Gå til innhold

Problemer med knittring i høytalerer ca.3 sec. hvert minutt.


Anbefalte innlegg

Hei! Har bygget meg en brukbar pc som jeg tenkte og bruke til bl.a lydproduksjon mm. Det som skjer hvert minutt i ca. 2 -3 sekunder, er at prosessormeterne i bl.a Nuendo, meget lik Cubase ( lydproduksjonsprogram) går i peak, og da knitrer det også, noe som er en selvfølge. Har prøvet og øke latency uten at det har noen betydning. Bruker I7 990X prosessor, 12 GB ram 1866Mhz, HD 6990, Rampage Extreme |||,SSD systemdisk, Echo Audiofire 12 eksternt lydkort, Xonar internt lydkort,og vannkjøling av alt, inkl. hovedkort. Har dratt ut alt av usb kontakter uten at det gjorde noen forskjell. Det er et eller annet som tar systemresurs i den perioden som nevnt ovenfor. Har kjørt flere typer testprogrammer uten feil, både på disk, hovedkort, minne, prosessor, lydkort. Har brukt samme lydkort på mye slækker pc uten problemer,men taklet ikke flere spor samtidig uten og øke latency. Det var en av grunnene til at jeg tenkte at denne pc´n skulle være overkill, og det er den i utgangspunktet også. Men det er denne feilen som oppstår? Sjekket også grafene i systemoversikte i oppgavebehanlingen til W7 64 Bit uten noen for for utslag når dette, eller peaken oppstår. Noen som har kjennskap til det indre som skjer i systemet? Sjekket også systemresursene til usb, eller fordelingen, alt virker normalt der også, tror jeg.

For dere som gidder og lese alt det jeg har skrevet om problemet, skjønner sikkert at jeg er veldig takknemmelig for forslag :)

Hilsen meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...