Gå til innhold

Hjelp til oppsett av spill-PC, spesielt mtp skjermkort. BF3 specs vedlagt.

Anbefalte innlegg

Forbereder meg til BF3. Jeg har et budsjett på 10 000. Målet mitt er å klare BF3 på high, medium blir litt skuffende, ultra er ikke mulig. 2 stk 580s i SLI? Hehe, nei du.

"RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS

PROCESSOR: QUAD-CORE CPU

MEMORY: 4 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE"

Dette kan dere finne her.

Spørsmålet er om jeg skal gå for 560ti eller 570, når målet er high? Har en venn som mener 560 Ti er mer enn nok for å dra BF3 på high om jeg bare skal ha en skjerm, det drar visst Crysis 1 på fullt. Han har overclocka det og, her har dere benchmarken han sendte meg: http://3dmark.com/3dm11/1856554?show_ads=true&page=%2F3dm11%2F1856554%3Fkey%3Dt6HzvhBCqEXxNUsme5HaVcUcNcEQjWM.

Jeg skjønner ikke bæret men det gjør kanskje enkelte av dere. Jeg tør ikke stole fullstendig på den han sier. Sier seg jo selv at 570en er bedre, men er 560 ti nok for high eller må jeg opp på 570? Tror dere har skjønt det nå.

De to jeg har vurdert (560Ti'en her er forresten samme som kompisen min har):

560 Ti: ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB PCI-E DVI/HDMI

570: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

Resten av komponentene kan dere se under, kan være nyttig å vite, ikke vet jeg. Disse er jeg veldig sikre på.

DVD-ROM: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

PSU: CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK

RAM: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

SSD: Sløyfe? Hvis ikke, finn beste mtp. pris og ytelse. Sløyfer.

Vifte: NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3

Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK

Endret av Vaskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

570 Yter vel en 15-20% bedre enn 560 Ti, litt avhengie av ekstra OC på hvert av kortene o.l.

Om det er verdt en 8-900kr for den ekstra ytelsen? Det er ikke tvil om at du får mindre ytelse for pengene med 570, men du får samtidig høyere max ytelse, og dersom du øker instillingene så vil du nok merke forskjelden fra 560 Ti og 570. Hvorvidt det er verdt det er vel opp til deg.

For å gi den en pekepinne kan jeg si at jeg spilte BF3 Alpha med "High" prefixen den ble levert med med ett enkelt HD 5870 og jevnt over lå på 50FPS i 1920x1200. 560 Ti og 5870 er ganske jevnt matchet ytelsesmessig.

Personlig ville jeg nok ventet den lille uken som kommer til betaen blir sluppet. Forhåpentligvis får vi litt fler settings å leke med, og muligens også Very High/Ultra settings, slik at man kan danne seg et bedre bilde av hva som kreves.

Liten edit ang SSD: Annbefaler dette på det sterkeste. en 120Gb Crucial M4 er veldig fin. 60gb blir rett og slett for lite imo.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

bump

Edit: Har også hørt at det er mer ytelse for pengene med 560Ti'en, ja. Jeg er jo villig, så gjenstår bare å finne ut hvor bra grafikk hver av korta gir i spillet. Jeg vil jo opp på high, sant. Om det holder med 560 Ti da så går jeg jo for det. Håper, som du sa, at vi får litt bedre oversikt når betaen kommer :) Greia angående SSD er jo at det koster så mye, og siden jeg er nokså nært budsjettet mitt så veit jeg ikke hvordan jeg skal få det inn uten at det går utover f.eks grafikkortet, og da prioriterer jeg heller GPUen og kjøper en SSD når det blir billigere.

Endret av Vaskern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...