønskede handling flytter sin virksomhet inn i det skjulte, det er ikke verre. Du trenger ikke være professor for å skjønne det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at sexsalg ikke forbys er vel fordi det straffer folk som allerede er i en slik situasjon at straff ikke vil ha noen annen virkning enn å forverre problemet. En prostituert som jobber på gata gir vel blanke faen i om hun havner på ei glattcelle. Det samme gjelder nok ikke mannen som kan miste kone, barn, jobb og venner hvis det kommer ut.

Kan vi ikke si det slik at jeg ikke er mot prostitusjon i prinsippet, men heller prostitusjon i realiteten? :)

Kan vi ikke heller bare slå fast at du har et sykelig behov for å legge deg opp i andres sexliv, og finner masse vikarierende, selvmotsigende argumenter for å begrunne det?

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell mellom saker som prostitusjon, hasj og alkohol hvor det er forskjellige lover i vestlige land, og hva enn de finner på i ikke-vestlige teokratier.

Det er dødsstraff i Singapore for å oppbevare narkotika lenke

Lenke til kommentar

Etterspørselen etter sex reduseseres???? Er du stokk dum?

Så du ønsker altså at folk ikke skal ha sex! Der kom det frem. Misunnelige, moralistiske jævel. Få deg et liv.

Jeg sier tusen takk for de flotte personkarakteristikkene. Hyggelig det.

Folk må bare ha sex så mye de vil, men ja: Jeg er i mot at det skal kunne kjøpes. Ikke fordi jeg er veldig i mot at folk skal ha sex, men fordi jeg er i mot alle de konsekvensene dette drar med seg.

Det er sikkert mange prostituerte som gjør det av fri vilje ettersom de trenger penger. Problemet er at det samtidig finnes store grupperinger av prostituerte som er hentet til Norge under falske forhåpninger og havner i ett miljø hvor de tvinges til å ha sex mot penger (som i all hovedsak bakmennene stikker av med).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vi ikke heller bare slå fast at du har et sykelig behov for å legge deg opp i andres sexliv, og finner masse vikarierende, selvmotsigende argumenter for å begrunne det?

På lik linje kan vi kalle deg stygg. Så stygg at du må kjøpe sex. Styggen?!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men etterspørselen vil aldri avta, ikke så lenge norske kvinner er såpass gnitne på det de tilbyr av "tjenester", spesielt til personer som ser ut som en politiker som Bård Hoksrud..

Det er omtrent like dødfødt å forby prostitusjon som når man gjorde alkohol ulovlig. Det gjør bare at de som gjør den uønskede handling flytter sin virksomhet inn i det skjulte, det er ikke verre. Du trenger ikke være professor for å skjønne det.

Etterspørselen vil aldri forsvinne, men det vil med tiden reduseres kraftig. (Tror jeg. Tiden får vise)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...