Gå til innhold

BK: Glamour


wasco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Falt dessverre ikke like godt i smak hos meg som hos de over. Men det behøver ikke bety så mye. Jeg fikk ikke noe følelse av glam her heller. Jenta er jo ikke retusjert hun ser i mine øye ut som en malt dukke! Fikk også litt tusj følelse av overgangen hår/bakgrunn. På generelt grunnlag mener jeg at en etterbehandling skal gjøre et bilde mer spennende, forsterke en viss atmosfære osv. Synes ikke du får dette til her. Kanskje behandlingen hadde passet bedre på en liten gutt eller jente. Men altså litt uspennende og barnslig for en ungjente.

Sorry for den harde medfarten, men jeg tror du tåler det. Så kan det hende at flertallet mener noe helt annet.

Lenke til kommentar

Må med en gang si at dette er type bilde jeg ikke har peiling på. Av den grunn må jeg bare bedømme hva jeg ser. Dersom dette er ment å være et portrett som er retusjert, føler jeg ikke du har lykkes. Derimot, dersom du har ønsket å lage et dukkeaktig bilde som skal virke kunstig og "animert", har du lykkes bra. Dette er nå bare min trangsynte mening :)

Lenke til kommentar

Liten forskjell ja på denne og linken,men jeg har ikke peiling why?

Ble drit stilig for å si det mildt,litt sånn voks aktig,men det gjør ingen ting i mine øyne.derfor en 5'r for originalitet og behandling;)

Takk for kommentaren :)

 

Ett portrett som blir lagt merke til og som vil skille seg positivt ut med rett innramming :)

Takk for kommentaren :)

 

 

Knall flott Wasco blir en femmer fra meg

Tusen takk :)

 

 

Her må jeg innrømme at jeg ikke klarer å bli helt enig med meg selv, er det fint eller for stivt.

Mem alt i alt liker jeg dette. ;)

Ingen tvil om at det er "stivt" men det var noe av hennsikten :)

 

Falt dessverre ikke like godt i smak hos meg som hos de over. Men det behøver ikke bety så mye. Jeg fikk ikke noe følelse av glam her heller. Jenta er jo ikke retusjert hun ser i mine øye ut som en malt dukke! Fikk også litt tusj følelse av overgangen hår/bakgrunn. På generelt grunnlag mener jeg at en etterbehandling skal gjøre et bilde mer spennende, forsterke en viss atmosfære osv. Synes ikke du får dette til her. Kanskje behandlingen hadde passet bedre på en liten gutt eller jente. Men altså litt uspennende og barnslig for en ungjente.

Sorry for den harde medfarten, men jeg tror du tåler det. Så kan det hende at flertallet mener noe helt annet.

Ingen fare, jeg tåler og setter pris på "hard medfart"

Jenta er i aller høyeste grad retusjert. Men det finnes jo mange måter å retusjere på, fra det nesten usynlige, til det ekstreme - som i dette tilfelle.

Uttrykker er ment å være grafisk, og jeg opplever dette som litt glamouraktig, ala stumfildiva

 

 

Må med en gang si at dette er type bilde jeg ikke har peiling på. Av den grunn må jeg bare bedømme hva jeg ser. Dersom dette er ment å være et portrett som er retusjert, føler jeg ikke du har lykkes. Derimot, dersom du har ønsket å lage et dukkeaktig bilde som skal virke kunstig og "animert", har du lykkes bra. Dette er nå bare min trangsynte mening :)

Det stemmer at det er animert, eller grafisk som jeg liker å kalle det...

Og personlig liker jeg det - men det betyr jo ikke at jeg har lykkes

Til og med jeg kan ta feil - utrolig nok :)

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Har sett på komentaren her, og min følese er litt både og. Jo jeg synes bildet er fint, fordi du har lykkes med valg av bakrunsfarge, og overgangen av bakgrunn mot den lyse gensenen og håret. Når det er sakt, er jeg enig med at ansiktet på jenta er noe overbehandlet.

Takk for kommentaren

Seøvsagt er det overbehandlet - det var jo det som var ideen :thumbup:

 

Her er jeg helt på gyngende grunn da jeg ikke har peiling på glamour/faschion fotografering, men førsteinntrykket sier at jeg liker det jeg ser. :) Ser st du har dratt en del i spakene og at modellen får litt dukkeaktig preg. Synes du er tøff som prøver dette, det er jo et fag i seg selv. Stå på Wasco. :)

Det er jo morro å legge ut noen bilder som jeg vet vil skape litt debatt :)

Takk for kommentaren

 

Ønsker å tilføye at bruken av lyse "farver" gjør portrettet "lett og positivt" noe som etter min mening er ett bra og positivt spor flere burde følge. Synes det ofte brukes for mye mørke eller nærmest "dystre" bakgrunner og farvetoner i portrett.

Takk for kommentaren :)

 

Skal ikke bry meg så mye med etterbehandlingen, men kunne tenke meg at hun så litt mer rett frem. Det hvite i øynene blir litt for dominerende og samme farge på over og underleppe. Og til slutt besjær vekk det sorte nederst i bilde.

Takk for kommentar og ide til forbedring

 

liker det

Takk for det :)

 

Not my cup of tea dette! Minte vel meg mest om et sånn glansbilde fra barndommens klistrealbum! Men så har jeg vel heller ikke så myen greie på denslags heller, og da blir det førsteinntrykket som gjelder..., 3'er for eksprimentering dog!

Det er jo morro å lage noe som ikke er likt alt det andre lager :)

Lenke til kommentar

Utradisjonelt i utformingen, litt nostalgi i preget. Er ikke sikker på om jeg skal like det eller ei. Første inntrykket før jeg åpnet det var positiv, men etter litt gransking er jeg ikke sikker. Tror det er noe med gråtonene i håret som ikke stemmer, men så er jeg ikke heller mye dreven i portrettfotografering ;)

Lenke til kommentar

Utradisjonelt i utformingen, litt nostalgi i preget. Er ikke sikker på om jeg skal like det eller ei. Første inntrykket før jeg åpnet det var positiv, men etter litt gransking er jeg ikke sikker. Tror det er noe med gråtonene i håret som ikke stemmer, men så er jeg ikke heller mye dreven i portrettfotografering ;)

Takk for kommentaren

Nå er ikke dette portrett fotografering i tradisjonnell forstand, for det kan ikke jeg noen ting om heller :)

Det er vel først og framst etterbehandlingen og uttrykket som er det påfallende her

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...