Gå til innhold

NTSC spill på PAL ps3 - online funksjon?

blomsty

Anbefalte innlegg

Spørsmålet har kanskje blitt stilt mange ganger tidligere, men etter å ha søkt etter dette både her og der, tenkte jeg like greit at jeg kunne prøve å spørre her.

Har akkurat fått meg en pal ps3, og lurer på hvordan det er ift. amerikanske ps3 spill? Jeg vet at ps3 spill er sonefrie og at man kan spille de på den europeiske, men fungerer fortsatt online/multiplayer funksjonen da? :dontgetit:

Mener jeg har lest noe om at online funksjon ikke fungerte, men finner ikke noe tydelig svar på dette. Er det noen som vet noe om dette, eller har noen erfaringer med denne problemstillingen? :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn så viss du skaffer deg Demon's Souls som er NTSC og du har PAL maskin får du kun spilt med amerikanere, gjelder ihvertfall dette spillet for å ta et eksempel. Det skjedde med meg når jeg skaffa Demon's Souls NTCS versjonen.

Men andre spill som jeg har kjøpt har fungert som de skal med online osv.

Men ikke kjøp for mange av NTCS spill, jeg er ikke sikker om disse fungerer med online, spesielt de nye som kommer som har onlinefunksjon.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg importerte Resistance 2 fra statene, fungerte finfint med vennene mine fra her til lands. Norsk tale hadde den også, så her var det vel strengt tatt null regionsforskjell. Men som med Demon's Souls, dette varierer,så sjekk på forhånd om det er noen andre som har importert som kan bekrefte om det er regioner på online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...