Gå til innhold

Program med gruppesamtale og "persistent" chat

HadHa

Anbefalte innlegg

Leter etter et godt fungerende program til chat mellom flere personer (mellom 2 og 6 er minstekrav).

La oss si vi har 3 personer.

Person 1 og Person 2 har en samtale i chatten mens person 3 er offline.

Senere logger Person 3 på, han må nå ha muligheten til å se all chatlog fra tidligere, da han var avlogget.

Det er viktig at det fungerer som en chat, er lettvint osv -> altså ikke et forum.

Finnes det slike? Er det mulig å få til noe lignende med IRC eller andre kjente programmer?

Endret av HadHa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger bare en UNIX-host hvor som helst. Er den Debian-basert er det bare å installere ZNC og f.eks IRCD Hybrid. "sudo apt-get install znc ircd-hybrid". Om det lengre finnes noen som leverer dette som en tjeneste vet jeg ikke, men en helt vanlig VPS går fint.

Når det gjelder innlogging kan du gjøre det på hvilken som helst måte du ønsker. Uten innlogging, felles innlogging, egen innlogging med klartekst, egen innlogging med SSL-kryptering, VPN eller slik vi gjør det på jobb siden alle bruker UNIX-systemer: revers SSH med IRCd bundet til localhost med åpen tilgang.

Det enkleste er dog SSL-kryptering og egen bruker/passord for hver bruker.

Men jeg syntes du skal teste Skype før du legger for mye ressurser i IRC.

Lenke til kommentar

Men jeg syntes du skal teste Skype før du legger for mye ressurser i IRC.

Absolutt - Prøver dog bare å få så mye info som mulig om forslagene som kommer slik at det er enklere å ta en beslutning sammen med de andre.

Takk for god forklaring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...