hakongram Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har en Kingston HyperX SSD 120GB i den nye musikk pc'en min...men etter å ha innstallert win 7, pro tools og litt annet småtteri så viser den allerede at 72 GB av disken er full...selv om det bare er 42GB når jeg velger alle mappene (inkludert de skjulte) og kjører høyreklikk og properties. Noen god forklaring ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 skyggekopier/previous versions Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Det er jo en helt clean install det her, fikk pc'en forrige helg. Er det noen måte å få fikset dette ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 ja, de oppstår med en gang de! hvis det er snakk om win 7: (har engelsk versjon selv så for å ikke gjette feil på oversettelsen kjører jeg engelske navn) høyreklikk "my computer", velg properties ute på venstre side i vinduet som kommer frem velger du "system protection" i vinduet som kommer opp finner, og merker du "local disc (C:)(system)" og trykker "configure" så kan du jo vurdere om du vil slå fungsjonen helt av, eller bare redusere plassen den får lov til å bruke. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Den er bare satt til 5 GB...fortsatt rundt 25 som jeg ikke vet hvor har blitt av Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 du har ikke valgt å vise OS systemfiler. Hibernate og pagafile filene tart ganske mye plass.. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Det hadde du helt rett i ! Dæven så mye plass de skulle ta da ! Er det noen sammenheng mellom antall innstalerte oppgaver og størrelsen på de os filene ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 vel både pagefila og hibernate fila er som regel like stor som fysisk minne. Så har du 4 GB minne, vil de to filene ta opp ca 8 GB HD plass.. Liten sammenheng mellom innstalerte oppgaver og størrelse på innstalasjonen. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Da stemmer det nok bra....har 16GB RAM innstallert....noen mulighet for å redusere de litt ? Trenger jeg såpass mye lissom ?? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) hvis du ikke bruker dvalefungsjonen kan du deaktivere mulighete, og dermed slippe filen som opptar plass: http://www.sevenforu...le-disable.html Det er også mulig å deaktivere Pagefile, men jeg er ikke sikker på om det er en så veldig god idè. Jeg har googlet litt, men finner ingen skikkelige konklusjoner. Mange mener det går helt fint, mens andre mener at man absolutt ikke bør gjøre det. Det alle ser ut til å være enige om, er at det i alle fall innebærer en viss risiko for ustabilitet osv. Endret 23. september 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 hibernatefila kan slettes om du ikke bruker dvalefunksjonen: powercfg -h:off (tror jeg det var). Virtuelt minne kan du foreløpig slå av og slå det på igjen om noe program forlanger virtuelt minne. Slett pagefile.sys etterpå... Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Eller juster ned størrelsen på pagefila. Høyreklikk på Datamaskin, Avanserte systeminnstillinger, Innstillinger (under ytelse), Avansert, Endre. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Takker for svar gutta. Bruker ikke dvalefunksjonen, så da forsvinner hvertfall den! Kanskje jeg kan redusere pagefila også....8 gb f.eks? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Iom. at du har 16GB ram, trenger du ikke så stor pagefile. Det avhenger litt av hva slags programvare du kjører, men ca 2 GB burde holde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Kan bare gjenta meg selv. Slett virtuelt minne og slå det på igjen om noen programmer ber om det eller at du får melding om for lite minne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå