stranden Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Prøvde meg på en enkel overklokking av en 2500k. Er overasket over hvor lett man klokker nå enn før. Uansett så prøvde jeg meg på 4,5 Ghz, og greide det fint. Vcore står på auto, så den ble på rundt 1,30. Aner ikke om temperaturen er bra. Det er en ny maskin, så tempen stiger vel litt mer etter hvert som tiden går, grunnet litt støv og kjølepastaen som blir litt sliten. Tenker selv at jeg burde bruke manual Vcore og sette den litt ned, men jeg vet ikke jeg. Hva tror dere? Prøver å lese meg litt opp, så jeg ikke fucker alt til. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Kjør noen runder med Intel Burn Test, eller noen timer ( 8 timer er det mange som kjør ) med Prime95 ( lit lite med 30min ) for å teste hvor stabil cpu'n er. Ikke noen vits i å senke spenningen innen du har testet om det er nok med 1.3v. Ellers så er kanskje tempsen dine lit høye, men det kan ju være kjøleren din ?? Hvilken type kjøler bruker du ? Iexo. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Bruker Hyper 212. HK er p8z68 PRO. Grei luftflyt i kabinettet også. Ja, burde la det kjøre i flere timer. Skal teste intelburn også. Synes temps var litt høy selv.. Mulig jeg var dårlig med kjølepastaen Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Mulig jeg var dårlig med kjølepastaen Hvor mye / lite brukte du ? Trenger ikke mye, en liten ert er nok. Iexo. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Prøv deg med 1.26Vcore. Det burde være tilstrekkelig for i5 samtidig som du får senken tempen en smule. Den er ikke faretruende høy, men heller ikke i min komfortsone. Samtidig kan du gå inn i AIsuiteII under Digi+VRM og stille så her: (Eller gjøre det i BIOS.) Hvilken pasta brukte du? Tilogmed ertestørrelse er i meste laget. Ukokt riskorn derimot, da begynner det å ligne på noe Endret 21. september 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Den er ikke faretruende høy, men heller ikke i min komfortsone. Hvilken pasta brukte du? Tilogmed ertestørrelse er i meste laget. Ukokt riskorn derimot, da begynner det å ligne på noe Hmm, lurer på hva du synes om min spenning på 1.4v med tanke på "komfortsone" ? Nå skrev jeg en liten ert da, tipper ca samme størrelse som et ukokt riskorn Iexo. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg er ganske pinglete ang. temperaturer da, men så er også min i7 under vann så jeg ser sjeldent temperaturer over 70C uansett. Ta en titt på Youtube under "How thermal compound spreads" Der får man et ganske interessant innsyn i hvordan pastaen oppfører seg ved ulike påføringsmetoder. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Jeg påførte det som det ble gjort i HW.no sin guide egentlig, men kanskje det ble litt mer. Brukte en Artic Alumina. Var med fra forrige q6600. Brukte ikke mye følte jeg, men igjen så vet jeg ikke hva som er for mye eller lite. . Ligger på rundt 34 C idle nå. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Har ikke så mye å si hvor lav tempen er idle, når den er høy under load. Jeg ligger på ca 31-32'c idle og etter noen timer med prime har jeg average temp på 59.5'c på en [email protected] med 1.4v Det jeg prøver å si, er at det som er viktig er hvor lav eller høy tempen er under load. @Komakino Jeg må få prøvd å gjort noe med spenningen min på cpu'n men føler jeg har prøvd det meste....men synes selv at den spenningen er i overkant høy dessverre. Iexo. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Neeh, hvis du ligger på 60C med 1.4Vcore og 4.7Ghz er ikke det noe å bekymre seg spesielt over. Mange kjører visstnok Vcore på 1.5+ uten at CPU har strøket med av den grunn. Hvordan kjøling har du forresten? Glimrende temperaturer med de innstillingene. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvordan kjøling har du forresten? Glimrende temperaturer med de innstillingene. Etter at custom vannkjølingen sa stop ( hovedkort kjøler fra EK klappet sammen ) så kjøpte jeg H100 for å teste den. Jeg har alt pakket in i Corsair 800D. Iexo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå