ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvor lang tid skal det gå før man forstår urimeligheten i å sammenligne 2 telefoner med 1 års mellomrom? Denne idiotien kjenner tydeligvis ingen grenser. Tenker ikke på ditt innlegg her men de som fortsetter å argumentere for det. Og hvor lang tid må det gå før man forstår at man må sammenligne de mobilene som er på markedet her og nå? Dette er tydligvis noe dere ikke klarer å innse. Jeg ser ikke helt logikken din. De fleste som skal kjøpe en telefon nå vil mest sannsynlig se på telefoner som er lansert innenfor en 3 måneders periode og vil neppe legge en over 1 år gammel Apple iPhone 4 inn i den vurderingen når deres nye tilsvarende modell kommer om 2 uker. Riktignok står noe produkter bedre opp mot tidens tann. Folk sammenlikner vel det som er tilgjengelig i intervallet de skal kjøpe, de tenker ikke "denne modellen var bra for et år siden, derfor er den bra", man sammenlikner det som er tilgjengelig når man skal kjøpe, på ihpone-fronten er det avogtil en klin ny sak, avogtil en eldre variant. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Vindicator, denne meningsløse kveruleringen kan du fortsette med noen andre. ATW og andre av samme mening som disse to. Det er mulig dere nå ville satt 14 måneder gamle HTC telefoner opp i vurdering mot mot iPhone 5 om 2 uker, men en særlig fornuftig sammenligning ville det neppe vært. Dermed trekker jeg meg ut av denne meningsløse grenen av diskusjonen. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Vindicator, denne meningsløse kveruleringen kan du fortsette med noen andre. Vennligst gjør det selv da. For du kan ikke på noen grunnlag sammenligne noe som ikke er ute mot noe av det beste av smartmobiler som er ute i markedet i dag. Så enkelt er det bare. Og hvis du mener at man kan gjøre det, så vennligst forklar oss på hvorfor? Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Vindicator: Inntil du lærer deg å lese og det som hører til med det, kan vi se denne diskusjonen for avsluttet. Ren kverulering har aldri vært noe jeg har interesert meg for. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Vindicator: Inntil du lærer deg å lese kan vi se denne diskusjonen for avsluttet. Når du har forklart oss på hvorfor du mener jeg tar feil i det jeg sier, så skal jeg også si at denne diskusjonen er over. Det var du som kom med disse påstandene på at man ikke må sammenligne det som er ute i dag mot hverandre, så da må du jo forklare hvorfor det skal være slikt. EDIT: Nå snakker vi ikke om 14 måneder gamle HTC mobiler her. Vi snakker om det beste Apple har å tilby innenfor smartmobiler mot det beste Android mobiler har å tillby. Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Må man sammenligne? Detta er ein tråd som omhandlar eit rykte at iPhone 5 blir lansert 4. oktober. Diskuter det, og ikkje kva som er best. Det for vera opp til kvar enkelt å bestemma. Melder meg forøvrig ut av denne debatten. Vindicator er så trangsynt og kverulerande at det ikkje nyttar. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Vindicator er så trangsynt og kverulerande at det ikkje nyttar. Kan du vennligst forklare dine påstander her? Og kan du også forklare på hvordan man kan sammenligne en telefon som ikke eksisterer på markedet mot en eksisterende mobil som Samsung Galaxy S II eller HTC Sensation? Når du / dere har forklart meg dette, så skal jeg si at denne diskusjonen er over. EDIT: Og si at noen er trangsynt og er kverulerande uten å gi grunnlag for det er noe jeg kaller for trolling. Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hmm. Gikk for langt, personangrep er urett uansett. Refererer meir til at du kan syne å ignorerer gode poenger fra andre. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Hmm. Gikk for langt, personangrep er urett uansett. Refererer meir til at du kan syne å ignorerer gode poenger fra andre. Kan jeg da spørre deg om noen her har gitt meg noen gode poenger utenom den dårlige med en 14 måneder gammel HTC telefon som ikke har noe med sammenligning av det beste Android mobiler har å tillby mot det beste Apple har nå i dette øyeblikket? Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Om du leser tråden, fra side 1 til denne, og ikkje klarar å sjå nokon gode poeng... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Om du leser tråden, fra side 1 til denne, og ikkje klarar å sjå nokon gode poeng... Om du finner noen gode poeng i denne tråden som har med sammenligning av iPhone 5 mot dagens toppmodeller av Android mobiler, så skal jeg gi deg noen plusser i noen av dine poster. For jeg leste nemlig igjennom hele tråden igjen, og kan ikke finne noen gode poenger som har med sammenligning av iPhone 5 mot Samsung Galaxy S II f.eks. Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det er ingen som har sammenligna iPhone 5 enda. Da ingen veit noko om korleis den blir. Og kvifor no skal du dra inn iPhone 5? Når du heile tid har klaga over iPhone 4? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Det er ingen som har sammenligna iPhone 5 enda. Da ingen veit noko om korleis den blir. Og kvifor no skal du dra inn iPhone 5? Når du heile tid har klaga over iPhone 4? Det hele begynnte meg at noen klaget på at man sammenlignet en 1. år gammel iPhone 4 mot en mere ny Samsung Galaxy S II / top moderne Android mobil. Da svarte jeg tilbake at det er slikt man må sammenligne i dag. Altså man må sammenligne det beste Apple har her og nå mot det beste Android mobiler har her og nå. Og det var derfor jeg sa at det er umulig å sammenligne iPhone 5 som ikke eksisterer mot Samsung Galaxy S II / de beste Android mobilene som er ute nå i dag. Og med tanke på at dere var så negativ til at jeg sa at man måtte sammenligne iPhone 4 som er Apple's nyeste mobil nå i dag mot de beste Android mobilene, så regnet jeg med at dere mente at man ikke kunne gjøre det og at jeg da svarte tilbake å spurte på hvordan man ellers kunne sammenligne noe i dag? Ser du poenget nå? Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg lurer på om Apple er godt i gang med iphone 6, siden kommende generasjon ble utsatt mye pga. produksjonsvansker. Tror ikke majoriteten av iphonefolkene ønsker å starte en intervall på 16-17mnd for hver ny iPhone hehe. Det har jo vært en gavepakke for andre produsenter, og nå skal jo SGS III slippes i Q1 2012, bare 3-4mnd etter at iPhone5 kommer til Norge kan det se ut som. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Da er man tilbake til dette at man kjøper telefon etter hvilke behov man har, så hvorfor irritere deg over funksjonalitet du trenger som finnes i en annen telefon? Ellers kan man bruke gratis Dropbox for iOS for småfiler man trenger å ha med seg og åpne. Bruker dette selv for div. infodokumenter jeg trenger å ha lett tilgjengelig. ... Du har ikke lært hvordan men hopper ned til bunnen? Nei, jeg har ikke lært hvordan man hopper ned til bunnen. Finnes ingen knapp som sier "jump to bottom" eller noe i den dur. Dropbox er jeg ikke interessert i. Det strider for øvrig med bedriftens sikkerhetspolicy å lagre dette til en ekstern server. Jeg vil ha filene lagret på mobilen, og jeg vil ha en enkel måte å overføre filer til og fra mobilen på, enten bluetooth eller kabel. Dette kunne jeg til og med gjøre på min gamle Sony Ericsson P910i. Selv med en 20-30 app liggende i taskman (som er forholdsvis mye) tar deg meg godt under 20 sekunder å lukke disse. Hold fingeren på første ikon og trykk i vei. Hvorfor får jeg følelsen av at dette fortsatt er et grunnkurs i iOS4? Når man sier at iphone er så enkel i bruk at man ikke behøver bruksanvisning, så er det jo pussig at folk flest faktisk må bli opplært i slik simpel funksjonalitet? For et par uker siden var jeg på tur sammen med en kollega. Hun har også en iphone 4. Hun måtte lade telefonen hver natt, og klaget over at batteriet tapte seg så fort. Siste dagen ble mobilen glovarm og batteriet gikk fra 100% til 20% i løpet av halvannen time. Hun var da på et kjøpesenter med en Apple Store, og gikk inn dit for å høre hva dette kunne skyldes. Selgeren ba henne bruke denne taskmanager for å slette alle åpne prosesser, og deretter ta en restart av telefonen. "brukbar", hmm, informativt. Men la den ligge for dette kommer helt ann på hvor mye du skal dille inne i selve kalenderen annet enn å oppdatere hendelser, legge til, slette hendelser, varslinger samt gi en informativ oversikt etc. Jeg forventer å ha en kalender med en god ukesvisning. iphone har ikke engang ukesvisning! Kalenderen fungerer heller ikke med landskapsvisning. Jeg forventer også at kalenderen skal kunne fungere med mer eller mindre samme input- og visninger som Outlook-kalenderen. Dvs, jeg ønsker å merke avtaler med for eksempel "privat", og også egne fargekoder slik at jeg enkelt ser hvilken type avtale det er. Out of office har en fargekode, privat avtale en annen etc. Jeg er IKKE interessert i å ha en kalender hvor jeg legger inn en privat avtale en dag, og må vente helt til jeg kommer tilbake til laptop'en noen dager senere før jeg kan gjøre avtalen usynlig for resten av bedriften ved å sette den til "privat". Typisk har jeg de siste årene lagt inn 70% av avtalene mine via mobilen. Og nei, jeg er ikke interessert i å vedlikeholde en egen kalender på mobilen og en egen på outlook'en. Og ja, jeg forventer at en telefon som skal være en smarttelefon har en skikkelig kalender i stedet for at man må bruke penger på å kjøpe en kalender-app som kan gjøre jobben. Mange av oss kjøper ikke en telefon med 3,5" skjerm for å sitte å jobbe i store Word dokumenter. Personlig synes jeg en nettpc gjør den jobben vesentlig bedre. Når det blir mer vanlig å kunne docke alle telefoner i et tastatur/skjerm sett blir nok dette mer vanlig. Jeg bruker telefonen som et arbeidsredskap. Ofte kan det være behov for å redigere litt word-dokumenter, en powerpoint-presentasjon eller et excel-dokument mens jeg er på farten. Sjokkerer meg at man ikke undersøker hvilke behov man faktisk har (og vil benytte seg av) før man kjøper en telefon. Vel, sist gang jeg kjøpte en telefon selv, kjøpte jeg en Sony Ericsson P910i, så det begynner å bli noen år siden. Nå er jeg prisgitt hva arbeidsgiver har å tilby meg. Dessverre har vi en del sjefer som på død og liv skulle ha iphone. Dermed ble til slutt iphone valgt som "profftelefon". Den funker nok for sjefene som stort sett bruker mobilen til å sende ett-ords-meldinger, ringe litt, registrere at en og annen mail ramler inn, og spille litt Angry Birds på flyplassen, men for oss som bruker mobilen som et arbeidsverktøy blir det straks verre. Selv den gamle HTC Touch Pro gjorde en bedre jobb for meg enn iphone. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 wow... fortsatt så diskuteres det om iphone vs android. Folk kjøper det de vil ha, har de penger må de få lov. Om hva som er beste telefonen er for enhver selv å vurdere. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Grunnen til at man i det hele tatt har muligheten til å avslutte programmer i "taskbaren", er i tilfelle et, eller flere av programmene feiler. Ingen skal i utgangspunktet behøve å bruke denne funksjonen, men ingen regel uten unntak Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Grunnen til at man i det hele tatt har muligheten til å avslutte programmer i "taskbaren", er i tilfelle et, eller flere av programmene feiler. Ingen skal i utgangspunktet behøve å bruke denne funksjonen, men ingen regel uten unntak På android så er dette desverre regelen. Helst bør du innstallere 1 program som driver å avslutter programmer for deg. Dette er noe både google og apple må prioritere.. Irriterende. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg liker Siemens, men jeg finner de ikke mer. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Er det noen som har noen rykter om Iphone 5? Altså om nye funksjoner, pris osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg