Gå til innhold

Verdens største opprop for fred 21.09. 2012

Anbefalte innlegg

Picture1.png

Dagen i dag er årets store fredsdag og vi ønsker i denne forbindelse å markere starten på en 365 dagers nedtelling mot hva vi håper skal bidra til en historisk reduksjon i global vold.

"Dear Friends,

Peace Day 2011 marks the 365-day countdown to a Global Truce on Peace Day 2012 – what we hope will be the largest reduction in global violence in recorded history, both domestically and internationally.

We are inviting all sectors of society to observe the Global Truce – individuals in every country, at home, in schools, in the workplace, in our local communities, and those engaged in armed conflict on the international stage. Everyone has a role to play.

The Global Truce 2012 campaign will only work if the people get behind it – if you get behind it. Please join the campaign via this website and ask as many people as you can to do the same, via social media or via the new free Peace One Day App.

Please consider what you will do to mark the Global Truce on Peace Day 21 September 2012 and tell us via this website. Individuals can make a difference. By working together there will be Peace One Day.

In peace,

Jeremy - Founder and chairman of Peace One Day"

the-peace-one-day-celebration-thmb-sml.png
Dagen i dag er dagen hvor du kan gjøre hva du kan for å bidra til en bedre verden for alle. Stå opp og kjemp for fred på din måte og spre kjærlighet fremfor hat og vold...

www.peaceoneday.org

Namaste <3

Endret av αкαѕнα
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en meningsløs symboldag som ikke kommer til å føre til noe som helst.

Tror du islamistiske krigere og ledere i midtøsten plustelig finner ut at de vil være venner med amerikanerene når de ser denne markeringen? Tror du amerikanerene plutselig finner ut at de vil trekkes seg ut av afghanistan og iraq når de ser denne markeringen? Tror du plutselig israel og palestina finner ut at de vil være venner når de ser denne markeringen? Tror du Kim Jong-il plutselig tar til fornuften og gir opp sitt diktatur i sør-korea når han ser denne markeringen? Tror du røverbandene og krigsherrene i div afrikanske land plutselig finner ut at de vil bli fattige bønder igjenn når de ser denne markeringen?

Det er bare en meningsløs feelgod handling fra priveligerte "hippier" som føler det bedre med seg selv når de får gått i tog og sagt noen taler om "fred i værden".

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jepps.. isolert sett er jeg enig i at det er naivt, og jeg deler selvsagt deres skepsis og mangel på tro at dette alene vil føre til noen våpenhvile.

MEN, alle små bekker fører til slutt til en større bekk, som sammen blir til elver og forenes i havet. En idé begynner alltid i det små, og for at man skal oppnå noe må man begynne en plass.

Dersom flere og flere mennesker fokuserer på fredelige løsninger så kan man sammen skape grobunn for fred.

Dette er jo samme mekanikk man bruker for å forebygge vold og rasisme. Man går sammen og verner om de prinsipper man føler er viktige.

Alene klarer man ikke mye, men sammen kan vi flytte fjell.

Jeg er sikker på at de som til eksempel først kjempet mot slaveri møtte tilnærmet samme skepsis som dere kommer med, men de fortsatte kampen og vant til slutt...

Namaste <3

Lenke til kommentar

Det er bare en meningsløs feelgod handling fra priveligerte "hippier" som føler det bedre med seg selv når de får gått i tog og sagt noen taler om "fred i værden".

Hvorfor skal alltid bitre freppere som deg plage andre og fortelle dem hvor patetiske de er? Du selv gjør jo akkurat det motsatte av å redde "værden" [sic] ved å spre din antivitenskapelige klimafornekterpropaganda på forumet. Du bidrar til å spre pseudovitenskap som desinformerer folk til å tro at menneskapt global oppvarming er en sosialistisk konspirasjon og en svindel.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid bitre freppere som deg plage andre og fortelle dem hvor patetiske de er? Du selv gjør jo akkurat det motsatte av å redde "værden" [sic] ved å spre din antivitenskapelige klimafornekterpropaganda på forumet. Du bidrar til å spre pseudovitenskap som desinformerer folk til å tro at menneskapt global oppvarming er en sosialistisk konspirasjon og en svindel.

Og det hadde hva med temaet på tråden å gjøre???

Hvorfor skal alltid bitre SVere som deg presse sin egen moralisme og propaganda på andre folk og fortelle dem hvor umoralske de er? :roll: også straffe dem etterpå med noen fler avgifter, forbud og mer statsfinnansiert propaganda.

Slik f.eks:

http://www.youtube.com/watch?v=5-Mw5_EBk0g

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid bitre SVere som deg presse sin egen moralisme og propaganda på andre folk og fortelle dem hvor umoralske de er? :roll:

For det første er jeg ikke SV-er, og for det andre er det ikke moralisme eller propaganda å påpeke det antivitenskapelige tullet som du sprer på forumet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid bitre SVere som deg presse sin egen moralisme og propaganda på andre folk og fortelle dem hvor umoralske de er? :roll:

For det første er jeg ikke SV-er, og for det andre er det ikke moralisme eller propaganda å påpeke det antivitenskapelige tullet som du sprer på forumet.

Haha slo døra rett tilbake i trynet ditt...

Hvem begynnte med ideologi kastingen og fordommene og genneralliseringen her? Tenk deg litt om.

Hvilket antivitenskapelig tull? Har jeg kommet med noen påstander som er antivitenskapelig? Eller er de bare mot din ideologiske overbevisning?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra at folk kjemper mot undertrykkelse, terror og imperialisme. Hadde alle nasjoner latt andre nasjoner vært i fred, ville det ikke vært krig. Et sterkt forsvar er viktig for å sikre egen nasjons sikkerhet, men burde ikke brukes over statens grenser.

Mens det altså er helt greit å bruke de innenfor landets grenser, slik som f.eks i Syria ?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra at folk kjemper mot undertrykkelse, terror og imperialisme. Hadde alle nasjoner latt andre nasjoner vært i fred, ville det ikke vært krig. Et sterkt forsvar er viktig for å sikre egen nasjons sikkerhet, men burde ikke brukes over statens grenser.

alt handler om penger og makt i disse dager ;)` er ikke noe vits i og prøve en gang.

Lenke til kommentar

alt handler om penger og makt i disse dager ;)` er ikke noe vits i og prøve en gang.

I disse dager ?

Store deler av historien handler om makt og penger (= økonomiske midler)...

Så hva den kommentaren er ment å bety, tror jeg nesten du må forklare nærmere...

Lenke til kommentar

I disse dager ?

Store deler av historien handler om makt og penger (= økonomiske midler)...

Så hva den kommentaren er ment å bety, tror jeg nesten du må forklare nærmere...

vell det er sant, men verden blir på en måte grådigere, ihvertfall den vestlige.

Lenke til kommentar

Mens det altså er helt greit å bruke de innenfor landets grenser, slik som f.eks i Syria ?

Et forsvar er jo til for å forsvare et nasjon mot yttre fiender. Selvsagt er det ikke greit å bruke et lands forsvar mot egne innbyggere, eller mot andre lands innbyggere for den saks skyld.

Jeg støtter opprørerne i Syria, og i mange andre land, bl.a. Hellas.

Lenke til kommentar

Jeg støtter opprørerne i Syria, og i mange andre land, bl.a. Hellas.

"bl.a. Hellas" - javel...

Mao støtter du kravene om at overforbruket og vanstyret må fortsette - siden det jo er en forholdsvis kjent sak at de greske statsfinanser egentlig har vasset i røde tall siden før de svindlet seg inn i Euro-systemet, ved å kamuflere diverse ting som noe annet enn det de er...(og de leiet inn Goldman-Sachs til å gi råd om hvordan man skulle gjøre det...)

Lenke til kommentar

"bl.a. Hellas" - javel...

Mao støtter du kravene om at overforbruket og vanstyret må fortsette - siden det jo er en forholdsvis kjent sak at de greske statsfinanser egentlig har vasset i røde tall siden før de svindlet seg inn i Euro-systemet, ved å kamuflere diverse ting som noe annet enn det de er...(og de leiet inn Goldman-Sachs til å gi råd om hvordan man skulle gjøre det...)

Jeg støtter demokrati og folkestyre og frihet. Ikke IMF, ikke EU, ikke den Europeiske sentralbankens styre av Hellas. Nå har egentlig ikke Hellas noe med denne tråden å gjøre, men jeg støtter likevel deres opprør mot den undertrykkende stat.

Frihet får man ikke gjennom å bombe andre land sammen og forvente at de vil adoptere deres styresett, men frihet er likevel noe folket selv må kjempe for å få. Det er ikke noe man får over natten fordi en diktator er blitt styrtet. Heller ikke demokrati.

Endret av A H P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...