TonyLOL Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Heisann, ettersom den gamle pc'n har streika har jeg bestemt meg for å investere i en ny. Jeg har da harddisk fra før, som jeg ha tenkt å bruke for å minske kostnaden. Pcn står på soverommet, så har lyst til å ha den så stillegående som mulig. Den kommer til å bli brukt på spillog kobler den daglig opp på TVen for og se film. Har kopiert ei liste som jeg så i en tidligere tråd, Stillegående Gaming-PC Er det noe man kan gå ned på? - Tony Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 "Denne listen er ikke offentliggjort". Lenke til kommentar
TonyLOL Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Der skal den være åpen for alle. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Først av alt kan du halvere rammen til 8GB. 4GB holder i massevis, men det er så billig for tiden at 8GB ikke skader :o) For det andre kan du vurdere et Geforce 560ti, hvis du vil spare litt på skjermkort uten å tape for mye ytelse. Da har du mulighet til å kjøpe til enda et kort senere og kjøre SLI ved behov. Forutsetter riktignok at du har strømforsyning på minst 750W. 1 Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Till spilling og filmer så trenger du ikke 16gb med minne, det håller fint med 8gb. Du trenger heller ikke kjøpe noen cpu kjøler hvis du ønsker å spare lit penger. Hvis du skal bruke mer en 3st vifter så kanskje du skal kjøpe en vifte kontroller som hjelper deg med at få ner støyen lit. Ellers så er det kun 2st vifter med i det kabinettet, så kanskje det kan være lurt å kjøpe 1 par ekstra ? Det er greit å få in mer luft en det som går ut så at du får et overtrykk inne i pc'n. 1st i døren og 1st til i front og evt 1st i bunn. Da har du 4st som blåser in og 3st som blåser ut. ( hvis du kjøper H100 ) Men husk viftekontroller. Dette er noe som kan suppleres i ettertid. Iexo. 1 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Viftekontroller for tre vifter følger med Fractal Design. Forøvrig anbefaler jeg en av Noctua sine luftkjølere som er omtrent det stilleste du får. Kan fort være stillere enn H100. Sjekk ut U12P og D14. De er vel omtrent de beste på markedet og koster vesentlig mindre enn H100. 1 Lenke til kommentar
TonyLOL Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 da har jeg oppdatert lista. Har dere andre kabinetter som er stille? mtp at nesten ingen har det jeg har lagt ut på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå