krix Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 så pcen min døde for en uke siden:S se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1376886 så spørsmålet mitt er, jeg har noen spesielle dokumenter og filer jeg vil redde over til min stajonære som jeg har kjøpt ( får den stasjonære i morgen, ) hvordan får jeg over noen av filene fra min bærebare? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Du har fått flere svar i den første tråden din. Flytt harddisken fra den bærbare msakinen over i den nye stasjonære. Hvordan du tar ut harddisken fra den første maskinen er avhengig av hvilken modell det er, noe du (enda) ikke har fortalt oss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ta ut harddisken (masse skruer på undersiden), og flytt den over i en sånn her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498071 Koble den til den stasjonære PCen din Lenke til kommentar
Protest Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg kjenner ikke din maskin, men på de bærbare jeg har, eller har hatt, så er harddisken dyttet inn i et spor, og skjult av et lokk. Den er som regel bare skrudd med to skruer. Så er det bare å løfte av disken. Den kan også være festet i et eget kabinett igjen, men den er også enkel å løsne fra. Altså ingen heksekunst. Se i bruksanvisningen enda. Så kan du enten dytte den i et slikt USB 3 kabinett, eller en slik docking løsningsom tar både 2,5" og 3,5" disker. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Lever maskinen til en PC-kyndig, og be han ta ut disken og kopiere innholdet over til en standard USB-disk. Lenke til kommentar
krix Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 hvis dere ser i den andre tråden, har jeg allerede sagt hva slags pc jeg har;) men hvordan får jeg den over til den stasjonære? ( får den stasjonære idag : D ) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 hvis dere ser i den andre tråden, har jeg allerede sagt hva slags pc jeg har;) men hvordan får jeg den over til den stasjonære? ( får den stasjonære idag : D ) Har du lest dette svaret? Husk forøvrigt at vi ikke skkal behøve å lese andre tråder for å finne ut hvilken maskin du har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 hvis dere ser i den andre tråden, har jeg allerede sagt hva slags pc jeg har;) men hvordan får jeg den over til den stasjonære? ( får den stasjonære idag : D ) Skru ut harddisken (det er veldig veldig enkelt), kjøp en sånn docking som det er linket til over, koble dock'en til den stasjonære PCen. Den gamle harddisken vil da kunne bli brukt som en ekstern harddisk som du kan flytte filer til og fra. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 men hvordan får jeg den over til den stasjonære? ( får den stasjonære idag : D ) Hold maskinen opp mot internett, så skal jeg skru den ut for deg. Ærlig talt. Du har allerede fått mer enn gode nok svar til å vite hva du skal gjøre. Hvis du ennå ikke har forstått hvordan du får ut disken, så bør du overlate jobben til noen andre. Men, siden du tydeligvis ikke leser noen av rådene du får, så får du nok ikke med deg dette denne gangen heller :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå