Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd of bilde fryser, føles som hele maskinen stopper opp med jevne mellomrom.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Her er litt info om min pc.

QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition.

Gigabyte GA-790FXTA-UD5 hovedkort

ATI Radeon HD 5870 skjermkort

4x2gb Crucial Ballistix DDR3-1333 DDR3 SDRAM

En western digital 500gb hard disk som spill ligger på.

Og en Intel SSD 80gb disk som operativ systemet Windows 7 ligger på.

Raider World of warcraft noen dager i uken. 25 manns. Har aldri hatt noen problemer med fps. I verste fall har fps gått ned mot 23-27 fps på det verste. Men plutselig har maskinen begynt å hakke noe forferdelig, og lyden henger seg opp osv. Noen dager går det litt bedre, men blir ofte verre og verre. Noe jeg vil tro tyder på overoppheting av et eller annet.

Først trodde jeg at det var grafikk kortet. Men pc'en bruker forferdelig lang tid på all loading osv i spillet etter at den henter seg inn igjen. Noe som jeg vil tro tyder på at det er gjelder noe annet.

Neste stopp er vel CPU. Har ikke for øyeblikket noe som måler temperatur på cpu i windows. Bare sjekket CPU temp i bios, hvor den ligger på det samme den alltid har gjort. Sjekker dette med jevne mellomrom. Har også en veldig overdimensjonert vifte, en Coolermaster V8 cpu kjøler, som skal tillate ganske ekstrem overklokking av denne CPU'n. Men har latt cpu instillinger være urørte helt siden jeg kjøpte den. Kjøpte en voksen vifte, tilfelle jeg hadde lyst til å teste litt overklokking ved en senere anledning.

Har også kjørt tester av pc'n med AIDA 64, og temperaturer og alt ser helt fint ut. Både på cpu og skjermkort.

Jeg har også merket at lyden henger litt da jeg spiller fifa. Uten at jeg merker noe hakking ellers. Dette har også kommet veldig plutselig.

Har prøvd å deaktivere lydkortet fullstendig, men har fortsatt de samme problemene i WoW.

Veldig usikker på hva dette kan være. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...