Gå til innhold

Ødelagt chord-bukse

HrMetics

Anbefalte innlegg

Klarte å søle en rensekrem (type hud) på min splitter nye chord-bukse her om dagen. Skrapte det vekk med én gang, men så plutselig at kremen etter et par timer hadde etset bort all brunfargen helt igjennom buksa (bildet).

Det er jo ikke noe fint, men vil gjøre det beste ut av det, og ser for meg to valgmuligheter:

1. prøve på en eller annen måte å farge buksa igjen.

2. sy på en lapp med et kult mønster.

Alternativ nummer 1 føles ganske uaktuelt, siden jeg ikke kan noe som helst om farging av stoff. Derfor har jeg tenkt å finne en lapp med et slags mønster som matcher.

Og derfor lager jeg denne tråden. For, er det noen som vet hvordan jeg kan gå fram for å finne kule stoffmønster og ikke minst hvor jeg kan gå til innkjøp av det?

post-209366-0-22518600-1316536510_thumb.jpg

post-209366-0-03428100-1316536547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å farge buksen kan stryke av listen. Å sy på en lapp er jo en mulighet (dersom du forsterker området, for stoffet kanskje svekket), selv om jeg personlig synes det ser forferdelig ut. Å prøve å matche mønsteret blir nok heller ingen suksess.

I mine øyne er det logiske valget å slenge den bakerst i skapet og kun ta den fram når du skal male.

Neste gang noe slikt skjer tar du bare å spruter på litt Zalo og jobber det inn med fingeren, lar det står i 10-15 min og slenger den i vaskemaskinen. Da vil du drastisk øke sjansene for å få reddet buksen.

Edit: Typo.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Å farge buksen kan stryke av listen. Å sy på en lapp er jo en mulighet (dersom du forsterker området, for stoffet kanskje svekket), selv om jeg personlig synes det ser forferdelig ut. Å prøve å matche mønsteret blir nok heller ingen suksess.

I mine øyne er det logiske valget å slenge den bakerst i skapet og kun ta den fram når du skal male.

Neste gang noe slikt skjer tar du bare å spruter på litt Zalo og jobber det inn med fingeren, lar det står i 10-15 min og slenger den i vaskemaskinen. Da vil du drastisk øke sjansene for å få reddet buksen.

Edit: Typo.

Vel, jeg har faktisk fått utdelt denne som en del av et arbeidsantrekk i butikken jeg jobber, så jeg må bruke buksa og derfor løse problemet.

Og når jeg snakker om et mønster som matcher, så bør det jo helst ikke være ensfarget; jeg skal jo ikke skjule at det er sydd på en patch. Et mønstret stoff i dempede farger hadde vært å foretrekke, så det er fremdeles det jeg trenger å vite: Hvor kan jeg finne det?

Lenke til kommentar

Enhver stoffbutikk. Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg har brukt Stoff & Stil.

Som regel er stoff i Norge relativt dyrt også, men vet det finnes slike lapper i stoffbutikker, men utvalget er nok ganske begrenset. Ett tips kan være å sjekke ut eBay hvor jeg har sett flere slike lapper til 10-30kr med frakt, men det tar jo litt tid med forsendelse, så det er vel sikker utelukket.

Men kan du ikke spørre om en ny en? Det er jo en ærlig sak at du ødela den, det kan jo skje den beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...