Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moment/torque på tennplugger Audi A4 1,8 1997

julius2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvilken torque/moment jeg burde ha på tennpluggene på bilen min? Haynesboka skrev 30Nm (260 tommepund eller 22 fotpund). Dette syns jeg var veldig mye, og det samme mente lærerne på skolen da jeg går flymekken.

30 høres mye ut ja. Pleier selv å dra til med 12-15, litt alt etter dim på gjenger, uavhengig av produsent.

Lenke til kommentar

12-15 Nm da vil jeg tro? hehe :) syns det er mer passe jeg å i forhold til hva som pleier å være innafor "normaltorque"

Ja, beklager, glemte å skrive det :whistle: Jau, alle plugger jeg har vært borti ligger i dette området, så jeg har egentlig sluttet å se så mye på hva den enkelte motorfabrikant sier, om ikke det er en skikkelig sær motor.

Har knapt skrudd på Audi/VW, men er ikke dette en nokså ordinær motor, med alutopp? Og gjengedim innenfor "normalen"?

Lenke til kommentar

12-15 Nm da vil jeg tro? hehe :) syns det er mer passe jeg å i forhold til hva som pleier å være innafor "normaltorque"

Ja, beklager, glemte å skrive det :whistle: Jau, alle plugger jeg har vært borti ligger i dette området, så jeg har egentlig sluttet å se så mye på hva den enkelte motorfabrikant sier, om ikke det er en skikkelig sær motor.

Har knapt skrudd på Audi/VW, men er ikke dette en nokså ordinær motor, med alutopp? Og gjengedim innenfor "normalen"?

Ja, tror det er alutopp. tror det er det som er vanlig på audiengines. Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...