Gå til innhold

Duket for en av datahistoriens største rettssaker

Anbefalte innlegg

IBM saksøker nå SCO for brudd på en rekke IBM-patenter og for å bevisst ha ødelagt IBMs strategier. De mener SCOs trusler kun baserer seg på grådighet, og at ingenting har rot i virkeligheten.

Dermed er det duket for en av datahistoriens største rettsaker. Og den har stor betydning. Vinner IBM er det en stor seier for Linux-verdenen og det åpne markedet, men taper de, er det Microsoft som kan gni seg i hendene. Da går de enda nærmere et monopol på de fleste elektroniske duppeditter med et operativsystem.

SCO har tidligere forsøkt å saksøke IBM etter alle kunstens regler fordi de angivelig skal ha benyttet kildekode som går under UNIX-systemets kopirettsområde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinner SCO i USA kommer dem nok til å bli saksøkt i EU. De viser jo litt større misnøye mot MS enn USA. Denne kampen vil vare helt til SCO går konkurs.

Tviler på at IBM vil gi opp, og de har jo litt mer å gå på enn SCO. IBM er jo et større konsern enn SCO, så de vil nok også forhåpentligvis ha størst støtte hos de kapitalistfantastiske dommerene der borte. Vinner IBM går det garantert til gokk med SCO. Blir nok massesak

smål mot dem etterhvert ja. Alle vil ha sin bit av kaka, og til slutt er den oppspist.

Lenke til kommentar

Se på den lyse siden, en lisens koster bare $699.

IDIOTER, hele gjengen, da sikter jeg til RIAA, SCO, Bush og alle andre som er selvutnevnte idioter. Jeg skal nå se på gulesider.no om jeg finner noen som kan forklare meg hvorfor verden er så merkelig.

Hmm, hadde jeg vært i IBM, så hadde jeg kjøpt opp SCO, da hadde dem forhåpentligvis holdt dumme utsagn igjen, iallefall tenkt før de snakket.

Lenke til kommentar

Selv enn hvor stort konsern IBM er, står de alene i dette tilfellet, fordi det amerikanske rettvesen er stolt av Microsofts og dets arbeid - og med Microsofts støtte til SCO kan også fremtiden deres være sikret.

Først og fremst det faktum at Linux originalt ikke er amerikansk gjør det farlig å ta i av patriot-amerikanere.

Lycoris går klar av konflikten fordi det er basert på Caldera OpenLinux som er SCOs eiendom. FreeBSD havner utenfor det hele, og selv om jeg mener det er et bedre system enn Linux, synes jeg det er totalt uriktig av amerikanske storkonsern og styrte miljøet, som følge av noe"lett alkoholsiert" vås de har fingert for å nok en gang bevise sin grådighet.

Det er tull, SCO. Tull!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det at rettsaker og søksmål som alle med litt vett i hodet kan se er tåpelige fortsatt for gjennomslag i USA? Vil håpe IBM har nok ressurser til å ta knekken på SCO's tull, men det skulle jo egentlig ikke stå på pengene! :x

La rettferdigheten seire, SCO forsvinne og Microsoft bli dømt for monopoli i EU!

.... beklager, der dagdrømte jeg igjen....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Problemet er jo at rettsaken kan trekkes ut i årevis. Hvis dette tar så mye som 5 år, vil industrien måtte leve i usikkerhet angående Linux mellomtiden.

Og dermed taper Linux terreng også.

"#¤¤#"¤"#¤"#¤&YGSEY%¤34¤

ta de RIAA,SCO, etc. idotene. Virker som om alle idioter bor og er fra USA

smily449.gif

Lenke til kommentar
Problemet er jo at rettsaken kan trekkes ut i årevis. Hvis dette tar så mye som 5 år, vil industrien måtte leve i usikkerhet angående Linux mellomtiden.

"#¤¤#"¤"#¤"#¤&YGSEY%¤34¤

smily449.gif

Velvel.. Masse kjekke folk i USA.. Dessuten er IBM også fra USA, Linus bor i USA. Selv om jeg ikke liker folka med makt i USA da, de er jo bak mål..

Grrrr, Bush :evil:

Lenke til kommentar

"#¤¤#"¤"#¤"#¤&YGSEY%¤34¤

smily449.gif

Velvel.. Masse kjekke folk i USA.. Dessuten er IBM også fra USA, Linus bor i USA. Selv om jeg ikke liker folka med makt i USA da, de er jo bak mål..

Grrrr, Bush :evil:

Gjett hva IBM står for.

Lenke til kommentar
Nå går jo SCO så langt at de hevder at GPL er invalid:

http://www.theinquirer.net/?article=11031

Kan ikke noe annet enn aa le av hele greia. Jeg syntest det er dumt av SCO aa erte paa seg et helt IBM-Linux miljo for noe de ikke har bevist enda. Men jeg skal si med hand paa hjerte jeg gleder meg til rettsaken er ferdig, forhaapentligvis saa vinner Linux miljoet (uten at jeg har noe aa bevise med, noe jeg kun haaper).

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...