Gå til innhold

Augusttilbudet fra komplett.

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...D=&p=38548&s=fp

(vet ikke helt hvordan man lager sånn direkte link)

Har planer om å kjøpe augusttilbudet fra komplett, men problemet er at jeg ikke har så god peiling på data. Hadde vært fint hvis noen med litt datakompetanse kunne vurdert denne pc`en og sagt om den var verdt et kjøp og eventuelt si hva som er bra og dårlig med den.

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbudet er ikke det verste jeg har sett, men jeg (og ganske mange andre) vil nok anbefale at du bestiller delene løst og bygger selv. Det blir kanskje ikke noe særlig billigere, men da vet du iallefall at du får det du har lyst på. Men selvfølgelig, hvis dette høres helt forjævlig ut og ikke snakk om at du gidder, så er ikke den pakken dårlig. :)

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar

Pcen er grei , men som sagt dårlig skjermkort, og bare PC2700 ram (idiotisk av Komplett og ikke ha PC3200). Men hovedkort og prosessor er bra.

Du bør ikke være redd for å bygge selv, det er ganske så enkelt. Folk på forumet kan hjelpe deg hvis det skulle oppstå problemer underveis.

Lenke til kommentar

eventuelt hvor mye vil jeg spare inn på å bygge selv? det er jo seff også en fordel at jeg kan velge de beste delene.

Men er skjermkortet og ram`en så dårlig at det vil ha noen stor betydning? eller mener du bare at jeg kunne fått noe bedre for den prisen?

tviler på om JEG hadde merket noen stor forskjell. :smile:

wammis

Lenke til kommentar

Har du tenkt å spille krevende spill (les: HL2 og Doom 3) vil du merke betydelig forskjell.

Skal du bygge tilsvarende/bedre selv vil det koste mer i dette tilfellet, det er et bra tilbud. Det er kanskje bedre å oppgradere senere, istedenfor å bygge selv.

Lenke til kommentar
..bare PC2700 ram (idiotisk av Komplett og ikke ha PC3200). Men hovedkort og prosessor er bra.

Du la merke til det du også!

Er vel ikke verre enn å sende en mail (evt. ta en tlf) til komplett å si at du vil ha PC3200 ram..

Men som sagt, helt bak mål å ikke hive inn et par PC3200 brikker når prosessoren kjører på 200QPB..

Lenke til kommentar

Skal sikkert ikke bruke pc`en til doom3 og hl 2.

Det blir nok mer battlefield 1942 og cs.

Men som strupstad foreslo så tror jeg skal prøve å kontakte komplett og se om jeg kan få skiftet til pc3200 og heller betale litt mer. (btw: noen anelse om hvor mye mer det blir?).

takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Uansett hvor vanskelig det kan være for enkelte å forstå så er det ikke for alle å bygge en ny pc selv. Det kan nok lønne seg å øve seg et par ganger på et eller annet gammelt skrap før du begynner å tafse på pc-delene til mangfoldige tusener..

Når det er sagt så er jeg ganske sikker på at du kommer til å merke forskjellen på MX-kortene og omtrent hvilketsomhelst annet grafikkort. Disse kortene blir klokket ned og viktig hardware-støtte blir utelatt for å presse prisene ned. Resultatet er at et "geForce 4 mx"-kort vil yte signifikant mindre enn f.eks. et geForce3-kort.. Se her for et eksempel:

http://www.tomshardware.com/graphic/200212...acharts-06.html

Så hvis du kan, spytt i litt ekstra og kjøp et bedre skjermkort, spesielt dersom du har tenkt til å spille spill.

Lenke til kommentar
Men som strupstad foreslo så tror jeg skal prøve å kontakte komplett og se om jeg kan få skiftet til pc3200 og heller betale litt mer. (btw: noen anelse om hvor mye mer det blir?).

takker for hjelpen.

En 256MB (renger da med det er 2x256MB, siden det er dual channel hk) PC3200 koster 4 kroner mer enn en PC2700 på Komplett... dette bør være en skriveleif!

Lenke til kommentar

Jeg synes august tilbudet var dårligere komponert enn tidligere månedstilbud fra Komplett. Her er noen punkter som du kan tenke på:

- Høyttalere. Et 2+1 sett med subwoofer koster ikke stort mer, men lyder

suverent mye bedre.

- En tabbe av Komplett å velge "feil" minne, det betyr at man ikke får utnyttet CPUens ytelse slik man burde.

- Kun et optisk drev, det betyr merarbeid når du skal kopiere CDer. Det er ofte bedre med en DVD spiller og en CD brenner hver for seg.

- Hardisken er ikke altfor stor (120GB å foretrekke), typen er også ukjent.

- Skjermen er sikkert OK, men CRT da... Det kjøper du heller brukt av en som har gått over til LCD. Tilbudet kan vel også fåes uten skjerm.

- Kabinettet ser jo helt for jæ.... ut. Beige og trist, huff.

- Tastatur: Ser ut til å være dette A-formede fra A4tech.

Det ble slaktet i Hjemme PC.

+ OK skjermkort, ikke det beste, men sånn midt på treet.

+ Bra CPU, sikkert mer enn nok ytelse til dittt bruk noen år fremover.

+ Har det meste av utstyret og minnestørrelse som en kan forvente av en god PC idag.

+ Normalt sett lavt støynivå og god byggekvalitet med gode standardkomponenter på PCer fra Komplett (vi har noen på jobben)

Lenke til kommentar

Ser du, sånn går de når du skyter først og spør (eller leser teksten) etterpå. Jeg leste MX, ikke FX. Så det gjør jo min komentar helt unødvendig. Go ahead, jeg skal anbefalle denne til andre venner jeg vet ønsker seg ny maskin uten bryet om å sette den sammen selv..

Lenke til kommentar

bygge selv.. prøv og ta skjermkortet i din nåverende pc utav maskinen og på plass igjen, det styrker selvtilliten når du ser pcen virker etterpå også. det du må passe på er statisk elektrisitet (ta på strømforsyningen mye med en finger for å lede bort denne ellers kan du grille komponenter du berører) så du må vanligvis holde ting i hjørnene der det ikke er noe elektrisk ting som kan bli ødelagt. dette har funka for meg i årevis, min bror har bygga en del pcer selv, jeg flytter rundt på ting i pcen min og min neste pc bygger jeg selv.

Lenke til kommentar
Dumt med combo dvd/cd-brenner

Du burde legge på en cd-rom/dvd-rom/cd-brenner.

Jeg synes en combo-spiller er helt fint. Jeg har ikke bruk for noen ekstra cdrom når jeg brenner eller ser dvd. En sparer inn en del og da...

Nå ble det vel litt rot med addisjonen av to summer vel? :-) Det er slett ikke billigere med en kombo brenner enn en løs CD brenner og en DVD spiller.

Eks.:

Asus Combo: 1410,-

Asus CD brenner: 474,-, Asus DVD spiller: 381,-, sum = 855,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...