reidarbippe Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hei Har satt opp en Tilgin ruter fra NGT her igår. Bestemte meg for å sette ruteren i bridgemode, og.. det var vel egentlig det. Brukernavn og passord til PPoe tilkoblingen la jeg ikke inn, men det ser ut til å funke fjell for det? Har en trådløs ruter innenfor der, som jeg heller ikke har brydd meg med å legge inn pass/bruker på heller, men tydeligvis funker det. Jeg kunne ikke postet her på forumet om jeg ikke hadde fått ting opp og gå! Samme erfaring har jeg hatt med ett Telenor modem for noen år siden, brukte aldri passordene, og det bare virket. En ting er litt minus, dog, jeg har bestilt 10Mbits inn, men får bare 1,8. Råtten linje jeg sitter på? Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Tilgin er en DHCP ruter, noe som betyr at du ikke trenger PPPoE-passord. Hadde du byttet utstyr og hadde hatt behov for en PPPoE-ruter, så hadde du nok måtte legge brukernavn og passord inn. EDIT: Sjekk hastigheten ruteren får inn. Om den kun får inn 1,8Mbit, så ta kontakt med NGT. De vil nok enten rette opp i feilen, eller endre abonnement så du ikke betaler for mye. Endret 20. september 2011 av Calondriel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå