Gå til innhold

Hvordan bli sterkere i overarmene/armene?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja , jeg så at det var en tråd med NESTEN det samme spørsmålet jeg skl stille, men for å unngå tråd kapring lagde jeg en ny.

Jeg har enkelig bare tynn, lissom ved henda ser jeg tynn ut. Problemer med å dytte motstandere i fotball ..osv . Men sterke ben tror jeg jeg har. Har jo veldig bra kondis også. Lurer derfor på hvordan jeg kan bli sterkere i henda/overarmen UTEN utstyr..Og heller ikke sånn greier man må kjøpe/bruke penger på ...svømming, roing..Ja..

Men lissom trene, eller noe man har tilgang til i hverdagen :)

Forresten jeg er 15år , gutt. Og veier BAAARE rundt 51kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dytte motstandere i fotball er ikke en armøvelse. Du kan være like sterk som skippern i armene men vil fortsatt bare ha 51 kg å dytte fra. Er motstanderen 80kg er utfallet bestemt på forhånd ;)

Utfallet er Fail?

Hva skal man trene da?

@Tom Waits.

Umm..Men noe mer konkret? , lissom.

Lenke til kommentar

Å kunne forsvare seg på fotballbanen er nødvendig når du er på guttelag/juniornivå, det blir bare mer og mer "slåssing" på fotballbanen jo eldre du blir. At du ønsker å kunne bli sterkere for å kunne ta igjen og forsvare deg syntes jeg at er helt naturlig, men selv om du trener armene mye skal det litt til å få en tønne på 80kg til å ramle over. Jeg spiller selv fotball på guttelagsnivå og på en utsatt midtstopperplass hvor de fysiske slåsskampene dukker opp i hver eneste kamp. Nå skal det sies at jeg veier 90kg, 186cm høy, brei over kassa og fett på kroppen, men det er allikevell faktorer som balanse, posisjonering av benene og ikke minst overblikk som gjør om en person du dytter faller over ende eller ei.

Du kan alltid trene enkelte øvelser i hjemmet, men jeg tror nok du ville fått mer ut av å bruke en liten sum på treningssenter, og få gjort ting skikkelig. Kanskje er du for ung og må vente noen måneder, eller så er du heldig og får rabatter gjennom fotballklubben din som kan gjøre det mer attraktivt. Du trenger jo tross alt ikke musklene før fotballsesongen starter i mars/april 2012. Programmer som fokuserer på store basisøvelser og styrke i kroppen ville jeg nok sett nærmere på. Typiske programm som blir anbefalt for nybegynnere er stronglifts og RYP (søk opp dette på nettet eller se i et titalls tråder på forumet).

Om dette er noe du helt klart ikke ønsker, kan øvelser som push-ups, planken, pull-ups og chin-ups være øvelser som kan fungere til ditt formål, og som et enkle å gjennomføre. Få i deg mer mat, et kalorioverskudd, og øk treningen noe i forhold til hvordan det er i dag. Fortsett med fotballen, styrke ved siden av og legg inn noen gode intervalløkter i tillegg og du vil nok se en forandring innen fotballsesongen starter til våren. Cluet her er nok mat, og øvelser som bruker din kroppsvekt. Litt fett kan alltids trenes/spises bort.

Et forslag som går igjen i flere slike tråder er å ligge i et kalorioverskudd i høsten/vinteren og trene mye styrke, for å så senke fettprosenten mens en øker proteinmengden på våren for å få kroppen stram og fin, og samtidig beholde musklene, og kunne imponere damene på stranden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig ett seriøst innelgg !

Hei, jeg går ikke på noe lag. Men da jeg spiller med venner merker jeg at det er helt "Umulig" å presse dem vekk. Lissom de er store åg svære, mens jeg er liten og tynn. Det gjelder ikke bare fotball xD Det gjelder å bli sterkere til vanlig, lissom om noen dytter deg så kan jeg alltid dytte tilbake uten å nøle. Eller gi ett slag eller to uten å nøle..Nei, jeg r bare 15. Kan ikke dra på treningsenter.

Tror dere dere kan sette opp ett UTEN UTSTYR treningsprogram for meg?

Lenke til kommentar

Endelig ett seriøst innelgg !

Hvis det motsatte er inntrykket du får av resten av svarene her så skjønner jeg ikke helt hva du er ute etter. Du overser alle tips, du nekter å gjøre en dritt selv, og forventer at alle bare skal servere deg alt på sølvfat - etter spesifikasjoner du ikke engang vet hva er selv.

Lenke til kommentar

Helt ærlig? Jeg ville blitt veldig overrasket om du ble noe særlig større av det. "Eksperten" har ikke fulgt med helt i timen tydeligvis...

1 brystøvelse

0 skulderøvelser

0 upper back-øvelser

2 tricepsøvelser

1 bicepsøvelse

8! core-øvelser (mage og korsrygg)

5 beinøvelser

Det ser ut som (no offense) et typisk jenteprogram. Masse masse core og bein, og altfor lite faktiske styrkeøvelser med belastning til at du kommer til å vokse på det.

Du vil vel kanskje vente på et "seriøst" innlegg som forteller deg akkurat det samme med flere ord :whistle:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Helt ærlig? Jeg ville blitt veldig overrasket om du ble noe særlig større av det. "Eksperten" har ikke fulgt med helt i timen tydeligvis...

1 brystøvelse

0 skulderøvelser

0 upper back-øvelser

2 tricepsøvelser

1 bicepsøvelse

8! core-øvelser (mage og korsrygg)

5 beinøvelser

Det ser ut som (no offense) et typisk jenteprogram. Masse masse core og bein, og altfor lite faktiske styrkeøvelser med belastning til at du kommer til å vokse på det.

Du vil vel kanskje vente på et "seriøst" innlegg som forteller deg akkurat det samme med flere ord:whistle:

Lol, nei :!: . Var ikke det jeg mente med ett serr innlegg. Jeg mente at han ene sa at jeg skulle spise grus for å bli større, var jo ikke særlig serriøst det da. Derfor var det enkelig til han.

Vet du om noen treningsprogram uten utstyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...