Getingar Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Neger har med tiden blitt negativt ladet. Det er synd, men siden det har blitt det, hvorfor bruke det og provosere? Det var bättre förr i tiden. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kanskje det hadde vært på sin plass å finne ut HVORFOR ordet neger har fått negativ betydning? Hvis det ikke er en rasjonell grunn til at ordet har fått negativ betydning (f.eks. gjennom massiv bruk i negativ sammenheng) er det egentlig bare sutring, og igrunn som om en som har vasking til sitt levebrød skulle motsette seg å bli kalt vaskedame. Fant en wikipedia-artikkel her: http://no.wikipedia.org/wiki/Neger Utifra den virker det som om noen bare har satt seg på bakbeina, helt utav det blå, selv om nordmenn flest føler det er et nøytralt begrep. Kommunikasjon er toveis, så det er ikke riktig at man kun skal ta hensyn til mottager ift hva som er støtende. Det er ikke min skyld hvis en annen tolker et nøytralt (avsenders ståsted) utsagn som noe annet enn det det er, og majoriteten av befolkningen vil støtte meg i min mening i at den formuleringen er nøytral Da er det motparten som har misforstått. Lenke til kommentar
liber77 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) hvorfor ikke kalle noen en føkking nigger hvis det er det de er????? ps jeg har flere utenlandske venner Endret 12. oktober 2011 av liber77 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå