pokes Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Kan noen tipse meg om en god men ikke alt for dyr dual screen løsning? PC skal brukes av "amatørbrukere", så ekstremt bra grafikk er ikke nødvendig. Jeg trenger et skjermkort som kan presentere to forskjellige skjermbilder på to vanlige analoge monitorer (vet ikke detaljer om dem). Har sett på ATi ALL-IN-WONDER 9700 PRO, men syns det er litt "overkill" å bruke dette kortet til slik bruk. Pris er viktigere enn kvalitet i dette tilfellet, så lenge dual screen funker. Skal ikke bruke det selv Håper noen har fiklet med dette og har noen erfaringer å dele Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Se her : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=137759 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg kan anbefale deg radeon 9500 skjermkort og gjerne to stk samsung 152s eller 172T. Matrox G-450 og G-550 er andre kort men gir mye mindre 3d ytelse og kvalitet generelt i forhold. (de er antageligvis noe billigere enn radeon 9500) 152s er en 15" med smal kant rundt til kr 2921,- på xd.no 171s er en 17". kr 3790,- på xd.no (billigste plassen jeg fant dem på prisguiden @ hw.no) Har testet med to 17 tommere og det er helt genialt å jobbe med. Det skulle vært en selvfølge for alle som gjør seriøst arbeid på pcen. DrErling Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Så du er fornøyd med 9500 til videored. ? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har ikke prøvd spesifikkt videoredigering på det, men kortet er jo meget bra både på 2d og 3d. Ikke belastes det under videoredigering heller. Jeg tenkte mest på 2skjermsløsningen. Den fungerer utmerket. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå