nander Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg fikk installert smoothwall, og jeg kom inn på første siden for konfigurering, via http grensesnintt fra en annen (windows XP) maskin. Da jeg skulle prøve å sette den opp, ble jeg bedt om brukernavn og passord. Jeg prøvde "root" med rikting passord, forsåvidt det som gikk om jeg satt på smoothwall maskinen, men fikk beskjed om feil. Hva gjør jeg galt?!?!? Lenke til kommentar
connect Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 prøv å logge in som admin Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 prøv å logge in som admin uffda, gidd å ha forskjellige navn. Men det står vel i Dokumentasjonen. Lurt å se raskt gjennom den nander. (om du ikke gjorde) Lenke til kommentar
connect Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 prøv å logge in som admin uffda, gidd å ha forskjellige navn. Men det står vel i Dokumentasjonen. Lurt å se raskt gjennom den nander. (om du ikke gjorde) Smothwall har 4 brukere; root: logges inn i konsollet eller via ssh, og har full tillgang igjenom shellet setup: logges inn som root, men du får tilgang til et "setup" program som du kan gjøre omtrent samme inst. som på web admin: for login over web, og du har tilgang til alle de vanlige instillingene i browseren dialup: en bruker som brukes på websiden og har bare tilgang til å koble opp/ned Lenke til kommentar
nander Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 prøv å logge in som admin uffda, gidd å ha forskjellige navn. Men det står vel i Dokumentasjonen. Lurt å se raskt gjennom den nander. (om du ikke gjorde) Smothwall har 4 brukere; root: logges inn i konsollet eller via ssh, og har full tillgang igjenom shellet setup: logges inn som root, men du får tilgang til et "setup" program som du kan gjøre omtrent samme inst. som på web admin: for login over web, og du har tilgang til alle de vanlige instillingene i browseren dialup: en bruker som brukes på websiden og har bare tilgang til å koble opp/ned Trodde jeg hadde leste deg jeg skulle... :oops: tusen takk for godt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå