Gå til innhold

Er det ingen i gamer redaksjonen som har hørt om 3D?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har i år fått meg ny TV(yay) og koser meg med min XBOX 360 med å spille 'gamle' spill på nytt i 3D versjon(crysis 2, black ops, enslaved mm) . Som ivrig gamer.no leser sjekker jeg alltid nye anmbeldelser og tips til nye spill. Men til min store fortvilelse finnes det praktisk talt ingen informasjon om spills 3D muligheter på gamer. Dette ser jeg også gjelder for PS3 og PC som jo også har 3D muligheter.

Eksempelvis GoW3 som jeg kjøpte i går, det er det til nå aller beste 3D spillet jeg har forsøkt, men kjempegod dypdefølelse (som man kan justere på). Når jeg leser anmeldelsen står det ikke 3D nevnt en eneste gang!

Kan dere få med 3D muligheter på spill som dere anmelder, og kanskje tilogmed i spillkalenderen? Det finnes, minst én, som liker 3D spill, og ønsker nyheter om disse.

/Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Mange i redaksjonen har helt sikkert 3D-støtte tilgjengelig, men langt fra alle. Foreløpig er det ikke en ting som har fått veldig stort fotfeste (det er ikke veldig lenge siden Xbox 360 begynte å støtte 3D-visning i det hele tatt, og litt lenger siden PS3 gjorde det - det er uansett kastet på i etterkant på denne generasjonens konsoller), men vi skal selvsagt prøve å nevne det der det er relevant. Det er i vår interesse å gi best mulig informasjon om spillene vi omtaler. :-)

I produktoversiktene våre kommer vi til å tagge spillene med 3D-støtte etter hvert; foreløpig har vi ikke prioritert dette som en del av det vanlige utviklingsarbeidet vårt (det er mange ting vi har lyst til å gjøre akkurat der), men jeg er helt sikker på at dette dukker opp i framtiden -- slik at du også kan velge å bare vise spill med støtte for 3D-visning, f.eks.

Håper det svarer på spørsmålet :-)

Lenke til kommentar

Supert at dere jobber med det, vet at det tar tid å endre det tekniske. Men jeg håper dere har muligheten til å ta det med i anmeldelsene så snart som mulig. På de spillene jeg har spilt har jeg allerede sett ulik kvalitet på effektene, og dette er nøyaktig slik type informasjon som kunne vært nyttig å få anmeldt.

Og strengt tatt, det har kommet 3d spill på 360/ps3 siden slutten av 2009, nå går vi mot slutten av 2011, to år senere...

Men jeg gleder meg til å lese om 3d i tiden framover!

(da snakker jeg selvfølgelig ikke om 3ds som jo har sine anmbeldelser også)

Lenke til kommentar

Stereoskopisk 3D er jo en "dead end" og ikke noe å kaste bort tiden på. Folk flest ønsker ikke slik 3D.

Heisann.

I frykt for å starte noe jeg ikke orker å fortsette sier jeg følgende:

Smaken er som baken, den er delt. Det finnes noen som liker 3d og noen som ikke liker det. Jeg liker det, og håper redaksjonen ser at det er en økende trend. Det er tydelig at ikke du liker det.

Men fler og fler spill kommer med støtte for 3d. Dette er et tegn på at noen ønsker å spille spill i 3d. Og det fine er at en slik funksjon må skrus på, dermed slipper du å bry deg om et spill har støtte for 3d eller ikke.

Når det er sagt ser jeg ikke hvordan du kan forsvare ditt utsagn om at stereoskopisk 3d er en "dead end" med rot i virkeligheten. Vi har en økende trend med 3d støtte på tv-er, skjermer, håndholdte(3ds) og laptoper. Men om du har noen tanker rundt det... slå deg løs.

Lenke til kommentar

Stor 3D fan er kjøper kun 3DBD filmer :dribble:

3D spilling på konsoll er litt iffy :ph34r: har prøvd flere spill

maskin varen på ps3 og 360 er for svak til 1080p 3D sub HD spilling er litt for dålig men det funker tålig bra

Men Super star dust og Gears3 var meget bra i 3D :cool:

Dåligste så langt var KZ3 med enorm cross talk og resolution loss ble det bare plagsomt med spillet i 3D

Regner med at neste generasjon av konsoller blir kraftig nok til full 3D HD på spill .. gleder med allerede

Lenke til kommentar

Stereoskopisk 3D er jo en "dead end" og ikke noe å kaste bort tiden på. Folk flest ønsker ikke slik 3D.

Heisann.

I frykt for å starte noe jeg ikke orker å fortsette sier jeg følgende:

Smaken er som baken, den er delt. Det finnes noen som liker 3d og noen som ikke liker det. Jeg liker det, og håper redaksjonen ser at det er en økende trend. Det er tydelig at ikke du liker det.

Men fler og fler spill kommer med støtte for 3d. Dette er et tegn på at noen ønsker å spille spill i 3d. Og det fine er at en slik funksjon må skrus på, dermed slipper du å bry deg om et spill har støtte for 3d eller ikke.

Når det er sagt ser jeg ikke hvordan du kan forsvare ditt utsagn om at stereoskopisk 3d er en "dead end" med rot i virkeligheten. Vi har en økende trend med 3d støtte på tv-er, skjermer, håndholdte(3ds) og laptoper. Men om du har noen tanker rundt det... slå deg løs.

Klart noen liker og ønsker 3D, men de er et lite mindretall. Salget av både 3D-kino og 3D-TV er fallende, og 3D-konsollen Nintendo 3DS har gått på trynet. Det er åpenbart ikke så veldig mange som ønsker å spille spill i 3D.

Så for de fleste blir 3D bare fordyrende og bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...