tflovik Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 men dette er vel strengt tatt ikke noe du skal ta deg bryet med? du har garanti, som andre før meg har påpekt. det er ikke du som skal bevise at det er feil på objektivet gjennom å sende det til all slags mulige tester. det du skal er å returnere det til piximania, og så skal de fikse det for deg. ha paragrafene klar når du snakker med piximania, tror de skal stå for returfrakt også når det er snakk om garanti (men er ikke 100% sikker på det) nevn gjerne at du har fått hjelp av forbrukerombudet for å få klarhet regler rundt dette. Skal sjekke litt rundt det med forbrukerombudet. Har snakket 2 ganger med Pixmania og det de sier er at jeg må sende det først til verksted, for der å få bevist at det er en produksjonsfeil, før de i det hele tatt tar imot produktet. Og visst det er fremgangsmåten, nytter det jo ikke å bare sende den til dem, for så få den i retur igjen. Er dette vanlig ved garanti bruk ? Har aldri behøvd å benytte den før. Det som skal være standard Norsk forbrukerservice er at de ber deg sende Objektivet inn til dem, da skal de sjekke det. Er feilen i henhold til norsk forbrukerlov skal du da få det reparert kostnadsfritt eller få nytt objektiv samt at de betaler all frakt. Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Skal sjekke litt rundt det med forbrukerombudet. Har snakket 2 ganger med Pixmania og det de sier er at jeg må sende det først til verksted, for der å få bevist at det er en produksjonsfeil, før de i det hele tatt tar imot produktet. Og visst det er fremgangsmåten, nytter det jo ikke å bare sende den til dem, for så få den i retur igjen. Er dette vanlig ved garanti bruk ? Har aldri behøvd å benytte den før. Det er muligens vanlig Pixmania praksis. Men det er ikke vanlig praksis. Var inne hos pixmania å sjekket retur vanene deres: Administrere returneringen av produktet ditt til produsenten for en raskere behandling. Dersom det finnes en feil ved produktet, eller om det ikke fungerer, vennligst kontakt direkte produsenten for å: : - Få undersøke produktet eller fastslået eventuelle problemer. - Få vite garantiens varighet av produktet ditt. - Forsikre deg om eventuelle reparasjoner via garantien. - Få en returavtale og opplysninger om hva du skal gjøre. Dette vil i så fall garantere deg en hurtig behandling og reparasjon av ditt utstyr. Slik står det på nett siden deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Skal sjekke litt rundt det med forbrukerombudet. Har snakket 2 ganger med Pixmania og det de sier er at jeg må sende det først til verksted, for der å få bevist at det er en produksjonsfeil, før de i det hele tatt tar imot produktet. Og visst det er fremgangsmåten, nytter det jo ikke å bare sende den til dem, for så få den i retur igjen. Er dette vanlig ved garanti bruk ? Har aldri behøvd å benytte den før. Det er muligens vanlig Pixmania praksis. Men det er ikke vanlig praksis. Var inne hos pixmania å sjekket retur vanene deres: Administrere returneringen av produktet ditt til produsenten for en raskere behandling. Dersom det finnes en feil ved produktet, eller om det ikke fungerer, vennligst kontakt direkte produsenten for å: : - Få undersøke produktet eller fastslået eventuelle problemer. - Få vite garantiens varighet av produktet ditt. - Forsikre deg om eventuelle reparasjoner via garantien. - Få en returavtale og opplysninger om hva du skal gjøre. Dette vil i så fall garantere deg en hurtig behandling og reparasjon av ditt utstyr. Slik står det på nett siden deres. det kan være de prøver å lage sine egne regler. men de kan ikke sette seg over norsk lov. det er ikke produsenten som har solgt deg produktet, det er piximania. om du kjøper et kamaera i en norsk butikk, så er det jo den butikken som har ansvaret. ikke canon eller sony som produsent. kjøper du ei bukse om sømmene ryker andre gangen du tar den på, så skal jo ikke du sende den i retur til levis,.. piximania prøver å vri seg unna så godt de kan, og jeg vet de har vært i søkelyset før ang. tvilsom returpolitikk. men faktum er at så lenge de retter seg mot norske forbrukere, så må de følge norsk regelverk. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Alle ganger jeg har hatt behov for og benytte meg av reklamasjonsretten ved kjøp fra nettbutikker har jeg fått tilsendt returlapp samt fraktdokument "mail" som gjør at jeg bare behøver og levere varen til posthuset, vederlagsfritt selvfølgelig. Ja slik skal det nemlig være, eksagt samme opplevelse har jeg også hatt med norske nettforhandlere de 5-6 gangene jeg har vært nødt til å bruke reklamasjonsretten for å få byttet en vare. Ved to anledninger så har jeg også fått refundert opprinnelig kjøpsbeløp siden eksakt samme vare var gått ut av produksjon og den defekte gjenstanden ikke lot seg reparere. Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Ja nå har jeg snakket med Kamerateknikk, skal sende objektivet dit for evaluering, han mente også at det mest sannsynlig er blenderen som er gåen. <så da kunne jeg jo pusset objektiv-kontaktene her fra til månen uten hell Kan jo ikke akkurat si at han ble særlig entusiastisk da han hørte hvor jeg hadde kjøpt den, for det første han sa da var at, da kommer den fra frankrike ..... Vel tror ikke jeg skal satse så hardt på Pixmania for ettertiden, og heldigvis er dette den eneste som er kjøpt derfra. Skal oppdatere når jeg vet mer , takk for all hjelp Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvis de konkluderer med at det er en reell garanti-sak så husk at Pixmania skal betale alle omkostninger du har hatt i forbindelse med forundersøkelsen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvis de konkluderer med at det er en reell reklamasjons-sak så husk at Pixmania skal betale alle omkostninger du har hatt i forbindelse med forundersøkelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå