Gå til innhold

den billigste PC:en som kan kjøre Battlefield 3 på MAX!

Anbefalte innlegg

nå som både alfaen er ute og betaen er rett runt hjørnet kan man bynne og spekulere på vad som er den billigste løsningen for å få dette spillet å kjøre med 60fps og alle settings på max.

jeg skulle tippe på att dette skulle gjort det:

i5-2500k OC

P8p67 HK

4gb Vengeance 1600mhz

2x gtx 560 lr. 2x HD 6950

vad sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med 4x antialiasing kan den sikkert kjøre alt annet på max

med 4x antialiasing kan den sikkert kjøre alt annet på max

and you dont really need more than 4x antialiasing for en 1080p 23-24"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke helt hvordan en GTX 590 vil yte, men tviler på att ett kort klarer BF3 på max.

det er jo en dual gpu..

En dual-GPU med OCP skrudd på konstant så det ikke skal gå i lufta, så det kjører ikke 607MHz konstant engang. Du ser på ca 80% per GPU av det et 580 yter, og mot 580 SLI ser man da på 80% av ytelsen. For å ta igjen det må du kutte en god del mer enn 4xAA.

Hvis 2x 580 er minstekravt blir billigste løsning 3x 6950 2GB. Sleng dette på et Maximus IV Extreme og en i5-2500k, så er man opp i 10 000 kr allerede.

Er det noe de fleste med litt vett har forstått, så er det at å kjøpe maskinvare med den hensikt å kjøre et spill på maks ender man kun opp med å bruke masse penger og ikke bli fornøyd.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Usikker på om noen av dere i det hele tatt har spilt betaen.. Å måtte ha 2 x 580'er for å makse er absolutt bullshit. Jeg klarer fint å maxe det på EN 6950 (840/1325).

Bare tull å måtte kjøpe 590 og de 5000kr+++ korta.

Jeg spilte BETAen, Crossfire fungerte fint og jeg fikk vel ca 70-80 fps på high (eller ultra, men det er samme møkken). ULTRA fungerte ikke i BETA, og nå har jeg hørt rykter om at alle innstillinger skal dras ned et hakk for å gi plass til en "ULTRAULTRA", og da har man et nytt Crysis foran seg.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=vZoSUtLMFiU&feature=related dette er en som kjører single gtx 560 TI, fps og speccs står i description.

Med mindre du er hardcore frames per second nerd så klarer du deg fint med fps på mellom 38-50, da flyter det fint=).

High quality så får du med deg det du trenger og får en fin fin opplevelse, utifra det jeg har sett og lest rundt om kring på det ganske web. Lykke til med pc kjøp og du må ikke kjøre bf3 på ultra for å få en goooood battlefield opplevelse av høyeste rang. ;)

PS: også må man ikke glemme at win 64 bit er tingen og ha når bf3 kommer ut.

Endret av værdama
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=bfxWrSVcbrA&feature=channel_video_title

dette er enda mer absurd, han påstår at han kjører alt på ultra med et gtx 260!

uansett et gtx 560 ti holder lenge, en kopis av meg kjører alt på ultra, inkluder aa. jeg har lest at amd kort er bedre til å kjøre bf3, men jeg er ikke helt sikker på. det rare er at jeg får bare 45 fps stabilt ute, og 60 inne med et gtx 580, og en i7 2600k @ 4.4ghz. tror jeg ville ha gått for et hd 6970, selv om det er svakere.

Lenke til kommentar

dette er en som kjører single gtx 560 TI, fps og speccs står i description.

Med mindre du er hardcore frames per second nerd så klarer du deg fint med fps på mellom 38-50, da flyter det fint=).

38-50fps er akseptabelt, ikke god flyt. 60 fps minimum er grei flyt, 120fps låst så kan man snakke bra flyt.

dette er enda mer absurd, han påstår at han kjører alt på ultra med et gtx 260!

det rare er at jeg får bare 45 fps stabilt ute, og 60 inne med et gtx 580, og en i7 2600k @ 4.4ghz. tror jeg ville ha gått for et hd 6970, selv om det er svakere.

Han sa kun at spillet hadde "ultrabra" grafikk, ikke at han kjørte på ultra med et 260.

Dine tall med ditt 580 høres riktig ut, skrur man av motion blur og kjører kun postAA får du sikkert nærmere 60 konstant.

Lenke til kommentar

Dine tall med ditt 580 høres riktig ut, skrur man av motion blur og kjører kun postAA får du sikkert nærmere 60 konstant.

men vist det jewallmighty sier om sitt hd 6950 er korrekt, er gtx580 laangt mer unødvendig en det allerede er, ihvertfall til bf3. håper det har noe med driverne å gjøre...

Lenke til kommentar

men vist det jewallmighty sier om sitt hd 6950 er korrekt, er gtx580 laangt mer unødvendig en det allerede er, ihvertfall til bf3. håper det har noe med driverne å gjøre...

Han kjører 6950 CrossfireX da ;)

I parken var jeg sjelden under 70fps etter noen raske titter på framerate i Afterburner ;)

Lenke til kommentar

Han kjører 6950 CrossfireX da ;)

I parken var jeg sjelden under 70fps etter noen raske titter på framerate i Afterburner ;)

åja trodde han mente med ett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...