Tozy Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 Har netopp bygget og installert alt på pc. Da jeg installerte lan drivern, så funka ikke internett, den begynte å søke men jeg fikk Begrenset eller ingen tilkobing. I Nettverkskobling mappa så ligger bare Lokal Tilkobling, men skal det ikke ligge en fil til som heter 1394 eller noe sånt?. Det er pcen som er linket øverst forresten men Windows xp. TAKKI for hjelp! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 har du lastet ned drivere fra nettet eller installert fra cd? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 ved å installere et OS på en maskin med brikkesett som er nyere enn OS'et vil du måtte installere nesten alt av "manuelt". lokal tilkobling er vel og bra, men det høres ikke ut som om du har riktig driver. 1394 vil bare dukke opp dersom du har 1394 "Firewire" kontroller, og driveren for denne installert. http://www.msi.com/product/mb/GF615M-P33-V2.html#/?div=Driver&os=XP%2032 Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 lastet ned driverne fra cd, vil vel tro at jeg har riktig driver siden de fulgte med pcn. men nå har jo ikke jeg alt for mye peiling med data eller da. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 lastet ned driverne fra cd, vil vel tro at jeg har riktig driver siden de fulgte med pcn. men nå har jo ikke jeg alt for mye peiling med data eller da. kan du gi oss et screenshot av IPCONFIG? Det høres ut som nettverkskortet ditt ikke er installert. How to: http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html Hvis det stemmer så er det ikke værre enn du installerer driverene manuellt. Driverende finner du her: http://no.msi.com/product/mb/GF615M-P33-V2.html#/?div=Driver&os=All -Stigma Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) lastet ned driverne fra cd, vil vel tro at jeg har riktig driver siden de fulgte med pcn. men nå har jo ikke jeg alt for mye peiling med data eller da. kan du gi oss et screenshot av IPCONFIG? Det høres ut som nettverkskortet ditt ikke er installert. How to: http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html Hvis det stemmer så er det ikke værre enn du installerer driverene manuellt. Driverende finner du her: http://no.msi.com/product/mb/GF615M-P33-V2.html#/?div=Driver&os=All -Stigma Okey, broren min fikk det til å funke (kjøpte to stk og bygget sammens...) Sitter på pcen hans nå å internetten funker, prøvd å gjøre det samme, innstallerte Chipset og grafikkdriver fra cdene. så prøvde jeg å innstallere Landrivern, men får begrenset tilkobling, 1394 koblinga kom heller ikke. Prøvde også å laste ned chipsetet fra MSI sida + Lan drivern derrifra, funker fortsatt ikke EDIT: Sånn ble bilde når jeg tok prt screen av cmd ipconfig Endret 22. september 2011 av Tozy Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 har du lastet ned drivere fra nettet eller installert fra cd? Jeg har gjort begge deler. Den leter etter noe, men når jeg tar ipconfig får jeg 00.0000.0.000 Den akkurat samme pcen så funket det på men ikke denne, veldig rart... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 og samme OS på begge? Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 og samme OS på begge? Samme OS på begge ja. Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 og samme OS på begge? Jeg prøvde med en windows 7 cd'e nå og fikk akkurat samme problemet, alt fungerer perfekt men nettverket kommer ikke på.... burde jeg ringe Komplett elns? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Har du sjekket at onboard nettverk er skrudd på i BIOS? Endret 22. september 2011 av phlake Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Høres ut som nettverksporten i din PC (hovedkort) ikke har "kontakt" med din hjemme router og således ikke har mottatt ip-adresse. Har du link led lys indikasjon ? Kan du si noe om hva LAN porten til hovedkortet er koplet til , er det rutermodem , ruter , eller modem ? Endret 22. september 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Høres ut som nettverksporten i din PC (hovedkort) ikke har "kontakt" med din hjemme router og således ikke har mottatt ip-adresse. Har du link led lys indikasjon ? Kan du si noe om hva LAN porten til hovedkortet er koplet til , er det rutermodem , ruter , eller modem ? Det lyser fra nettverksporten og jeg er koblet til via et modem som er koblet til en ruter også videre til meg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvis det lyser på lan porten på hovedkortet betyr det at link er "up" mot motsatt tilkoplet utsyr ( = ruter ?) Du kommer ikke på internett og hvis du får "begrenset tilkobling" på "lokal tilkobling" LAN tilkoplingen din. Feilen er da at ruteren din ikke gir automatisk ip-adresse til din PC. Hjemme rutere har innebygd DHCP server som skal dele ut ip-adresse til tilknyttede PCer. Mest brukt range er 192.168.0.xxx et eller annet. Så det bør feilsøkes på ruter. Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Hvis det lyser på lan porten på hovedkortet betyr det at link er "up" mot motsatt tilkoplet utsyr ( = ruter ?) Du kommer ikke på internett og hvis du får "begrenset tilkobling" på "lokal tilkobling" LAN tilkoplingen din. Feilen er da at ruteren din ikke gir automatisk ip-adresse til din PC. Hjemme rutere har innebygd DHCP server som skal dele ut ip-adresse til tilknyttede PCer. Mest brukt range er 192.168.0.xxx et eller annet. Så det bør feilsøkes på ruter. hmm, jeg bruker samme internetkabel til pcen jeg er på nå og den funker her, og det funket på min brors pc, uansett kan prøve å feilsøke (men det er rart at ikke den 1394 koblinge heller kommer opp?) på rutern, noen guider der ute? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvis det lyser på lan porten på hovedkortet betyr det at link er "up" mot motsatt tilkoplet utsyr ( = ruter ?) Du kommer ikke på internett og hvis du får "begrenset tilkobling" på "lokal tilkobling" LAN tilkoplingen din. Feilen er da at ruteren din ikke gir automatisk ip-adresse til din PC. Hjemme rutere har innebygd DHCP server som skal dele ut ip-adresse til tilknyttede PCer. Mest brukt range er 192.168.0.xxx et eller annet. Så det bør feilsøkes på ruter. hmm, jeg bruker samme internetkabel til pcen jeg er på nå og den funker her, og det funket på min brors pc, uansett kan prøve å feilsøke (men det er rart at ikke den 1394 koblinge heller kommer opp?) på rutern, noen guider der ute? FYI: 1394 forbindelsen er firewire. Det er helt annen type forbindelse, med elt andre drivere, og helt annet inntak på maskinen. Det har kort sagt ingenting med nettverksforbindelsen å gjøre. -Stigma Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ser ut som det funker nå, jeg tok ut strømmen på alle ruterne/modemene i 30 sekund og satte innn igjen og det funket. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hehe, det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå