Gå til innhold

Henting av data fra fuktskadet Huawei U8800

Anbefalte innlegg

Heisann!

For noen uker siden var jeg så heldig at mobiltelefonen min ble utsatt for et regnskyll når jeg var på telttur, og bare en tredjedel av touchskjermen på mobilen virker. Telefonen er som nevnt i tittelen en Huawei U8800 og kjører android.

Er det noen måte jeg kan koble telefonen til pc'en og hente ut diverse kontakter, meldinger, bilder o.l. som er lagret på internminnet?

Telefonen virker som om den virker perfekt bortsett fra touchen.

TLDR; HVORDAN HENTE UT INFO FRA INTERNMINNET I ANDROID VIA PC?

Takker for svar!

-Jsommerseth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

For noen uker siden var jeg så heldig at mobiltelefonen min ble utsatt for et regnskyll når jeg var på telttur, og bare en tredjedel av touchskjermen på mobilen virker. Telefonen er som nevnt i tittelen en Huawei U8800 og kjører android.

Er det noen måte jeg kan koble telefonen til pc'en og hente ut diverse kontakter, meldinger, bilder o.l. som er lagret på internminnet?

Telefonen virker som om den virker perfekt bortsett fra touchen.

TLDR; HVORDAN HENTE UT INFO FRA INTERNMINNET I ANDROID VIA PC?

Takker for svar!

-Jsommerseth

HUAHEI sin egen sync program?

Kan forsøke Win Sync men trur ikke den funker overens med Android.

Ellers så må du nok bytte skjerm.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg regner med at mobilen er gefahren uansett så er det bare å legge inn custom recovery på den og ta backup i recovery. Dette gjøres utelukkende via hardwaretaster.

Hvis du ikke er helt på nett med tanke på hva jeg mener så har du en god guide her.

For å ta backup til microSD så er det bare å starte i recovery (hold inne vol + og power til telefonen starter recovery), bla ned med power til "backup / restore" go ta en backup. Denne vil da lagres som en fil på microSD. Denne kan så gjenopprettes på tilsvarende telefon.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...