ChrisAndre Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Heisann! PC-en min går seg svært svært varm, og jeg har blitt avhengig av å ha den på et stativ med vifter under for å holde den såpass avkjølt at den ikke slår seg av... Nå vurderer jeg å oppgradere den med ny SSD-harddisk for å få fart på den, men jeg vil først og fremst få renset viftene og slikt så den ikke går seg så varm. Vet dere om noe sted i Oslo hvor jeg får gjort dette kjapt, trygt og billig? Lenke til kommentar
darket Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Et sted med kompressor funker fint, prøv elkjøp butikker som fks lørenskog\ullevål etc eller skru opp pcen din og bruk trykkluft på boks Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Om du fortsatt har garanti på den kan du melde inn at den overoppheter, så renser de den samt bytter kjølepasta gratis Lenke til kommentar
darket Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 er den full av støv får du regning på arbeid og evnt komponenter som har tatt skade. så nei det er ikke en god ide. Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Garantien har gått ut uansett, så det er nok ikke aktuelt. Tenkte kanskje noen visste om at PC-verksted et eller annet sted i Oslo som kunne åpne den og rense den for støv for en billig penge...? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Garantien har gått ut uansett, så det er nok ikke aktuelt. Tenkte kanskje noen visste om at PC-verksted et eller annet sted i Oslo som kunne åpne den og rense den for støv for en billig penge...? Jeg har åpna flere barbære , er ikke så vanskelig da man Tar bare å skrur opp skruene, kanskje det ligger tutorial på nett også ? Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt den til en bensinstasjon og blåst den rein med luft Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 er den full av støv får du regning på arbeid og evnt komponenter som har tatt skade. så nei det er ikke en god ide. Ikke av hp/lenovo/asus/acer ++ da er det garantisak. Lenke til kommentar
darket Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 er den full av støv får du regning på arbeid og evnt komponenter som har tatt skade. så nei det er ikke en god ide. Ikke av hp/lenovo/asus/acer ++ da er det garantisak. Har du en kilde på det der? Står dette i garanti vilkårene? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Trådstarter sier selv at den er UTENFOR garanti, da hjelper det lite hva som står i vilkårene. Ved å bytte til SSD vil uansett PCn bli noe mindre oppvarmet. Om det er nok er imidlertid usikkert. Gjør som andre foreslår. Blås/sug forsiktig, evt åpne opp og rengjør nøye selv. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Gjør som meg, bruk støvsuger. Lenke til kommentar
@b Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Om du åpner den selv for å rengjøre, anbefaler jeg å holde orden på skruene (huske hvor de står mens du skrur opp). Ser ut til å være flere typer skruer på bærbare enn på stasjonære... Fikk en tilsvarende laptop i smådeler samlet i en pose av en kompis for å feilsøke på, det var ikke lett... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 er den full av støv får du regning på arbeid og evnt komponenter som har tatt skade. så nei det er ikke en god ide. Ikke av hp/lenovo/asus/acer ++ da er det garantisak. Har du en kilde på det der? Står dette i garanti vilkårene? Ikke noe sånn utenom at jeg har sendt inn sikkert 1000 laptopper for overoppheting og altid fått det som garantisak. typiske andre folk betaler for som også er garanti er tastaturer om de mangler en knapp eller 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå