AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Dette er vel den tredje dagen jeg er syk. Har vært forkjøla, har bare feber nå. Men blir derfor også veldig slapp. Har lyst til å bli frisk til og morgen og gå på skolen. Vet noen om en rask og/eller effektiv måte å dempe eller fjerne feber? Iallefall for noen timer. Takk Postet av anonym: 23ebae3270ce0147b6b9b980895a79f5 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Funker paracet? Burde jeg evt sove lenger enn 10 timer? Er bare viktig for meg at jeg er frisk til imorgen, så ville satt pris på svar Postet av anonym: 23ebae3270ce0147b6b9b980895a79f5 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Personlig mener jeg at det er best å ikke regulere feber med mindre det er tvingende nødvendig. Det er en mekanisme kroppen bruker for å bekjempe infeksjon, og tar du febernedsettende så forstyrrer du denne mekansimen og jobber mot kroppen for å få det mer behagelig. Blir derimot feberen så høy at det står om liv så blir det en annen sak. Det er vanskelig å diktere når du skal bli frisk, men du kan slappe av og drikke nok vann. Sov så lenge du har behov for det. Søvnbehovet kan gå opp når du er syk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Personlig mener jeg at det er best å ikke regulere feber med mindre det er tvingende nødvendig. Det er en mekanisme kroppen bruker for å bekjempe infeksjon, og tar du febernedsettende så forstyrrer du denne mekansimen og jobber mot kroppen for å få det mer behagelig. Blir derimot feberen så høy at det står om liv så blir det en annen sak. Det er vanskelig å diktere når du skal bli frisk, men du kan slappe av og drikke nok vann. Sov så lenge du har behov for det. Søvnbehovet kan gå opp når du er syk. Ja jeg er helt enig med deg. Jeg bruker aldri paracet eller annet smertestillende av noe slag. Det er bare det at det bare er noe jeg må gjøre i morgen som har stor betydning for meg. Jeg kan jo prøve å legge meg mye tidligere enn vanlig da. Og se hvordan det utarter seg. Postet av anonym: 23ebae3270ce0147b6b9b980895a79f5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Igår la jeg meg til å sove sånn litt over klokka 8. Men jeg klarte ikke å sovne før i sånn tolv- ett tiden. Uansett da jeg våknet så merket jeg ingen feber,jeg hadde svært vondt i halsen, men fikk løst det problemet med å harke opp så mye slim jeg klarte og ved å drikke varm melk. Men da jeg skulle til å gjøre meg klar til å dra, så kom feberen snikende tilbake. Er også veldig slapp igjen. Får bare håpe at jeg er frisk til imorgen. Har lært nå at det er rimelig uforsigbart og at man som vidor skrev ikke kan diktere når man blir frisk. Postet av anonym: 23ebae3270ce0147b6b9b980895a79f5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå