Gå til innhold

Hvilken Linje?

ZyxPwn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Lolliken: I praksis er den fordelingen litt foreldet, fordi økonomi på vgs er nå en del av vanlig studiespesialiserende løp, og det skilles som regel ikke mellom linjene på hva en skal være. Derfor er nok de fleste rødrusser, hvert fall i fjor der jeg gikk ;)

Lenke til kommentar
Opptakskrav

For å kvalifisere til opptak ved Norges handelshøyskole kreves følgende:

Generell studiekompetanse (Mer informasjon om dette finnes hos Samordna opptak)

Forkunnskaper i matematikk tilsvarende Matematikk R1 eller Matematikk (S1+S2). Eventuelt kan kravet dekkes med 2MX, 2MY eller 3MZ fra Reform 94, eller 2MN og 2MS fra eldre studiestrukturer. Alternativt kan kravet dekkes ved avlagte eksamener i høyere utdanning. Det kreves da minimum 6 studiepoeng (2 vekttall) matematikk fra høyskole eller universitet.

Opptaksgrenser

Opptaksgrensene varierer fra år til år, og blir ikke kjent før opptaket er klart i juli. I 2011 ble de endelige poenggrensene 53,0 i førstegangsvitnemålskvoten og 55,2 i ordinær kvote.

Du må ta R-matte (realfag) (eller S-matte hvis skolen tilbyr det), noe som krever t-matte på VG1. Resten av fagene burde du velge slik at du får så mange studiepoeng som mulig. Er du flink i realfag og klarer å få gode karakterer burde du ta realfagene. Hvis du ikke klarer toppkarakterer i disse fagene, er det kanskje bedre å velge de "lette" fagene som sosiologi, engelsk, mediefag osv. Du får noen ekstrapoeng fra realfagene, så det blir vel hipp som happ.

Endret av Ostekake2000
Lenke til kommentar

@Lolliken: I praksis er den fordelingen litt foreldet, fordi økonomi på vgs er nå en del av vanlig studiespesialiserende løp, og det skilles som regel ikke mellom linjene på hva en skal være. Derfor er nok de fleste rødrusser, hvert fall i fjor der jeg gikk ;)

Wooo takker, der følte jeg meg ikke gammel i det hele tatt ><

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...