Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data - alt fungerer men ikke internet

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530

Har netopp bygget og installert alt på pc. Da jeg installerte lan drivern, så funka ikke internett, den begynte å søke men jeg fikk Begrenset eller ingen tilkobing. I Nettverkskobling mappa så ligger bare Lokal Tilkobling, men skal det ikke ligge en fil til som heter 1394 eller noe sånt?. Det er pcen som er linket øverst forresten men Windows xp.

TAKKI for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lastet ned driverne fra cd, vil vel tro at jeg har riktig driver siden de fulgte med pcn. men nå har jo ikke jeg alt for mye peiling med data eller da.

kan du gi oss et screenshot av IPCONFIG? Det høres ut som nettverkskortet ditt ikke er installert.

How to:

http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html

Hvis det stemmer så er det ikke værre enn du installerer driverene manuellt. Driverende finner du her:

http://no.msi.com/product/mb/GF615M-P33-V2.html#/?div=Driver&os=All

-Stigma

Lenke til kommentar

lastet ned driverne fra cd, vil vel tro at jeg har riktig driver siden de fulgte med pcn. men nå har jo ikke jeg alt for mye peiling med data eller da.

kan du gi oss et screenshot av IPCONFIG? Det høres ut som nettverkskortet ditt ikke er installert.

How to:

http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html

Hvis det stemmer så er det ikke værre enn du installerer driverene manuellt. Driverende finner du her:

http://no.msi.com/product/mb/GF615M-P33-V2.html#/?div=Driver&os=All

-Stigma

Okey, broren min fikk det til å funke (kjøpte to stk og bygget sammens...) Sitter på pcen hans nå å internetten funker, prøvd å gjøre det samme, innstallerte Chipset og grafikkdriver fra cdene. så prøvde jeg å innstallere Landrivern, men får begrenset tilkobling, 1394 koblinga kom heller ikke. Prøvde også å laste ned chipsetet fra MSI sida + Lan drivern derrifra, funker fortsatt ikke

EDIT: Sånn ble bilde når jeg tok prt screen av cmd ipconfig

Endret av Tozy
Lenke til kommentar

har du lastet ned drivere fra nettet eller installert fra cd?

Jeg har gjort begge deler. Den leter etter noe, men når jeg tar ipconfig får jeg 00.0000.0.000

Den akkurat samme pcen så funket det på men ikke denne, veldig rart...

Lenke til kommentar

Høres ut som nettverksporten i din PC (hovedkort) ikke har "kontakt" med din hjemme router og således ikke har mottatt ip-adresse.

Har du link led lys indikasjon ?

Kan du si noe om hva LAN porten til hovedkortet er koplet til , er det rutermodem , ruter , eller modem ?

post-35394-0-70191300-1316719191_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Høres ut som nettverksporten i din PC (hovedkort) ikke har "kontakt" med din hjemme router og således ikke har mottatt ip-adresse.

Har du link led lys indikasjon ?

Kan du si noe om hva LAN porten til hovedkortet er koplet til , er det rutermodem , ruter , eller modem ?

Det lyser fra nettverksporten og jeg er koblet til via et modem som er koblet til en ruter også videre til meg.

Lenke til kommentar

Hvis det lyser på lan porten på hovedkortet betyr det at link er "up" mot motsatt tilkoplet utsyr ( = ruter ?)

Du kommer ikke på internett og hvis du får "begrenset tilkobling" på "lokal tilkobling" LAN tilkoplingen din.

Feilen er da at ruteren din ikke gir automatisk ip-adresse til din PC.

Hjemme rutere har innebygd DHCP server som skal dele ut ip-adresse til tilknyttede PCer. Mest brukt range er 192.168.0.xxx et eller annet.

Så det bør feilsøkes på ruter.

Lenke til kommentar

Hvis det lyser på lan porten på hovedkortet betyr det at link er "up" mot motsatt tilkoplet utsyr ( = ruter ?)

Du kommer ikke på internett og hvis du får "begrenset tilkobling" på "lokal tilkobling" LAN tilkoplingen din.

Hjemme rutere har innebygd DHCP server som skal dele ut ip-adresse til tilknyttede PCer. Mest brukt range er 192.168.0.xxx et eller annet.

hmm, jeg bruker samme internetkabel til pcen jeg er på nå og den funker her, og det funket på min brors pc, uansett kan prøve å feilsøke (men det er rart at ikke den 1394 koblinge heller kommer opp?) på rutern, noen guider der ute?

Lenke til kommentar

hmm, jeg bruker samme internetkabel til pcen jeg er på nå og den funker her, og det funket på min brors pc, uansett kan prøve å feilsøke (men det er rart at ikke den 1394 koblinge heller kommer opp?) på rutern, noen guider der ute?

FYI: 1394 forbindelsen er firewire. Det er helt annen type forbindelse, med elt andre drivere, og helt annet inntak på maskinen. Det har kort sagt ingenting med nettverksforbindelsen å gjøre.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...