Gå til innhold

øke ramytelse

rambo555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskere RAM betyr ikke raskere PC er jeg redd, hvem enn det er som har fått deg til å tro det lyver.

Fra 1066 MHz RAM med trege timings til 2000MHz RAM med raske timings så utga det en forskjell på 1-2 FPS i spill...

Så rett og slett, er ingenting å hente på enn mengde når det gjelder RAM til PCen din, skal du ha mer ytelse så må du se på CPU eller GPU, noe som koster mer enn det smaker å oppgradere selv på en laptop som oftest.

Så om du vil ha en bærbar så må du nok enten belage deg på mye jobb med lite tilbake for det, eller kjøpe deg en ny og hvassere modell.

Eller, kjøpe deg en stasjonær hvor du står mye mer fritt komponentmessig.

Lenke til kommentar

har en laptop acer 5610 med 2,00gb ram

Noen som vet hvordan man kan øke dette?

spiller et wowlignenede spill og vil ha raskere pc

Jeg anntar du snakker om å sette inn mer RAM i maskinen. Dette er rimelig enkelt å gjøre. På baksiden av maskinen er det en luke som åpner inn til der rambrikkene sitter. Det skal være 2 slotter som støtter til sammen maks 4GB minne på denne modellen fra det jeg ser - så det er rom for å oppgradere.

Maskinen skal støtte opp til 667 MHz soDIMM brikker (ikke bland det sammen med RAM for stasjonære som er fysisk lengre brikker). Hvilke som helst med disse spesifikasjonene bør i grunnen fungere.

Det sagt så er det ikke alltid at mer RAM vil få maskinen til å gå raskere. Det kommer helt ann på om spillet du spiller faktisk bruker mer RAM enn du har nå eller ikke. Det er mulig at det er skjermkortet ditt eller CPU som er den største flaskehalsen. Jeg bare nevner det så du kan undersøke dette videre før kjøp - eller ihvertfall ha realistiske forventninger til hva oppgraderingen vil gi deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

har en laptop acer 5610 med 2,00gb ram

Noen som vet hvordan man kan øke dette?

spiller et wowlignenede spill og vil ha raskere pc

Jeg anntar du snakker om å sette inn mer RAM i maskinen. Dette er rimelig enkelt å gjøre. På baksiden av maskinen er det en luke som åpner inn til der rambrikkene sitter. Det skal være 2 slotter som støtter til sammen maks 4GB minne på denne modellen fra det jeg ser - så det er rom for å oppgradere.

Maskinen skal støtte opp til 667 MHz soDIMM brikker (ikke bland det sammen med RAM for stasjonære som er fysisk lengre brikker). Hvilke som helst med disse spesifikasjonene bør i grunnen fungere.

Det sagt så er det ikke alltid at mer RAM vil få maskinen til å gå raskere. Det kommer helt ann på om spillet du spiller faktisk bruker mer RAM enn du har nå eller ikke. Det er mulig at det er skjermkortet ditt eller CPU som er den største flaskehalsen. Jeg bare nevner det så du kan undersøke dette videre før kjøp - eller ihvertfall ha realistiske forventninger til hva oppgraderingen vil gi deg.

-Stigma

Hei kan du anbefale en ram brikke som jeg kan kjøpe?

Noe som passer til denne maskinen laptop acer aspire 5610z

thanks

Endret av rambo555
Lenke til kommentar

Hei kan du anbefale en ram brikke som jeg kan kjøpe?

Noe som passer til denne maskinen laptop acer aspire 5610z

thanks

Maskinen spesifiserer DDR2 soDIMM brikker på opp til 667Mhz - basert på spesifikasjonene jeg finner på nettet.

Dermed skal alt på denne listen teoretisk fungere greit med maskinen:

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s75832935&cols=161,1170&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Maskinen støtter maks 4GB i følge spesifikasjonene, så med 2 stk. 2GB brikker vil du makse den ut.

Jeg ville egentlig bare kjøpt dem fra listen som er til lavest pris (og som selges fra en butikk du synes er ok å kjøpe fra).

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noe - men dette skal fungere utifra spesifikasjonene som er oppgitt og det er relativt skjeldent at det er noe betydelig problem med slikt så lenge du bruker matchende brikker.

EDIT: VIKTIG!! Du sa først at det var en aspire 5610, men så sa du etterpå at det er en aspire 5610z. Dette er ikke samme modell. aspire 5610 støtter maks 4GB. aspire 5610z støtter maks 2GB (basert på spesifikasjonene jeg finner på nettet). Hvis du har en aspire 5610z og allerede har 2GB RAM kan du i så fall ikke oppgradere til mer RAM utifra det jeg kan se fra spesifikasjonene på nettet.

5610 spesikasjon:

http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5610/Aspire5610sp2.shtml

5610z spesifikasjon:

http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5610Z/Aspire5610Zsp2.shtml

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...