dogg-e Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Nå kom motsøksmålet alle har ventet på. Iflg. lwn.net saksøkes nå SCO for følgende (merk punkt 5!!): 1. Breach of contract, by trying to deprive IBM of its ability to use its Unix license. 2. Lanham act violation, in the form of saying false things about IBM's products and services. 3. Unfair competition through false ownership claims and attempts to deprive IBM of the value of its Linux products and services. 3. Interference with prospective economic relations. 4. Unfair and deceptive trade practices, again through false statements. 5. Violation of the GPL, by claiming ownership rights over Linux; trying to collect license fees; copying, modifying, and distributing Linux ("including IBM contributions") on terms other than those set out in the GPL; and by seeking to impose additional restrictions on recipients of GPL code. IBM states that SCO's rights with regard to the Linux code under the GPL have been terminated. 6. Infringement of patent 4,814,746 ("data compression method"). 7. Infringement of patent 4,821,211 ("method of navigating among program menus using a graphical menu tree"). 8. Infringement of patent 4,953,209 ("self-verifying receipt and acceptance system for electronically delivered data objects"). 9. Infringement of patent 5,805,785 ("method for monitoring and recovery of subsystems in a distributed/clustered system"). Ti-Hi Lenke til kommentar
whoi Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Haha, håper SCO bli banka ned i støvlene!!! Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 dette ser bra ut =) *knis* Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 LOL! Dette er hvorfor man _ikke_ saksøker det firmaet med flest patenter i verden. Lenke til kommentar
sim Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Bah, jeg begynner snart å grine. Verden er så utrolig merkelig. Noen folk er helt ekstreme :S. At SCO i det hele tatt gidder å bruke penger på dette forstår jeg ikke. Egentlig ikke så mye i denne verdenen jeg forstår meg på. Noen som blir med å danner en egen verden ? :/ Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Noen som blir med å danner en egen verden ? :/ Jaa. Fåreslår at vi starter med en identisk verden så tar vi vekk slemme ting. Ting som SCO og Microsoft, iallefall litt av Microsoft, kanskje noen av folkene kan fortsette det men uten å hakke på Åpen kildekode. Ja, microsoft ville trengt en stor omstilling, men er nok lettere å bare legge det ned. Nå skal jeg ut å klippe plenen å ikke bry meg om den dumme saksøkings-verden(usa) i en time.. Hade. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ja, vi elsker I Be eeM..... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 At SCO i det hele tatt gidder å bruke penger på dette forstår jeg ikke. Egentlig ikke så mye i denne verdenen jeg forstår meg på. Noen som blir med å danner en egen verden ? :/ Penger, penger, penger. Har blitt mye bluss rundt firmaet siden de startet, og går firmaet dukken har nok eierene solgt aksjene før allmennheten vet det uansett. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 At SCO i det hele tatt gidder å bruke penger på dette forstår jeg ikke. Egentlig ikke så mye i denne verdenen jeg forstår meg på. Noen som blir med å danner en egen verden ? :/ Penger, penger, penger. Har blitt mye bluss rundt firmaet siden de startet, og går firmaet dukken har nok eierene solgt aksjene før allmennheten vet det uansett. Nemlig. De tjener rått på dette. All reklame er god reklame! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå