igxx Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 har om south africa's geigraphy og skal ha en rask fremføring på 2-3 min hva synes dere om dette: og hva kan jeg gjøre anderledes, og evt fjerne. er ganske dårlig i engelsk, så vet ikke helt selv. går ST vgs1 South South Africa – geography South Africa is located, as one might expect, on the southern tip of Africa. It is bordered by the Atlantic Ocean on the west, the Indian Ocean on the south and east. Like much of the African continent, South Africa's landscape is dominated by a high plateau in the interior, surrounded by a narrow strip of coastal lowlands. The long coastline of South Africa stretches more than 2500 km and the highest point of South Africa is Mafadi witch is 3450 meter above sea level. The Karoo, which occupies a large part of the western Central Plateau, has a climate extremely hot in summer and bitterly cold in winter. In contrast, the eastern coastline on the Indian Ocean is lush, well watered and warmed by the Mozambique Current. In Cape Town the average temperatures in the summer is 20 and at the winter its 12. South Africa is the only country in the world that is controlled from three capitals: Cape Town is the parliament and therefore the Legislative, the Pretoria got the government and therefore is the Executive power and in Bloemfontein are the Supreme Court and thus the judiciary. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 har den i morgen, så trenger noen feeedback :S Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det kan virke som om (deler) av fremføring kan være ordlagt slik den er i artikkelen om Geography of South Africa på Wikipedia. I fremføringer er det ofte en fordel å bruke sine egne ord, da en får en bedre forståelse av stoffet om en klarer å bruke sine egne ord til å forklare noe (selvssagt kan en bruke kilder som Wikipedia til å hente informasjon, bare en ikke gjentar akkurat det samme.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 På slutten av første avsnitt skal det være "which", ikke "witch". På slutten av andre avsnitt skal det være "it's" / "it is", ikke "its". Og ja, dette var veldig mye klipp og lim. Nå vet jeg ikke hvilket trinn du er på, men det er uansett alltid en fordel å bruke egne ord Spesielt om du er på et lavt trinn, for læreren skjønner nok at dette da ikke er dine ord. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 skal bruke mine egeneord, skal skrive det om. men er det noe mere, eller mindre jeg skal ta med? er det nødvendig eks å ta med goverment eks? eller skal jeg ta med noe annet? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Om du skal ha med mer eller ikke kommer jo helt an på hvor langt du har fått beskjed at det skal være Men jeg er også enig i at det blir litt mye klipping og liming her... Basert på hvordan du formulerer engelsken din, så tror jeg ikke du er eldre enn 8. klasse, og da forventer ikke læreren at du snakker så detaljert om klimaet og rettsystemet og slikt. Jeg ville ha tatt med meg et verdenskart og vist hvor Sør-Afrika ligger, og sagt at det er ganske nærme ekvator, og derfor er det veldig varmt der. Det fungerer mye bedre synes nå jeg. Og jeg ville kanskje ha snakket noe om befolkningen og historien, og gå litt innom apartheid hvis du kan noe om det Og forresten, så skrives det South, North, East og West med store forbokstaver når du snakker om geografiske steder. Bare når du snakker om retning skal det være små bokstaver. Jeg vet at det er muntlig og at det ikke har noe å si, men tenkte jeg kunne minne deg på det allikevel Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Om du skal ha med mer eller ikke kommer jo helt an på hvor langt du har fått beskjed at det skal være Men jeg er også enig i at det blir litt mye klipping og liming her... Basert på hvordan du formulerer engelsken din, så tror jeg ikke du er eldre enn 8. klasse, og da forventer ikke læreren at du snakker så detaljert om klimaet og rettsystemet og slikt. Jeg ville ha tatt med meg et verdenskart og vist hvor Sør-Afrika ligger, og sagt at det er ganske nærme ekvator, og derfor er det veldig varmt der. Det fungerer mye bedre synes nå jeg. Og jeg ville kanskje ha snakket noe om befolkningen og historien, og gå litt innom apartheid hvis du kan noe om det Og forresten, så skrives det South, North, East og West med store forbokstaver når du snakker om geografiske steder. Bare når du snakker om retning skal det være små bokstaver. Jeg vet at det er muntlig og at det ikke har noe å si, men tenkte jeg kunne minne deg på det allikevel leser du i det hele tatt postene før deg?? vis du ikke fikk med deg, så skulle jeg bare ha om geografi og ikke historien? og æ går på vgs, men dette skal jo skrives om, dette er jo bare grunn infoen. vis du skal svare på en post, les det som er skrevet allerede. vis ikke så hjelper du ikke, men irriterer kun. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Btw, det skrives "hvis". Verbet å "vise" (bøyd "vis") brukes i andre sammenhenger Det skal også alltid være stor bokstav etter en endt setning. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Om du skal ha med mer eller ikke kommer jo helt an på hvor langt du har fått beskjed at det skal være Men jeg er også enig i at det blir litt mye klipping og liming her... Basert på hvordan du formulerer engelsken din, så tror jeg ikke du er eldre enn 8. klasse, og da forventer ikke læreren at du snakker så detaljert om klimaet og rettsystemet og slikt. Jeg ville ha tatt med meg et verdenskart og vist hvor Sør-Afrika ligger, og sagt at det er ganske nærme ekvator, og derfor er det veldig varmt der. Det fungerer mye bedre synes nå jeg. Og jeg ville kanskje ha snakket noe om befolkningen og historien, og gå litt innom apartheid hvis du kan noe om det Og forresten, så skrives det South, North, East og West med store forbokstaver når du snakker om geografiske steder. Bare når du snakker om retning skal det være små bokstaver. Jeg vet at det er muntlig og at det ikke har noe å si, men tenkte jeg kunne minne deg på det allikevel leser du i det hele tatt postene før deg?? vis du ikke fikk med deg, så skulle jeg bare ha om geografi og ikke historien? og æ går på vgs, men dette skal jo skrives om, dette er jo bare grunn infoen. vis du skal svare på en post, les det som er skrevet allerede. vis ikke så hjelper du ikke, men irriterer kun. Oi, det beklager jeg. Det var ikke meningen å gjøre deg opprørt, og jeg burde ha leste gjennom posten din bedre. Jeg prøvde bare å hjelpe, men vi er alle bare mennesker vet du Hvordan gikk mini talken din forresten? 1 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Om du skal ha med mer eller ikke kommer jo helt an på hvor langt du har fått beskjed at det skal være Men jeg er også enig i at det blir litt mye klipping og liming her... Basert på hvordan du formulerer engelsken din, så tror jeg ikke du er eldre enn 8. klasse, og da forventer ikke læreren at du snakker så detaljert om klimaet og rettsystemet og slikt. Jeg ville ha tatt med meg et verdenskart og vist hvor Sør-Afrika ligger, og sagt at det er ganske nærme ekvator, og derfor er det veldig varmt der. Det fungerer mye bedre synes nå jeg. Og jeg ville kanskje ha snakket noe om befolkningen og historien, og gå litt innom apartheid hvis du kan noe om det Og forresten, så skrives det South, North, East og West med store forbokstaver når du snakker om geografiske steder. Bare når du snakker om retning skal det være små bokstaver. Jeg vet at det er muntlig og at det ikke har noe å si, men tenkte jeg kunne minne deg på det allikevel leser du i det hele tatt postene før deg?? vis du ikke fikk med deg, så skulle jeg bare ha om geografi og ikke historien? og æ går på vgs, men dette skal jo skrives om, dette er jo bare grunn infoen. vis du skal svare på en post, les det som er skrevet allerede. vis ikke så hjelper du ikke, men irriterer kun. Oi, det beklager jeg. Det var ikke meningen å gjøre deg opprørt, og jeg burde ha leste gjennom posten din bedre. Jeg prøvde bare å hjelpe, men vi er alle bare mennesker vet du Hvordan gikk mini talken din forresten? Greit du Fremføring gikk helt greit den er bare så usikker på engelsken min :$ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå