Gå til innhold

pakketips til førstegangstjenesten

thelugerman

Anbefalte innlegg

En eller anna gang har en kuk på laget ikke oppbevart fyrstikkene korrekt, når den dagen kommer vil du være glad du investerte en hundrelapp i det tennstålet.

For å repetere meg selv; Alt Kongen ikke gir deg, er ikke nødvendig. Der av Dildoutstyr.

når du sier det sånn så kanskje det tenn-stålet kan være lurt...

hva av dildoutstyr får man utdelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt med ekstra høvel, gjerne en engangshøvel, til å barbere bereten. Engangshøvelen til 10 kroner funket mye bedre enn min 200 kroners dyre høvel. :thumbdown:

sportstape og gnagsårsplaster ble fort tømt på velferden, og reddet meg flere ganger :) Ville også investert i noen gode skosåler, samt kamera.

Er akkurat ferdig med rekrutten og har tatt flere hundre bilder. Blir koselig å kunne se tilbake på :thumbup:

Lenke til kommentar

Ville tatt med ekstra høvel, gjerne en engangshøvel, til å barbere bereten. Engangshøvelen til 10 kroner funket mye bedre enn min 200 kroners dyre høvel. :thumbdown:

sportstape og gnagsårsplaster ble fort tømt på velferden, og reddet meg flere ganger :) Ville også investert i noen gode skosåler, samt kamera.

Er akkurat ferdig med rekrutten og har tatt flere hundre bilder. Blir koselig å kunne se tilbake på :thumbup:

skal inn i garden, som har båtlue. men det er helt sikkert noen andre som har

bruk for tipset. :)

tenker meg at en del får såre føtter i løpet av rekrutten ;)

hvor mange ruller med sportstape burde jeg ta med?

kjøpte meg et billig kamera til ca. 500kr og et vanntett etui.

tenkte at det ville være gøy å ha noe å se tilbake på, da bestefar viste meg fotoalbumet sitt fra da han var i garden for 60 år siden.

Lenke til kommentar

Aldri hatt problemer med føttene som følge av støvlene så det varierer veldig fra person til person. Sivile klær får du føle litt etter selv. Noen har veldig stort behov for å skifte ut av uniformen så fort som mulig, mens jeg blant annet ikke har noe imot å gå i uniform på ettermiddag/kveld også.

Lenke til kommentar

Hadde en kompis som var i garden i fjor, og ja, han brukte gardeluen, men han hadde olivengrønn beret, og måtte derfor fortsatt barbere den :)

det viste jeg ikke, trodde de bare brukte den caps-lignende lua med kongemerket påtrykt på panna til de hadde fullført lueløpet. trodde det var sånn for de fleste avdelinger at lue/beret-løp var en slags innvielse i rekkene, men der hadde jeg visst missforstått...

Lenke til kommentar

ja bereten tilhører permisjonsuniformen når du er på rekruttskolen også når du kommer til huseby så får du gardelua etter lueløp og gardeperiode. I den vanlige tjenesten bruker du vel membranlue eller den feltcaps eller feltlue som den heter avhengig av årstid.

btw kos deg når du kommer inn til 4. gardekompani :D og tar over min plass :p:D gleder meg allerede :D

Endret av Looke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du får egentlig alt du trenger. Det fikk i alle fall vi (jeg var ikke i garden da, så det kan jo variere). Vi fikk hvertfall utdelt både hodelykt, kniv og leatherman. Eneste jeg hadde med på innrykk var det jeg gikk i av sivile klær, noen boxere, toalettsaker, joggesko, treningstøy og mobil. Mer enn dette er egentlig unødvendig. De kastet sportsteip og antibac etter oss så det var heller ingen mangelvare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...