CPkake Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg drev å overførte en mappe på 200 og noe gb til en nettverksharddisk koblet til iMac-en med en ethernet-kabel. Plutselig skjedde det noe og overføringen ble avbrutt. På harddisken ligger det nå en mappe på 100gb jeg ikke kan åpne (den er lysere for å illustrere at den ikke er ferdig overført), og fordi det ligger minst en fil inne i mappen som er låst, er det heller ikke mulig å slette mappen. Jeg ønsker å slette denne mappen fordi den gjør absolutt ingen nytte og bare tar opp plass. Er det noen som har forslag på hvordan man kan løse problemet? Jeg får jo ikke gått inn i mappestrukturen for å låse opp filen, det er vel stort sett der problemet ligger. Takker veldig for hjelp! Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Kanskje det er mulig å gå inn å "tvangsslette" mappen via Terminal? Hvis du er kjent med hvordan det f.eks. fungerer i Linux, er det omtrent samme fremgangsmå Er vel omtrent noe slikt: cd /Volumes/Navn på disken/ ls (for å se hvor du befinner deg) sudo rm -r navn på mappe NB! husk at rm (remove) i kombinasjon med sudo (admin-rettigheter) er LIVSFARLIG å bruke hvis du ikke vet hva du driver med. Den sletter med meste! Lenke til kommentar
CPkake Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Jeg er i veldig liten grad kjent med noe som helst på mac. Takk for tilbakemelding, tror du at du kunne laget en punktvis fremgangsmåte? Hadde satt pris på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå