jfo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 kanskje noe teit spørsmål - kommer ettersom jeg ikke har brukt digitalkamera før...kan man direkte ta bilder i sort/hvitt, evt andre digitale forandringer, eller er dette noe man må gjøre i software på pc? Lenke til kommentar
terjed Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 På de fleste kameraer kan man gjøre dette valget i kameraet, men om det er så lurt er en annen historie.... Lettere å justere dette i ettertid i programvare (hvis man har PC tilgjengelig, selvfølgelig). Da kan man jo "angre" og etterjustere... Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Enig med terjed, det er VELDIG enkelt å justere dette i f.eks. Paint Shop Pro. Jeg irriterer meg egentlig over kameraprodusenter som flytter typiske oppgaver som "tilhører" bildebehandlingsprogrammer over i selve kameraet. Det hadde vært så mye bedre om dem hadde brukt tid og ressurser på å forbedre AF, hastighet, bildequal etc etc. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Tenk om du skulle ta et super-bilde, og så tenker du "uuuuuuppss, dette skulle jeg hatt i farge...". Like lurt å skifte til sort/hvitt på PCen altså (hvis du har en da....) :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå