lokeland Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Takk for tips! Synes de er veldig kule, men de blir kanskje litt for utradisjonelle og spesielle for meg. Og kanskje litt for liten, uten at jeg har noe annet grunnlag for å si det enn et kjapt søk på Google. Edit: Bulldog var en rase jeg var veldig glad i før, men har ikke den samme følelsen for de nå. De ser jo alltid så triste ut. Cocker Spaniel føler jeg er hadde vært litt mer passende dersom det kun hadde vært samboeren som skulle ha hund, men jeg føler de blir litt jentete, i mangel på et bedre ord. Endret 21. september 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fnisu Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Om du finner en rase du vil undersøke nærmere, anbefaler jeg absolutt å ta kontakt med oppdrettere og reise på besøk vi fikk treffe begge foreldredyra til valpen vår mens kullet ennå bare var på planleggingsstadiet, og fikk satt oss opp på liste! Veldig fint å treffe en med erfaring med rasen "in person" og spørre om alt man måtte lure på og koselig å ha kontakt med oppdretteren da, både før og etter! Cockere er fine da. Syns personlig den amerikanske ser hakket mer "jålete" ut enn den engelske Endret 21. september 2011 av fnisu Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Burde kanskje prøve på det når jeg har kortet ned listen! Jeg baserte meg kun på et kjapt søk på Google, så kan ikke si jeg vet forskjellen mellom den amerikanske og den engelske, men det jeg så var ikke akkurat noe som traff meg, kan du si. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hvis du finner en rase du vil vite mer om og hilse på, så kan du jo kanskje ta kontakt med noen oppdrettere og høre med de om de har solgt eller satt ut på for en hund du kan hilse på.. Er kanskje en longshot. Anbefaler forresten Sombio for dvergschnauzer. Hun avler kun hvit nå da, og hvis jeg skulle hatt ville jeg hatt salt og pepper eller sort og sølv. Hun holder til i Sandnes tror jeg Lenke til kommentar
Fornuften selv Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Bor du i Oslo-området er det en stor "utstilling" på Hellerudsletta nå til helgen, hundelivsmesse. Har ikke vært på den selv men skulle tro det blir en del forskjellige raser der. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Takk for tipset! I helgen passer det typisk nok dårlig, men det er jo nødt til å dukke opp andre muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå