Gå til innhold

Mini-Pc/ Portabel PC kjøp

Anbefalte innlegg

Hei, sveis.

Jeg planlegger å kjøpe en mini-pc jeg kan bruke til studiene. En liten lett laptop jeg kan dra rundt meg over alt.

Den kommer i hovedsak til å brukes til studier, skriving, og selvfølgelig på fritiden. Litt TV og filmtitting, der jeg sikkert kommer til å koble den til en ekstern skjerm.

Hvilken laptop bør jeg gå for? Hvilket operativsystem bør jeg kjøre? Tenker kanskje 3000-4000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ligg unna netbooks med 10-11 tommers skjerm, de har som oftest for små tastaturer som gjør de knotete å skrive på så lenge du ikke har et eksternt tastatur...

jeg bruker en acer timeline 3810tz som min "studie pc" den er ikke av den kraftigste sorten men gjør jobben greit og 8+ timer batterikapasitet er ikke å forakte :)

ser mange maskiner i samme familie (tynne og lette i 13" størelsen) til under 5000kr, kanskje litt mer enn du tenker deg men verdt å vurdere, min 13" er i alle fall stor nok til at tastaturet er behagelig, skjermen er behagelig å se på og den er tynn og relativt lett

Lenke til kommentar

ligg unna netbooks med 10-11 tommers skjerm, de har som oftest for små tastaturer som gjør de knotete å skrive på så lenge du ikke har et eksternt tastatur...

jeg bruker en acer timeline 3810tz som min "studie pc" den er ikke av den kraftigste sorten men gjør jobben greit og 8+ timer batterikapasitet er ikke å forakte :)

ser mange maskiner i samme familie (tynne og lette i 13" størelsen) til under 5000kr, kanskje litt mer enn du tenker deg men verdt å vurdere, min 13" er i alle fall stor nok til at tastaturet er behagelig, skjermen er behagelig å se på og den er tynn og relativt lett

Takk for svar. Ja, det er ikke alltid det kjekkeste å notere for full guffe på en forelesning når knappene er små og knotete. Nå er 5000 absolutt for mye for en slik PC for meg, dessverre. Jeg selger min PC som jeg kjøpte for 5000 kroner fordi den er for stor og dyr. Jo nærmere 3000 kroner jo bedre.

Er det noen merker jeg burde sjekke litt mer ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...