Gå til innhold

[ZTE Blade] Mister forbindelse med mobilnettet


HDSoftware

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

?? Seriøst? Simkortet påvirker mobilens radio? Skal jaggu prøve...

Defekt eller gammelt SIM-kort kan forårsake slike feil ja. Dersom du kontakter operatøren din, eller går innom til en autorisert forhandler, om de har slike, så kan de gi deg et nytt SIM-kort, så kan du se om du merker noen forskjell. Nytt SIM-kort koster trolig noen kroner. Normalt et sted mellom 100 og 250 kroner, om du ikke har forsikring hos operatøren som dekker det.

Lenke til kommentar

HAHAHAHA!!! SÅ dem skal ha penger for at jeg fortsatt vil være kunde og bruke penger på SMS, MMS og tellerskritt!! Tenker jeg sender en mail til NetCom og klager på at ting ikke virker. Telefonen er kjøpt av NetCom og er under garanti. Fikser dem ikke dette gratis så er veien over til en annen tilbyder kort ;-)

Lenke til kommentar

HAHAHAHA!!! SÅ dem skal ha penger for at jeg fortsatt vil være kunde og bruke penger på SMS, MMS og tellerskritt!!

Alle kunder betaler for å sende SMS, MMS og å ringe.

 

Tenker jeg sender en mail til NetCom og klager på at ting ikke virker.

For å spare litt tid så kan du forberede deg på svaret du vil få ved å teste følgende:

 

1. Prøv ditt SIM-kort i en annen mobiltelefon. Fungerer det normalt der?

2. Prøv et annet SIM-kort i din mobiltelefon. Fungerer det normalt?

 

Dersom svaret på spørsmål 1 er "ja", så tyder det på at SIM-kortet ditt ikke er årsaken til feilen. Da må du gå til spørsmål 2.

Dersom svaret på spørsmål 1 er "nei", så tyder det på at SIM-kortet er årsaken til feilen. Dette må da byttes, noe som kan gjøres hos en forhandler, eller ved å kontakte NetComs kundesenter via telefon, Twitter, Facebook eller mail. Dette koster som sagt et sted mellom 100 og 250 kroner.

 

Dersom svaret på spørsmål 2 er "ja", så tyder det på at din mobiltelefon ikke er årsaken til problemet.

Dersom svaret på spørsmål 2 er "nei", så kan det tyde på at det er mobiltelefonen som er årsaken til problemene. Da må i så fall denne sendes/leveres inn hos forhandler hvor den ble kjøpt for service. Om du har behov for lånetelefon så ber du om dette.

 

Telefonen er kjøpt av NetCom og er under garanti. Fikser dem ikke dette gratis så er veien over til en annen tilbyder kort ;-)

Som du sier så er det garanti på telefonen. Denne garantien dekker ikke SIM-kortet. Hvis telefonen er kjøpt via NetComs hjemmeside, via deres kundesenter, eller via telefonsalg, så er den levert av Moobi Norway AS. Da er det i så fall de en eventuell reklamasjonssak må rettes mot. Er den kjøpt via en butikk, nettbutikk, eller annet utsalgssted så er det mot denne forhandleren at reklamasjonssaken skal rettes.

 

Har du forsikring på abonnementet ditt så dekker denne også SIM-kortet.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...