Gå til innhold

– iPhone 5 blir annonsert 4. oktober

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor mener jeg at iPhone 4 må dømmes for hva den faktisk er, den kom i Juni / Juli 2010 og burde jo sammenlignes deretter, det er iPhone 5 som skal sammenlignes med dagens modeller og ikke modellen som nå er over 1år gammel.

Og alikavell koster iPhone 4 meir enn Galaxy S2. Er ikkje det litt snålt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal ikke stå på oppmerksomheten i alle fall. Dette er kun nyheter om lanseringen.

Og direkte overraskende er det vel ikke at atter en iphone 5-artikkel har dukket opp på amobil nå... Denne gang med 98% sikkert at iphone ser sånn og slik ut! Apple gnir seg naturlig nok i hendene over all denne gratis PR de får. iphone ditt, ipad datt.

Snart på tide å gjøre en tippekonkurranse: hvor mange flere artikler om iphone 5 klarer amobil å hoste opp de siste dagene før pressekonferansen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

All den oppmerksomheten er nesten helt hinsides. Skulle likt å sett å sett nyhetsoverskriftene om apple hadde lansert en iPhone med 4,3" HD Super Amoled Plus. Da hadde plutselig media verden over forklart og vist denne teknologien opp å ned i mente. Men når SGS II får den, så er det ikke så mye fokus på det. Det blir bare omtalt som en super skjerm med korte ord.

Så apple har faktisk den fordelen at media blåser de små tingene opp til å bli mye større en om en annen konkurrent hadde vist frem det samme.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Synes ikke det er så rart at diverse Android telefoner lanseres i det stille. Artiklene her på amobil får sikkert ikke veldig mange klikk, og artiklene diskuteres jo nesten ikke. Ikke noe rart media nesten ikke nevner dem, folk virker jo uinteressert. Omvendt er det med Apple, alle skal både lese og kommentere alt som har med Apple å gjøre, enten de elsker dem eller hater dem.

Men det har sin pris, negative ting kan også blåses opp til tusen (antennagate)

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som var merkelig at antennagate og sensorprobleme(som fremdeles er fullt og helt på plass) ikke så ut til å skremme noen i det hele tatt. Det var akkuratt som når iPhone 2G kom ut. Den hadde 20% dropped calls i NY, men alle skulle ha den uansett om det visste dette var et faktum. Det får meg til å undre.

Ellers har du helt rett angående klikk på apple`s artikler. Men igjen, hadde andre produsenter kopiert apple`s merkedsføring, så hadde det kanskje vært annerledels. SE hadde jo enorme booster i salg når de hadde produktplassering i James Bond filmene. Det er vel det nærmeste vi har sett satsning på produktplassering innenfor filmer. Sitat fra en kommentar jeg har lest:

"Ser nå at apple kjøper seg inn i manusscripter til mange kommende kinofilmer. Apple er flinkest til å markedsføre. Så flinke at vi andre fort blir manipulert til å tro at iPhone er den eneste gode smartmobilen. Heldigvis har vi teknologiinteresserte litt mer kunnskap enn som så!"

Det er kanskje litt urettferdig at iPhone har fått så mye oppmerksomhet, da tenker jeg spesielt målt opp mot SGS II som var en mobil som stilte i en helt egen klasse da den kom ut.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja enten gidder ikke de andre produsentene eller så har de ikke råd. For det med produktplassering er jo ikke akkurat noe nytt. Kanskje de er dumme?

Hehe ja du kan jo si. Apple kjører en mer kreativ produktplassering enn konkurrentene, mens f.eks samsung kjører tradisjonell. Det kan for meg virke som om sør-koreanerne har for mye stolthet til å ville infiltrere det amerikanske filmmarkedet. Kan dette være tilfelle? Isåfall er det helt på trynet.

Lenke til kommentar

Det som var merkelig at antennagate og sensorprobleme(som fremdeles er fullt og helt på plass) ikke så ut til å skremme noen i det hele tatt. Det var akkuratt som når iPhone 2G kom ut. Den hadde 20% dropped calls i NY, men alle skulle ha den uansett om det visste dette var et faktum. Det får meg til å undre.

Det har kanskje noe med at et fåtall opplevde problemene? Hvis det hadde vært så ille som media skulle ha det til, så ville iPhone 4 vært tilnærmet ubrukelig som telefon.

En del andre telefonmodeller bør forøvrig være glad for at de ikke får så mye oppmerksomhet, hvis man leser i SGS2 tråden her på forumet ser man jo at flere brukere har problemer med at telefonen spiser batteri hvis man er tilkoblet en dlink router, noe som fortsatt ikke er fikset flere måneder etter lansering.

Lenke til kommentar

De tallene der er nok ikke bare på grunn av iPhone.

AT&T sitt GSM nett i USA var ikke veldig bra, og de hadde alt for få sendere også. Nettet har blitt bedre de siste årene, men det er langt i fra så bra som i Norge. Det samme var også tilfellet med antenneproblemene som mange hadde, veldig mange i Norge og andre land med bedre GMS/UMTS nett merket ingen ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...