tmg Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Utkast til pc: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=976040&su=50BC9145-0352-4DD0-B7B0-7F4D57DB187A Har satt opp en handleliste på komplett.no basert på ca. hva jeg regner med at en PC som oppfyller kravene vil koste, men jeg vet ikke hvilke deler som kanskje er bedre/mer for pengene osv. Pcen er til en person jeg er personlig assistent for som skal bruke den i forbindelse med jobb, som innebærer video- og bilderedigering. Om noen kunne sett på utkastet og evt. gitt tips til f.eks. skjermkort/prosessor osv som er bedre til nevnte oppgaver ville det blitt satt stor pris på. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du får ikke plass til alt i kabinettet siden skjermkortet er for stort. Velg GTX 580 Phantom istedet. Velociraptorer i RAID0? Kjør heller 2x Caviar Black 2TB i RAID0 og partisjoner dem til 1TB for bedre sekvensiell ytelse enn Velociraptorer til mindre pris. Skjermen er virkelig ikke god for bilderedigering. HP ZR24W er et greit alternativ. Kabinettet er stort, litt tungt, og veldig bråkete. Ingen hovedkort har 5 USB2.0-headere. Kutt vekk den Akasa 5x USB-bayen, du får ikke nytte av den uansett. Et hovedkort med bedre plasseringer av PCI-spor er Z68X-UD3H. OEM-utgavenav windows 7 koster halvparten så mye. Minne med lik ytelse til halve prisen Strømforsyningen er grovt overdimensjonert, AX 750W passer bedre, men denne har fortsatt 250W mer enn nødvendig. En del av komponentene vi snakker om her koster flere hundre kroner mindre på dustin.no. Dell U2410 er en bedre skjerm ut av eska og koster 500 kr mindre f. eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå