jimjames Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Driver et lite firma hvor jeg bruker telefon en del, samt telefaks osv. Oppsettet idag er: En stk analog faks linje. E-faks. (analog faks linje videre sender faks til e-faks nummer) En isdn linje. Adsl bredbånd. Mobil telefon. Har hatt dette oppsettet en del år og føler at noe kan kuttes ut, men jeg vil ikke kutte ut noe hvis dette går på bekostning av at det blir opptatt når noen prøver å ringe eller fakse meg. Analog fakslinje brukes til å sende faks fra faksmaskin. Analog fakslinje er viderekoblet til e-faks nummer for å få telefaks til epost. Adsl bredbånd går vel via isdn linjen? Isdn linjen brukes slik at det ikke skal være opptatt hvis jeg bruker adsl, snakker i fasttelefon. Mobiltelefon mottar som som oftes viderekoblet isdn fasttelefonlinjen, da jeg ikke alltid er på kontoret. Er det noe her som kan kuttes ut? Har noen forslag til bedre oppsett? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Kutt ut ISDN og bruk kun mobil. Dine kontakter/kunder har kun ett nummer å forholde seg til og du trenger kun å være tilgjengelig et sted. Og er det opptatt der kan de legge igjen melding på svareren din(eller at du får beskjed at flere ringer så kan du kontrollere selv om du vil svare). Samtidig kan du fjerne faks og analog linjen til denne helt. Bruk en e-faks leverandør som tilbyr både sending og mottak via et eget nummer(og/eller via det gamle). Når du skal sende faks bruker du en scanner(dvs en flerfunksjonsprinter med printer, scanner og kopimaskin). De pengene du sparer på å kutte ut ISDN linje, analog linje og sparte viderekoblingstellerskritt bruker du på å øke hastigheten på ADSL-linjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå