shadowano Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hei Hadde WinXP, formaterte HDD og installerte Win7. Hadde da 3 harddisker koblet til. Pga noen andre problemer formaterte og installerte jeg X antall ganger. En gang kommer jeg inn i W7 etter at oppsett, diskene fungerer. Hadde fremdeles noe tullefeil som gjorde at jeg formaterte etter dette. Siste gang koblet jeg fra de to andre harddiskene og installerte W7 på hoveddisken i forsøk på løse en feil med bootMrg is missing. Men fant ut av dette til slutt. Etter at Win7 var installert og fungerte, koblet jeg til en og en harddisk før jeg startet maskinen på nytt. Begge forårsaker at maskinen henger når det står "Starting Windows". Har prøvd en og en. Kobler om HDD slik at hoveddisken står i first primary, andre som secondary primary, og tredje som third primary. Fortsatt samme feil. I BIOS står alle diskene satt opp med Auto. BIOS finner info om diskene og alt. Den henger på samme sted selv når jeg booter fra windows 7 installasjonsdvd. Jeg tenkte at kanskje det var noe kødd med at maskinen husket konfigurasjonen med en harddisk og ikke ville starte med to nye. Koblet kun hoveddisken til, formaterer disken gjennom installasjonscd for win7, kobler til de to andre og refresher viewet der man velger disk å installere W7 på, den finner begge harddiskene, og fortsetter installasjonen. Når maskinen restarter så henger den på samme plass. Hvorfor fungerte diskene i første omgang? Nå kommer jeg ingen vei når en av de to andre diskene er koblet til sammen med hoveddisken. På forhånd takk for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Sikker på at BIOS booter fra rett disk? Husk at hver gang du kobler en disk til eller fra så må du sjekke denne innstillingen. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Ja, jeg er helt sikker. Har sjekket harddisk boot rekkefølgen i bios, og hoveddisken har førsteprioritet. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Jeg får startet opp maskinen med kun en HD. Når jeg er inne i windows koblet jeg til de to andre harddiskene og kjørte rescan fra computer management, og den finner begge diskene. Jeg kjørte en kjapp disc scan på begge harddiskene uten å finne noe. Jeg får navigert og skrevet til begge diskene. Hvis jeg restarter nå så henger den ved "Starting windows". I det logoen skal tegnes opp så kommer de to-tre pixler før den henger seg. Alle diskene er satt opp med primary partition, NTFS. Dette betyr jo at alle kabler virker. Dobbeltsjekket innstillingene i BIOS og det er 100% riktig satt opp med tanke på disk boot rekkefølgen. Noen som har flere tips jeg kan sjekke? Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Det viste seg at to av SATA portene på hovedkortet forårsaker heng under oppstart av windows. Veldig rart at de fungerer når jeg kobler til når jeg er inne i OS-et, men ikke ved oppstart. Har tre sata porter igjen så det holder akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå