KarmaZ Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Heia, kom over en gammel jakke for noen dager siden. Stusset litt over embletet, er jo løva som i det norske riksvåpenet, samt et 3 spisset Hellebard. Jakka er en liten jakke, altså utfra bilder fra Eidsvollsamlingen, ser jakka identisk ut med noen av de som er på bildet. Men at den er fra tidlig 1800 tror jeg ikke.. Legger ved et bilde sånn at det blir lettere å forstå. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Dette kan jeg ingenting om. Men "hellebarden" er en fransk lilje, en såkalt "fleur de lis". Det hjelpe rkanskje når du skal google. Geir Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Jakken er fra da vi var i union med Frankrike. 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. september 2011 Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Ta den med til Pawn stars! 2 Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 21. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2011 Haha!! Fikk faktisk en melding fra en seriøs kar, som mente at dette var jakker som var hipp på 70 talet. Snakket med en kar som faktisk hadde en identisk jakke, så jeg har fått svar på det jeg lurer på! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå