Gå til innhold

Adapter til eyefinity

torbis93

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var ikke helt sikker på hvor dette skulle postes og "lyd og bilde" tråden var utilgjengelig :S

Spørsmålet gjaldt eyefinity, jeg har nettopp kjøpt 3 Ben-Q skjermer med DVI og vga innganger og innsett at jeg trenger å koble i allefall en av skjermene til via Display-port inngangen på skjermkortet. Så vidt jeg har skjønt må adpteren være aktiv for at det skal funke.

Mens jeg ser rundt på komplett etter dette kommer jeg over en XFX DVI-Displayport (aktiv) adapter for snaue 250 kroner, jeg syntes dette virker billig siden jeg har fått som inntrykk at disse skal være meget påkostede.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634443

Jeg lurer derfor på om disse gjør jobben, og at det får eyefinitien min opp å går.

På forhånd takk

-Thorbjørn

Endret av torbis93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Mini DP til vanlig DP adapter også denne billige aktive adapteren, det er det jeg gjør for å få Eyefinity.

Minuset med den adapteren der er at den ikke funker eller duger når oppløsningen går over 1920 x 1200 PER Skjerm!

Da må du ha Merko. sin aktive adapter da denne er dual link DVI og ikke singel.

Samme om du skulle hatt 3D i en eller annen form da du kun klarer å pushe 60 Hz på singel link DVI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...