kimare Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Har du rootet telefon da? AtW Nei, når jeg ikke fant en enkel måte raskt å gjøre dette enkelt på gav jeg opp. Noe som understreker mitt poeng med at Android fortsatt har noe å hente i forhold til iOS mtp brukervennlighet. Når det er sagt er jeg ikke blind for at Android har positive sider som langt på vei overgår iOS, men dette interesserer meg mindre og helt sikker enda mindre den gemende hop som kun skal ha en telefon som fungerer enkelt rett ut av eska. 1 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Apple er eit selskap som skal tene penger. iPhone er på salgstoppen. Job well done! Dei har laga eit produkt som revolusjonerte moblmarknaden. Eg tør påstå at Samsung, HTC o.l. ALDRI hadde hatt dei telefonane dei har i dag, hadde det ikkje vert for Apple og iPhone. På hvilken måte mener du Apple revolusjonerte mobilmarkedet? Jeg mener de IKKE gjorde det. Det Apple derimot har klart, er å skape en hype. iPhone hadde brukervennligheten, helt klart. Det er det samme som skjer med iPhone 5. En enorm hype. Spaltemeter på spaltemeter, og den omtales jo nærmest som en gedigen revolusjon enda ingen andre enn Apple selv egentlig vet hvordan den blir. "Ååååh, nå måååå jeg ha iPhone 5 når den kommer" sier svært mange, enda de ikke har peiling på hva de egentlig ønsker. De skal bare ha en iphone. Om så Apple gir ut en mobil som ser ut som en dassrull, kjøper de den uansett. Selv kjenner jeg at jeg irriterer meg grønn over at sjefene i bedriften jeg jobber for presset gjennom at iphone skulle være bedriftens valg av profftelefonen. Det eneste som stod i deres hoder var "iphone, iphone, iphone". Ikke tilfredsstilte den sikkerhetskravene, og proff-funksjonaliteten (mail, kalender etc) er tragisk dårlig. I tillegg er den så dyr at det har blitt strenge føringer på hvem som skal få tildelt profftelefon og hvem som skal bli avsett med en tilårskommen, simpel Nokia. Ja, iPhone revolusjonerte mobil markedet. iPhone hadde mange mangler når den kom ut - no doubt - det var mange telefonar som var bedre - teknologisk sett. Men den touch teknologien skjermen hadde. App Store har totalt revolusjonert måten folk brukar mobiltelefonane sine, korleis bedrifter, organisasjonar kan kommunisere med kundane sine. Det er forandra, takka vere iPhone og Apple. Eg seier ikkje at Apple sin telefon, eller App Store er bedre enn Android sin. Det er opp til kvar enkelt å avgjera sjølv. Men det var Apple som introduserte det - noko som har komme oss forbrukarar til gode - uansett om du er iOS, Android, Symbian eller Windows bruker. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) En av årsakene til at iPhone selger så mye er jo nettopp bruker grensesnittet. Så vidt meg bekjent den eneste telefonen som leveres uten bruksanvisning. Den er rett og sltt totalt unødvendig. Har fortsatt en Samsung S2 til salgs. Hovedgrunnen til at iphone selger er merkevaren. Jeg er på ingen måte imponert over telefonen i seg selv. Ja, jeg har en iphone 4 selv, og jeg kan ikke akkurat si at det er min favoritt-mobil. Kalenderen er tragisk dårlig. Du risikerer at det ligger en app i bakgrunnen som sluker batteri uten at du skjønner hva som egentlig foregår. Ikke kan man overføre bilder og filer med bluetooth til andre men må bruke mail eller MMS. Ikke kan man out of the box lagre vedlegg i mailer på telefonen, og enda mindre åpne disse vedleggene. ++ Men klart, når telefonen har så mange begrensninger blir det bortkastet med bruksanvisning... Noen ganger blir jeg litt skremt av folk som ikke greier å holde orden på en så "enkel" telefon som iPhone4. - Vedlegg har aldri vært noe problem hos meg, jeg ser dem og kan åpne dem. Og det "out of the box". - Med den innebygde taskman kan man avslutte alt man ikke vil ha kjørende i bakgrunnen - Den innebygde kalenderen er ikke spesielt god på funksjonalitet men gratis apps løser den saken. Derimot fungerer innebygd kalender strålende ift. eksterne kalendere og avtaler hit og dit. ..og jeg skjønner godt hvorfor han har en iPhone, ikke Android. Såfremst at far din ikke er en nerd han også. Min datter har en Android telefon, hun er ikke en nerd. Kjenner også til en del kvinnfolk som kjøper Android telefoner pga. "motefaktoren" og ikke klarer å bruke den spesielt avansert. Hva er poenget med å kalle det icrap 4? Fremhever på ingen måte hvor seriøs du er Synst vi kan holde oss for gode til slikt. Man må bare innse at tråder som dette er yngleplass for "brainfarts". Man kan vel med et lett overslag og skumming av tråden si at rundt 35% av innleggene faller i den kategorien. Alle vet at Samsung Galaxy S II er en mye bedre telefon i det daglige bruk enn iPhone 4, men alikavel har ikke solgt noe bedre enn iPhone 4 enda. Hvor lang tid skal det gå før man forstår urimeligheten i å sammenligne 2 telefoner med 1 års mellomrom? Denne idiotien kjenner tydeligvis ingen grenser. Tenker ikke på ditt innlegg her men de som fortsetter å argumentere for det. Du vet at 3GS var en vesentlig større oppdatering fra 3G, enn 3G var fra 1. Gen? De som ikke følger med stort innen mobil tror derimot det motsatte Det er helt klart 3GS som representerte det store løftet. I mine øyne var det dog først ved iP4 og iOS4 at den begynte å stikke seg frem som en aktuell telefon på mange måter enn konkurentene. 3GS var det største løftet og med 4eren ble den virkelig god. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noen ganger blir jeg litt skremt av folk som ikke greier å holde orden på en så "enkel" telefon som iPhone4. - Vedlegg har aldri vært noe problem hos meg, jeg ser dem og kan åpne dem. Og det "out of the box". - Med den innebygde taskman kan man avslutte alt man ikke vil ha kjørende i bakgrunnen - Den innebygde kalenderen er ikke spesielt god på funksjonalitet men gratis apps løser den saken. Derimot fungerer innebygd kalender strålende ift. eksterne kalendere og avtaler hit og dit. Ok, en liten presisering: du får ikke lagret noe vedlegg "out of the box". Og det irriterer meg. Ikke får du heller overført noen dokumenter til og fra mobilen ved å bruke mobilen som en ekstern disk ved tilkobling til pc'en. Og skal du se på et vedlegg: vennligst scroll deg hele veien ned til bunnen av mailen (som ved noen svar frem og tilbake blir temmelig lang). Den innebygde taskmanager hvor du dobbelklikker på hjemknappen, holder inne et symbol til slettesymbolene kommer opp, for så å lukke en og en applikasjon? Etter et par dager er det en eviglang rekke av applikasjoner som må lukkes en etter en. Den innebygde kalenderen er helt tragisk. Jada, du får søkt deg gjennom en jungel av diverse kalendere i app store, men skal du ha en brukbar kalender må du være forberedt på å punge ut. Samme med muligheten for å gjøre noe på office-dokumenter. Vær så god, pung ut. Samme med lagring av vedlegg: finn en app som du installerer som tar seg av det. Og sende bilder, dokumenter etc via bluetooth til andre: neida, glem det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Har du rootet telefon da? AtW Nei, når jeg ikke fant en enkel måte raskt å gjøre dette enkelt på gav jeg opp. Noe som understreker mitt poeng med at Android fortsatt har noe å hente i forhold til iOS mtp brukervennlighet. Når det er sagt er jeg ikke blind for at Android har positive sider som langt på vei overgår iOS, men dette interesserer meg mindre og helt sikker enda mindre den gemende hop som kun skal ha en telefon som fungerer enkelt rett ut av eska. Det er ikke nødvendig å roote an android-telefon, men det fremstår som litt underlig å klage på at program ikke virker, når det står svart på hvitt, svært tydelig, at programemr krever root. Det er litt søkt å klage på at spesialsoftware som har utvidet funksjonalitet og trenger root ikke fungerer "enkelt ut av eska", når folk flest sjeldent vil bruke det. AtW Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Ja, iPhone revolusjonerte mobil markedet. iPhone hadde mange mangler når den kom ut - no doubt - det var mange telefonar som var bedre - teknologisk sett. Men den touch teknologien skjermen hadde. App Store har totalt revolusjonert måten folk brukar mobiltelefonane sine, korleis bedrifter, organisasjonar kan kommunisere med kundane sine. Det er forandra, takka vere iPhone og Apple. Eg seier ikkje at Apple sin telefon, eller App Store er bedre enn Android sin. Det er opp til kvar enkelt å avgjera sjølv. Men det var Apple som introduserte det - noko som har komme oss forbrukarar til gode - uansett om du er iOS, Android, Symbian eller Windows bruker. Touch-skjermen var vel strengt tatt det eneste som var noenlunde revolusjonerende med iphone da den kom. App Store var en nødvendighet når iphone ellers kom med såpass skrantende funksjonalitet. Men ellers er ikke App Store annet enn en videreføring av muligheter man ellers hadde i tidligere mobiler. Installere programmer hadde man allerede mulighet på mange andre mobiler. Men App Store lukket iphone-brukerne til en enkelt butikk for å få installert sine programmer. Hvordan mener du iphone har revolusjonert måten bedrifter og organisasjoner får kommunisert med kundene sine på? At de får lagt ut programsnutter på App Store? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Skal vell ikke være nødvendig å roote telefonen for å gjøre opp seg et inntrykk av Android OS? Det er det ikke, men det er nødvendig for å kjøre software som sier at det krever en rootet telefon, som softwaren det ble lenket til gjør. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Ok, en liten presisering: du får ikke lagret noe vedlegg "out of the box". Og det irriterer meg. Ikke får du heller overført noen dokumenter til og fra mobilen ved å bruke mobilen som en ekstern disk ved tilkobling til pc'en. Da er man tilbake til dette at man kjøper telefon etter hvilke behov man har, så hvorfor irritere deg over funksjonalitet du trenger som finnes i en annen telefon? Ellers kan man bruke gratis Dropbox for iOS for småfiler man trenger å ha med seg og åpne. Bruker dette selv for div. infodokumenter jeg trenger å ha lett tilgjengelig. Og skal du se på et vedlegg: vennligst scroll deg hele veien ned til bunnen av mailen (som ved noen svar frem og tilbake blir temmelig lang).Du har ikke lært hvordan men hopper ned til bunnen? Den innebygde taskmanager hvor du dobbelklikker på hjemknappen, holder inne et symbol til slettesymbolene kommer opp, for så å lukke en og en applikasjon? Etter et par dager er det en eviglang rekke av applikasjoner som må lukkes en etter en. Selv med en 20-30 app liggende i taskman (som er forholdsvis mye) tar deg meg godt under 20 sekunder å lukke disse. Hold fingeren på første ikon og trykk i vei. Hvorfor får jeg følelsen av at dette fortsatt er et grunnkurs i iOS4? Den innebygde kalenderen er helt tragisk. Jada, du får søkt deg gjennom en jungel av diverse kalendere i app store, men skal du ha en brukbar kalender må du være forberedt på å punge ut."brukbar", hmm, informativt. Men la den ligge for dette kommer helt ann på hvor mye du skal dille inne i selve kalenderen annet enn å oppdatere hendelser, legge til, slette hendelser, varslinger samt gi en informativ oversikt etc. Samme med muligheten for å gjøre noe på office-dokumenter. Vær så god, pung ut.Mange av oss kjøper ikke en telefon med 3,5" skjerm for å sitte å jobbe i store Word dokumenter. Personlig synes jeg en nettpc gjør den jobben vesentlig bedre. Når det blir mer vanlig å kunne docke alle telefoner i et tastatur/skjerm sett blir nok dette mer vanlig. Samme med lagring av vedlegg: finn en app som du installerer som tar seg av det. Og sende bilder, dokumenter etc via bluetooth til andre: neida, glem det. Sjokkerer meg at man ikke undersøker hvilke behov man faktisk har (og vil benytte seg av) før man kjøper en telefon. Skal vell ikke være nødvendig å roote telefonen for å gjøre opp seg et inntrykk av Android OS? Det er det ikke, men det er nødvendig for å kjøre software som sier at det krever en rootet telefon, som softwaren det ble lenket til gjør. AtW Dette høres ut som noe man enkelt burde kunne fjerne eller fremheve i viewet i market. "skjul alle som krever root", "vis kun de som krever root". Ser helt klart at mange vil glemme å sjekke dette. Endret 22. september 2011 av Theo343 3 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Er det virkelig enda folk som tror programmene i "taskbaren" går i bakgrunnen og følgelig må lukkes der etter bruk? Sist jeg telte etter hadde jeg over åtti slike, uten grunn til bekymring i det hele tatt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Er det virkelig enda folk som tror programmene i "taskbaren" går i bakgrunnen og følgelig må lukkes der etter bruk? Sist jeg telte etter hadde jeg over åtti slike, uten grunn til bekymring i det hele tatt. Neida, bare de som ikke er opplyst i denne selvfølgeligheten . Det er en historikk over sist brukte programmer + åpne programmer. Men det er jo en selvfølgelig kunnskap for iOS brukere. Derfor ser man jo ikke behovet for å repetere selvfølgeligheter hver gang man snakker om en funksjon. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvor lang tid skal det gå før man forstår urimeligheten i å sammenligne 2 telefoner med 1 års mellomrom? Denne idiotien kjenner tydeligvis ingen grenser. Tenker ikke på ditt innlegg her men de som fortsetter å argumentere for det. Og hvor lang tid må det gå før man forstår at man må sammenligne de mobilene som er på markedet her og nå? Dette er tydligvis noe dere ikke klarer å innse. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noen som tørr å tippe på hva den blir å ligge på i pris, samme som 4'ern? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Om ein ser på prisane ved forrige utskifingar, vil nok prisen bli slik som 4'er er no. iPhone 4 vil gå ned til samme pris som 3GS selges som i dag (3990-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Dette høres ut som noe man enkelt burde kunne fjerne eller fremheve i viewet i market. "skjul alle som krever root", "vis kun de som krever root". Ser helt klart at mange vil glemme å sjekke dette. Programmer som krever root ligger vel gjerne ikke på android market? Det gjør ikke dette ihvertfall. AtW Endret 22. september 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Programmer som krever root ligger vel gjerne ikke på android market? Det gjør ikke dette ihvertfall. AtW Det er mange programmer som krever root som ligger i Market. Root Explorer, Titanium Backup Pro, Rom Manager, Set CPU ligger på plass 15-25 i topplista. Det står til og med at de passer til reservemobilen min, selv om jeg ikke har root. Endret 22. september 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Programmer som krever root ligger vel gjerne ikke på android market? Det gjør ikke dette ihvertfall. AtW Det er mange programmer som krever root som ligger i Market. Root Explorer, Titanium Backup Pro, Rom Manager, Set CPU ligger på plass 15-25 i topplista. Det står til og med at de passer til reservemobilen min, selv om jeg ikke har root. Ok, men det står i det minste tydelig at de må ha root. AtW Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det er ikke nødvendig å roote an android-telefon, men det fremstår som litt underlig å klage på at program ikke virker, når det står svart på hvitt, svært tydelig, at programemr krever root. Det er litt søkt å klage på at spesialsoftware som har utvidet funksjonalitet og trenger root ikke fungerer "enkelt ut av eska", når folk flest sjeldent vil bruke det. AtW Poenget var at jeg ønsket å ta backup, mulig det er enklere og andre måter å gjøre dette på, men hva er da poenget med backup appen jeg forsøkte å bruke og hvorfor ble akkurat dette anbefalt. iOS har slik jeg opplever det pt en enklere og mer intuitiv måte å ta backup på. Om jeg tar feil er jeg villig til å lytte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det er ikke nødvendig å roote an android-telefon, men det fremstår som litt underlig å klage på at program ikke virker, når det står svart på hvitt, svært tydelig, at programemr krever root. Det er litt søkt å klage på at spesialsoftware som har utvidet funksjonalitet og trenger root ikke fungerer "enkelt ut av eska", når folk flest sjeldent vil bruke det. AtW Poenget var at jeg ønsket å ta backup, mulig det er enklere og andre måter å gjøre dette på, men hva er da poenget med backup appen jeg forsøkte å bruke og hvorfor ble akkurat dette anbefalt. iOS har slik jeg opplever det pt en enklere og mer intuitiv måte å ta backup på. Om jeg tar feil er jeg villig til å lytte. Det finnes forskjellige backup-apps, noen av de krever root, det står svært tydelig at denne spesifike som man henter ned fra et forum, ikke android market at den krever root. Sånn jeg ser det er problemet at du har valgt å forsøke deg på avansert funksjonalitet, når det du tydeligvis ville ha var noe som var enkelt og intuitivt. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Hvor lang tid skal det gå før man forstår urimeligheten i å sammenligne 2 telefoner med 1 års mellomrom? Denne idiotien kjenner tydeligvis ingen grenser. Tenker ikke på ditt innlegg her men de som fortsetter å argumentere for det. Og hvor lang tid må det gå før man forstår at man må sammenligne de mobilene som er på markedet her og nå? Dette er tydligvis noe dere ikke klarer å innse. Jeg ser ikke helt logikken din. De fleste som skal kjøpe en telefon nå vil mest sannsynlig se på telefoner som er lansert innenfor en 3 måneders periode og vil neppe legge en over 1 år gammel Apple iPhone 4 inn i den vurderingen når deres nye tilsvarende modell kommer om 2 uker. Riktignok står noe produkter bedre opp mot tidens tann. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Hvor lang tid skal det gå før man forstår urimeligheten i å sammenligne 2 telefoner med 1 års mellomrom? Denne idiotien kjenner tydeligvis ingen grenser. Tenker ikke på ditt innlegg her men de som fortsetter å argumentere for det. Og hvor lang tid må det gå før man forstår at man må sammenligne de mobilene som er på markedet her og nå? Dette er tydligvis noe dere ikke klarer å innse. Jeg ser ikke helt logikken din. De fleste som skal kjøpe en telefon nå vil mest sannsynlig se på telefoner som er lansert innenfor en 3 måneders periode og vil neppe legge en over 1 år gammel Apple iPhone 4 inn i den vurderingen når deres nye tilsvarende modell kommer om 2 uker. Riktignok står noe produkter bedre opp mot tidens tann. Du ser ikke logikken i at man må sammenligne det beste Apple har mot det beste Samsung / Android mobiler har nå i dag f.eks? Du kan ikke sammenligne noe som ikke er kommet ut mot noe som er ute nå i dag. Endret 22. september 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg