Gå til innhold

– HTC vil kutte ned på aluminium

Anbefalte innlegg

Syns absolutt ikkje SGS2 har noe kvalitetsfølelse.

Bakdekselet på den feks er ille plastjuggel!

HTC Sensation har en mye høyere grad av kvalitetsfølelse, men faktisk syns eg enda det er ingen som klarer å nå samme følelsen av kvalitet som Iphone 4. Dog er jo Iphone 4 sitt design svært upraktisk med glass over alt.

Etter min mening er aluminium det som definitivt gir kvalitetsfølese :thumbup: Plast virker så billig og kjipt, men er nok forskjellige meninger om den saken ja..

De fleste mobiler som har frontdeksel har vell også bakdeksel i aluminium ??

N8 er jo ett meget godt eksempel på en godt bygget mobil :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kvalitetsfølelse" er vel et bevis på at verden vil bedras.

Man putter vekter inn i HiFi produkter for at de skal føles som High End. Mobiltelefoner som er tunge selvdestruerer lettere ved fall. iPhone4 gir som nevnt over stor grad av "Kvalitetsfølelse" samtidig som innebyggingen er noe av det skjøreste som noensinne er laget.

Ikke missforstå, jeg sitter med en DHD og synes kvalitetsfølelsen er upåklagelig og synes GSG er nesten ekkel å holde, men det er ingen tvil om at jeg blir lurt.

Lenke til kommentar

"Plast" er bra. Bedre signaler, ingen bulker. Tror mange her tenker på plast som myke greier man får på Nille-leker. Noen som har prøvd en Glock? ;) Dagens poly-kompositter er temmelig avanserte saker.

Nå har ikke jeg opplevd at Glock er veldig robust etter 10000 skudd. To av de på skytebanen fikk hele toppen og litt av sjeftet på Glockene sine sprekt opp.

Mens fatterns Para har snart skutt en 25000 skudd, og går som ei klokke enda.

Lenke til kommentar

"Plast" er bra. Bedre signaler, ingen bulker. Tror mange her tenker på plast som myke greier man får på Nille-leker. Noen som har prøvd en Glock? ;) Dagens poly-kompositter er temmelig avanserte saker.

Nå har ikke jeg opplevd at Glock er veldig robust etter 10000 skudd. To av de på skytebanen fikk hele toppen og litt av sjeftet på Glockene sine sprekt opp.

Det sier seg selv at plast ikke varer evig. Men de fleste er neppe interessert i å ha en telefon i 50 år. En telefon er på langt nær heller utsatt for de samme påkjenningene som en pistol er. Det at "plast" likevel faktisk kan brukes i en av verdens mest polpulære pistoler var bare et eksempel på hvor avanserte "plastmaterialer" man kan lage.

Lenke til kommentar

Det mangler ikke akkurat på folk med historier om hundretusenvis av skudd uten problemer heller. Glock er kjent for å være ett veldig robust våpen som tåler mye.

AtW

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at glock har hatt den store suksessen verden over er fordi den er billig, den har svært lav vekt, har god pressisjon, den er pålitelig og den er lett og bruke. :)

De fleste jeg har hørt om som har skutt over 20000 skudd har byttet deler på pistolen minst en gang.

Men selvfølgelig er de litt feil og sammenligne en pistol med en telefon når det kommer til hva materialet den er laget av tåler under bruk.

Men kvalitetsfølelsen for både pistolen og telefonen er den samme. Man føler at det er mer kvalitet når de er laget av metall framfor plastikk. Dette er vel mest fordi at det gjør gjenstanden tyngre og mer stiv som det er skrevet lenger opp.

Men også kan det være negativt med stivheten og tungden. Siden det gjør feks telefonen mer sårbar for og kunne bli ødelagt.

Minuset jeg ser spesielt med plastikk er at det kan slås av skall og festene rundt kantene kan knekke av slik at deksler og lignede.

Dette har jeg selv opplevd på diverse elektronikk jeg har kjøpt. Mens det jeg har eid av elektronikk som har hatt deksler i aluminium, så har jeg aldri opplevd dette. Men i stedet at aluminiumen har bulket og bøyd seg.

Ett eksempel der er vel den gamle iPoden min som falt fra skrivebordet mitt og ned på gulvet et par ganger, og bøyde seg helt til slutt.

Men man kan konkludere med at det er både fordeler og ulemper med begge alternativene. Og at man bør nesten kjøpe telefonen utifra livsstilen sin.

William

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...