Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n henger seg i spill og windows. Grafikk kort defekt? Tok komplett feil?

Anbefalte innlegg

Hei alle samme.

PC Spec:

MB: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

Ram: Corsair XMS2 PC6400 DDR2 2GB

GFX: Gainward GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA (Gainward GeForce 7300 GT, bruker nå)

Altså mitt GTS 250 har nå vært i uorden i nesten 2år. Ikke spør meg hvordan jeg klarer å holde ut med et kort som dette så lenge.

3 uker etter jeg kjøpte kortet begynte pc'n med å henge seg være gang jeg start opp world of warcraft eller 30min etter jeg hadde logget char min. Noen ganger skjedde det i windows. Noen ganger gikk det flere dager før noe skjedde. Andre ganger fikk jeg texture feil i spill altså.

Masse rare 01021232 tegn eller farger på texture rundt om på texturen i spillet som det ikke skal være. Ved å minimize spillet og ta det opp igjen ble alt som normalt. Kunne heller ikke ta bilde av disse rare texture greine. Viste helt normal texture på bildet.

Jeg til og med sendte det inn til komplett igjen og de sa det var i orden. Kanskje det vare noe feil med PSU sa de. Vel, jeg har nå nytt PSU og det hjalp altså ikke. Men det har også bare blitt være. Kan ikke engang se på Youtube video klipp eller ign video klipp utenom at det henger opera og bildet fryser og kanskje viser 1s bilde være 15s eller mer sekunder mellom være, ender opp med at får blue screen sier at den har gått i infinite loop. Noen gang kan jeg til og med få lagt ned opera vinduet og da går at som vanlig igjen helt til jeg prøver å avslutte eller ta opp opera igjen. Jeg mente det var grafikk kortet som ikke var bra når det starta og jeg mener det forsatt. Kan da ikke være noe annet kan det?

Jeg leste litt rundt omkring å fant ut at det gjort ingen ting om kortet brukte PCIe 2.0. Mens hovedkortet hadde bare PCIe. At det ikke skulle ha noe betydning.

Men ja, det jeg lurer på, er det noen program der ut som kan teste kortet og gi tilbake melding om det er noe galt med selv kortet? Bruker et 7300GT. Har jo ingen power kontakter til den. Men har iallefall ikke noe windows henging eller texture feil ved spilling. Spiller ikke lenger WOW så har ikke så mye å si hva jeg bruker siden Unreal Tourment 2004 trenger ikke verdens beste kort :p

1 ting som den sjelden hengte seg ved var nå jeg så film. Om det var avi, mp4, mkv osv. hadde ikke noe betydning.

Jeg har testa med gamle og nye drivere. Kjørt memo test uten en eneste error på minnet der.

Grafikk kort temperaturen lå på 50-60° ved spilling. Kom kanskje opp til 70° under krevende spill. Som Crysis/The Sims medivel, UT3 osv. Så kan ikke være temperatur problem med kortet eller. CPU blir kanskje litt varm ca. 70° ved spilling. Idler med 60-65° grader.

Etter alt dette var ikke egentlig grafikk kortet defekt fra jeg fikk det? Eller kan det ha seg at hovedkortet ikke klarer holde orden på sakene siden? :p

PS. Sorry for så lang post :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørtes ut som en fryktelig høy CPU temp. hva slags kjøler bruker du? hvis du bruker boxed kjøleren bør du absolutt sjekke at den sitter skikkelig (festeordningen er helt håpløs)

Bruker den som følgte med CPUen, kan hente det at siden jeg bytta mellom hovedkort jeg har fra før (kjøpte backup hovedkort tilfeldig det skulle være noe problem med det). At det har blitt for lite kjøleplasma mellom vifta og CPUen. Mener da at kjøleplasma skal hjelpe med å redusere temperaturen på CPUen skal det ikke? Men jeg vet bare ikke hvilken type man skal bruke når man skal bytte på ny kjøleplasma mellom de to.

Jeg har sjekket om festingen sitter på plass og det gjør den.

Endret av Smog125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...