maze Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har tenkt litt på navnet "Kald katode" Syns dette er et merkelig navn. Får det første er den jo ikke kald. Jeg har målt den til 60 grader. Og deretter katode. Har disse lysnene anode og katode. Altså + og - Jeg trodde inventeren omdannet spenningen til AC og da er det jo litt merkelig med + og - Noen der ute som vet hvodan en "kald katode" egentlig virker? Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 strøm ¨går inn den ene ledningen og blir til lys, så går resten utigjenn den andre ledningen og blir til rest strøm som kan resirkuleres.. Lenke til kommentar
maze Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 hehe... såppas viste jeg da. ekke helt dum heller. selv om dette ikke var helt korekt heller da. :-? har faktis gått et år elektro... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Den heter "kald" fordi den ikke må varmes opp. Lenke til kommentar
maze Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Den heter "kald" fordi den ikke må varmes opp. Hehe. ikke svaret jeg var ute etter Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Får det første er den jo ikke kald. Jeg har målt den til 60 grader så du synes det er varmt? mål tempen på tråden i ei lyspære du.... Den er VARM! :wink: Lenke til kommentar
maze Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Får det første er den jo ikke kald. Jeg har målt den til 60 grader så du synes det er varmt? mål tempen på tråden i ei lyspære du.... Den er VARM! :wink: Men så heter den ikke kald lyspære heller da. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Skal ikke utgi meg for å være noen ekspert men heter den ikke "kald" enkelt og greit fordi den er kaldere enn et vanlig lys? At den ikke fungerer som fryse-element er jo noe man må leve med Hvordan den funker derimot har jeg ikke peil på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå