Gå til innhold

– iPhone 5 blir annonsert 4. oktober

Anbefalte innlegg

Selvsagt. Spørsmålet er uansett det samme som Vindicator stiller om iPhone: Hvor mye hadde disse telefonene solgt uten all markedsføringen de får?

Sannsynligvis færre enn iPhone hadde gjort uten markedsføring. Mye av iPhones suksess skyldes Apples rykte, samt at «alle» har hørt om og sett en iPhone. Mange har nok tatt i en iPhone før de ser reklamene på TV eller i magasiner. I tillegg er media er glade i å skrive om Apple og deres produkter, så der tjener de en del. Det er vanskeligere å leve av media og at venner og familie skal anbefale noe videre når man produserer og lanserer så mange ulike modeller som Samsung og de andre konkurentene gjør.

Mener jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som forundrer meg litt denne gangen er at vi ikke får vite noe som helst før lanseringen? Noen som har noe godt svar på dette? Er det så lite nytt med den at de velger å holde all informasjon tilbake? Med iP4 hadde jeg nok informasjon til å vurdere den opp mot Android telefoner og gjøre et valg og deretter bestille på lanseringsdagen.

iPhone 4 ble mistet, stjålet og solgt til en nettavis. Det har ikke skjedd med iPhone 5 (dog ryktes det den har blitt mistet og stjålet, men ikke solgt), med det resultat at vi vet langt mindre enn vi gjorde i fjor.

Lenke til kommentar

Men det som plager meg er at folk generelt sett ikke vet hva en smartmobil er og bare kjøper en iPhone 4 fordi noen andre har sagt at den er bra for så senere komme å si at den er den beste mobilen fordi den selger mest uten i det hele tatt å ha skjekket om det finnes andre mobiler som FAKTISK er bedre.

Jeg (hvis du siktet til meg) har heller aldri påstått at iPhone 4 er best fordi den selger mer enn andre telefoner. Alt jeg sier er at folk ser ut til å like den, uavhengig av hvor mye de kan om smarttelefoner. Jeg mener jeg kan mer enn den gjennomsnittlige mobilkjøper, men jeg foretrekker fortsatt en ett år gammel telefon som ligger bak konkurrenten rent teknologisk. Hvorfor? Personlig preferanse og krav.

Nå sier jeg heller ikke at du er en av dem. Det jeg i hovedsak snakker om er hva jeg og enormt mange andre får en forståelse av mange iOS / iPhone brukere på hva dem sier og mener.

Da får jeg og mange andre det innblikket på dem som jeg snakket om over.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg litt denne gangen er at vi ikke får vite noe som helst før lanseringen? Noen som har noe godt svar på dette? Er det så lite nytt med den at de velger å holde all informasjon tilbake? Med iP4 hadde jeg nok informasjon til å vurdere den opp mot Android telefoner og gjøre et valg og deretter bestille på lanseringsdagen.

Apple har vel alltid kjørt det slik? Men det har vært lite med lekkasjer og annet styr denne gangen vil jeg si :whistle:

Det er mulig jeg husker feil men 1 ukes tid før lansering hadde jeg vel all informasjon. Jeg visste også mye om telefonen 1 måneds tid før lansering og nok til å vente på lanseringen før jeg tok et valg om min første touchbaserte smarttelefon.

Lekkasjer er også et PR verktøy så hvorfor det er mindre av det nå er vel det jeg lurer på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iPhone 4 ble mistet, stjålet og solgt til en nettavis. Det har ikke skjedd med iPhone 5 (dog ryktes det den har blitt mistet og stjålet, men ikke solgt), med det resultat at vi vet langt mindre enn vi gjorde i fjor.

Det var slik det hang sammen :hmm:. Synd for jeg kjøper jo ikke et produkt før jeg vet nok om det og det kan bety juletider denne gang.

Lenke til kommentar

Fantastisk at en så dårlig mobiltelefon kan bli så populær.

Kunne du tenke deg å utdype?

Høy pris i pen innpakning, middelmådig hardware og primitivt os.

iPhone 4 hadde da ikke så middelmodig maskinvare da den kom for litt over 1år siden? At maskinvare blir litt middelmodig over en 1årsperiode gjelder jo alt som har med teknologi å gjøre, om det så er mobiltelefoner, datamaskiner osv osv.. Og primitivt operativsystem blir jo en smakssak, selv foretrekker jeg fremdeles iOS fremfor Android OS da ting stort sett er bedre skreddersydd og enklere satt opp. Nå kan jeg ikke kommentere hvordan Android OS er per i dag, men når jeg skaffet meg en Google Nexus One så følte jeg det ble mer hodebry enn glede for min del når jeg brukte Android OS sammenlignet med iOS.

Ja jeg kunne legge inn custom roms og Cynogen var fantastisk og gjorde det mulig for meg å spille av blant annet FLAC, men når alt kom til alt så var det generelt mye mer knoting og roting for å få satt opp ting skikkelig som jeg aldri har måtte bry meg om med iOS. Ja jeg kunne dedikere mer tid til operativsystemet og på mange måter "skreddersy" det mer slik jeg vil ha det og ikke på død og liv leve etter hva Apple har satt opp for meg, men for meg personlig så ønsker jeg at mobilen skal være en enhet som virker stort sett som den skal rett ut av boksen, jeg ønsker ikke å dedikere mye tid til mobiltelefonen min. Den skal bare levere en rask, effektiv, fin og brukervennlig løsning som lar meg ringe, sende meldinger, surfe, kjøre diverse apps osv på en rask, oversiktlig og god måte. Her føler jeg Apple med iPhone 4 leverte en løsning som passet meg perfekt rett ut av boksen, og derfor falt jeg på den og leverte tilbake min Google Nexus One.

Når alt kommer til alt så er Android OS og iOS to forskjellige operativsystemer og det blir snakk om personlige preferanser når det gjelder hva som vil passe hver enkelt best. Og for min del per idag så føler jeg at iOS er det som passer meg og min hverdag og bruksmønster best, så enkelt som det er det faktisk.

Nå skal det sies at det var en par andre ting som irriterte meg med Nexus One, først og fremst føltes byggekvaliteten litt ymse og volumet på høyttalerne var så lav at jeg slet med å få med meg at folk ringte meg osv og det blir jo et abnormt problem med en mobiltelefon. Og det jeg misliker mest av alt med Android OS er fragmenteringen, nå var riktignok ikke dette et så voldsomt stort problem med Google Nexus One ettersom den kjørte rene Android roms fra Google, men det at jeg ikke er garantert 1-2 år med oppdateringer av operativsystemet selv ved kjøp av en Android toppmodell til mange tusen kroner blir for meg alt for dårlig. Og sist men ikke minst føltes (hvertfall da) Android Market dårlig maskinvareoptimalisert, da tenker jeg på at jeg kunne sitte med en telefon som har hadde bedre maskinvare enn en iPhone 3GS, men fremdeles så diverse spill som var tilgjengelig på både Android Market og AppStore mildt sagt elendig ut på min Nexus One sammenlignet med iPhone 3GS, Spore var et godt eksempel som hadde en grafikk og en ytelse på Android som var helt håpløs sammenlignet med til iOS og hva skal jeg med god maskinvare om utviklere ikke optimaliserer og benytter denne på en god og effektiv måte som et resultat av at Android OS kjører på et såpass bredt spektrum av maskinvare?

Jeg sier ikke at Android OS er dårlig, jeg sier ikke at Android telefoner er dårligere, jeg sier ikke at iOS er fantastisk eller at iPhone4 er en "på papiret" bedre telefon enn blant annet Samsung Galaxy S2. Jeg bare prøver å legge frem og forklare hvorfor jeg selv og sikkert endel andre kan foretrekker iOS og iPhone fremfor Android OS og telefoner som Samsung Galaxy S2. Verden er ikke farget i sort / hvitt og det finnes ingen underliggende fasit som sier at det ene automatisk er mye bedre enn det andre, selv om flere her ser ut til å innbille seg det av en eller annen merkelig grunn.

Hva iPhone 5 angår så er det jo ikke godt så si hva Apple leverer denne gangen, ingenting rundt verken spesifikasjoner eller noe som helst er offentliggjort enda så all hinting om at den vil bli en megaskuff eller en kjempesuksess blir jo ren synsing inntil vi faktisk vet hva som vil komme. Når det kommer til dette at iOS har vært mye det samme om, og om igjen og at Apple mye fornye seg så må nok dette gjøres på software fronten og ikke på selve mobiltelefonen og maskinvaren så ser vi på iOS 5.0 som forbedrer endel på iOS sammenlignet med iOS 4.0 så tror jeg vi neppe ser noe som skulle tilsi at folk som er ellers lei iOS plutselig skulle forandre mening med iPhone 5 og iOS 5.0.

Man, he sure talks a lot...

Neida, er enig i veldig mye av det du sier der, og iPhone 4 er en kjempegod telefon, det er det ikke tvil om. Personlig så er nok jeg litt for nerd til å kunne finne meg i begrensningene man får med en iPhone. Det som jeg finner provoserende er prisen på dette. Sammenlignet med HTC Desire som er ganske lik hardwaremessig, størrelsemessig og vekt, så er den dobbelt så dyr. Greit at Den har et noe mere påkostet ytre og aluminium, men syntes ikke det kan forsvare at den skal koste like mye som 2 stk Desire...

Lenke til kommentar

Galaxy S 2 er en teknobombe av en telefon, de som er over middels interessert i teknologi, vil kanskje ikke vurdere iphone. De kjøper GS2 for nettopp funksjonene som følger med telefonen.

Mens iphone er et moteikon, og folk kjøper telefonen fordi den er kul og skal signalisere at "Jeg har en dyr telefon, derfor er jeg kul" Et lite fashionstatement på at vedkommende vet hva som er "in"

Så dette er som å sammenligne to forskjellige produkter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bare å si i fra hvis dere vil at jeg skal liste enda mere ned på hva jeg mener trengs på iPhone 5.

Men til tross for disse store manglene er iPhone 4 den mest solgte telefonen i USA. Er ikke det litt rart?

Nei, det er ikke så veldig rart. For dem som vil ha det enkelt og forstå alt "ut av eska" er Iphone et perfekt valg. Dette, kombinert med den "hypen" de har klart å skape gjennom markedsføringen, gjør at det blir en mote sak. Kombinasjonen fungerer. Når du da kombinerer det hele med en høy pris, så skaper man en "må ha" effekt. Dette er basis markeds og salgsteknikker.

Det fungerer for mange.

Lenke til kommentar

Mens iphone er et moteikon, og folk kjøper telefonen fordi den er kul og skal signalisere at "Jeg har en dyr telefon, derfor er jeg kul" Et lite fashionstatement på at vedkommende vet hva som er "in"

Det var kanskje slik før. Å eie en iPhone i dag er på ingen måte eksklusivt, da det er har blitt såpass hvermanns eie. De er over alt, i alle aldersgrupper.

Lenke til kommentar

Galaxy S 2 er en teknobombe av en telefon, de som er over middels interessert i teknologi, vil kanskje ikke vurdere iphone. De kjøper GS2 for nettopp funksjonene som følger med telefonen.

Så dette er som å sammenligne to forskjellige produkter.

Det var da voldsomt til generalisering? Jeg kjøpte så definitivt ikke min iPhone 4 fordi jeg ser på det som et moteikon, noe slikt har jeg aldri og vil jeg aldri bry meg noe større om. Jeg kjøpte iPhone 4 fordi jeg følte det var mest praktisk og riktig for meg.

Og hva kan egentlig en Samsung Galaxy S2 gjøre som en iPhone 4 ikke kan? Da tenker jeg på utifra maskinvare og ikke operativsystem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stappe inn en ekstra SD kort? Men det sier du ikke trenger osv osv.

Med all den har av funksjoner som Iphonen ikke har, så kommer du med argumentere på hvorfor du ikke trenger det. Så det nytter ikke å komme med noe.

Jeg sier ikke at du kjøper en telefon for at den er så teknologisk avansert, men pga den er pen å se på. Et slags påfuglfjær for å tiltrekke seg oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...